Ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalinen jännittäminen. Mikä lääke?
Minkä lääkkeen olette huomannut auttaneen tähän yleiseen häiriöön merkittävästi? Itse en käytä mitään lääkettä tällä hetkellä. Mulla on myös keskittymisvaikeuksia näiden oireiden takia. 10 vuotta olen jo kärsinyt oireista, mutta nyt pahentuneet. Aikaisemmin olen käyttänyt rauhoittavia lyhytaikaisesti esim opamox. Mikä lääke todella auttaisi?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 04:35"]Kannabis.
[/quote]se on ihan totta. Sitä olen käyttänyt paljon aikaisemmin, mutta kun on vain niin pirun kallista jokapäiväiseen käyttöön. Aiheuttaa myös keskittymisvaikeuksia, eikä poista jännitystä. Auttaa vain lähinnä ilta ahdistukseen. T.ap
Parhaiten auttaa depatologisointi. Hyväksy ahdistuksesi osaksi persoonaasi ja yritä rakentaa elämäsi siten, ettei se sisällä kohtuutonta määrää ahdistuksenaiheuttajia.
Terveisin samoista asioista kärsivä. Nykyään elämäni on ihan hyvää, vaikka sos fob ja ahdistus ovat jokapäiväistä elämää.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 05:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 04:35"]Kannabis. [/quote]se on ihan totta. Sitä olen käyttänyt paljon aikaisemmin, mutta kun on vain niin pirun kallista jokapäiväiseen käyttöön. Aiheuttaa myös keskittymisvaikeuksia, eikä poista jännitystä. Auttaa vain lähinnä ilta ahdistukseen. T.ap
[/quote]No ei tarvi ihmetellä miksi ahdistaa : )
Ko oireisiin mulla on tuonut helpotusta cipralex eli essitalopram!
1.Lopeta tupakointi.
2.Vähennä alkoa.
3.Vähemmän kahvia.
4. Urheile tai liiku enemmän (laskee pulssia ja vähentää stressiä)
Noilla kikoilla sain ahdistukset ja sosiaalisenjännityksen lähes katoamaan. Nyt ikää alkaa olla lähes 40v niin kaikki ahdistukset ovat hävinneet vuosia sitten.
Vanhempana itsetuntoni on todella korkealla ja sosiaalisesti olen erittäin aktiivinen puhumaan tuntemattomien kanssa
M39
Altistus. Tunnesäätely- ja ahdistuksenhallintakeinojen opettelu. Pitkällä tähtäimellä alkoholi, kannabis ja bentsot lisäävät ahdistuneisuutta. Nelosen ehdottama välttely on älytön vaihtoehto! Harvat oikeasti, todellisesti haluavat elää elämäänsä sos tilanteita vältellen.
keksi keinoja, joilla voit hallita ja suunnitella elämääsi, ohjata elämääsi itse, edes pienissä asioissa.
mindfullness, jooga, uiminen, retkeily, eläinten kanssa olo,... kokeile!
Mulla samat oireet. Itselleni avun on tuonut cipralex. Oireet täysin kadonneet.
Mä söin aikanani tuohon Sepramia. Auttoi, mutta lähti kaikki muutkin isommat tunteet. Lisänä oli Alprox tarvittaessa. Nykyään en käytä mitään ja ihan jees menee, jos tilanne pahenee niin sitten ehdottomasti haluan ennemmin terapiaa tms.
Kalastus auttaa hetken, luulen ettei edes terapia auta kuin hetken.. lääkkeet ei auta, oikeasti elämiseen tarvittaivien asioiden kohdilleen saaminen varmasti auttaa se vaan tässä kyrpäotsassa yhteiskunnassa on yhä useammille mahdotonta.
Parhaiten minulle auttaa musiikki ja soittaminen aloin 3.5 vuotta sitten enkä ole katunut. Myös lukeminen voi auttaa pääsee kommunikoimaan kuolleiden ja elävien kanssa. Myös keskustelu auttaa terapiaa en tunne mutta sen mitä olen nähnyt dr phill tyyppistä menoa tai ylipäätään lääkäreiden korista poimittuja selityksiä en sellaiseen uskoisi tai hassaisi aikaa. Kalastaminen auttaa minulle ja liikunta.
Tietysti pitäisi saada valita useammista asioista kuten ympäristöstä omasta rakentamisesta, yhteisöjä ja kulttuureita olisi kiva olla luomassa jotta näkisimme kokeilujen hyvät ja huonot puolet jne.. Ihmisen kehittymistä ei tulisi jarruttaa vaan antaa siihen edes mahdollisuus.
Ei siihen mitkään lääkkeet auta, vaikeuttavat vaan asiaa pitkässä juoksussa. Mua on auttanut vaan se, kun olen hyväksynyt että olen tällainen, herkästi ahdistuva ja aiemmin oli paniikkihäiriökin. Pyrin rauhoittelemaan itseäni, että hengitä nyt vaan, kaikki on hyvin, selviät tästä hyvin. Myöskin itsetunnon ja itsensä arvostamisen kohentaminen, se että hyväksyy itsensä vikoineen päivineen, mutta muistaa myös sen, että itsessä on myös vahvuuksia ja paljon hyvää, on varsin tärkeää. Itselläni ongelmat johtuvat paljolti lapsesta saakka johtuneesta lannistamisesta, latistamisesta, koulukiusaamisesta, vaikeasta paino-ongelmasta, joista kaikista kuitenkin olen jokseenkin selviytynyt. Luulen että työ oman mielenterveyden ja hyvinvoinnin kanssa tasapainoillessa kuitenkin kestää lopun ikää, kun on altis tällaiselle oireilulle.
Kannabis.