Minua pidetään weeteenä - miten eroon "roolistani"?
En pysty tai kykene pääsemään imagostani eroon. Olen yleinen naureskelun ja pilkan kohde. Ideoita?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu, että pidetään weeteenä? Pukeutumisesta, tatuoinneista, tupakoimisesta, puheenaiheistasi/puhetyylistäsi?
En tiedä. Ehkä pukeutuminen voi vaikuttaa, sillä pidän melko kuluneita vaatteita. Tatuointeja ei ole, olen raitis, en tupakoi. Meikkaan niukasti/hillitysti. Puhun yleispuhekieltä. En juurikaan käytä alatyylisiä sanoja. Kasvonpiirteeni ovat aika rumat, joten se lienee syynä yh-statuksen lisäksi. Olen juuri sellainen vähän köyhän ja kuluneen näköinen nainen, joka ei enää koskaan tule löytämään miestä. :(
Olen yleinen naurunaihe ja kävelevä vitsi. Tavallaan harmittaa, kun ei mistään löydy ketään, jonka kanssa synkkaisi ja löytyisi yhteistä juteltavaa. Vanhat kaverini ovat toki läheisiä, mutta uusiin ihmisiin tutustuminen nykyspekseilläni on käytännössä mahdotonta, sillä suurin osa ihmisistä tuntee vain silkkaa halveksuntaa minua kohtaan.
Oletko teini,nuori aikuinen?Kuuule oma asenne sen ratkasee.Vaihda porukoita!Ole oma itsesi juuri selaisena kuin olet.Jos sinulla hyviä kaverita,pidä niistä kiinni!Miksi tarvitset lauman ympärillesi,ollaksesiko jotain? Uusia kavereita ystäviä saa kerhotoiminat,asukastalot,vapaa ehtoistyöt.Kuin ihan punanen risti järjestää sinulle ystävän tai diakonisalaitos toimintaa ,jossa muita yksinäisiä ja sieltä löydät kenties ikuisen ystävän ikään ja sukupuoleen katsomatta! Netti löydät heidän yhteystiedot ja toimintaa kertovat sivut. Älä anna kenenkään alentaa itseäsi ja nauraa sinulle.Kaikki me olemme oiketettu olemaan maapallolla tasavertaisina .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu, että pidetään weeteenä? Pukeutumisesta, tatuoinneista, tupakoimisesta, puheenaiheistasi/puhetyylistäsi?
En tiedä. Ehkä pukeutuminen voi vaikuttaa, sillä pidän melko kuluneita vaatteita. Tatuointeja ei ole, olen raitis, en tupakoi. Meikkaan niukasti/hillitysti. Puhun yleispuhekieltä. En juurikaan käytä alatyylisiä sanoja. Kasvonpiirteeni ovat aika rumat, joten se lienee syynä yh-statuksen lisäksi. Olen juuri sellainen vähän köyhän ja kuluneen näköinen nainen, joka ei enää koskaan tule löytämään miestä. :(
Olen yleinen naurunaihe ja kävelevä vitsi. Tavallaan harmittaa, kun ei mistään löydy ketään, jonka kanssa synkkaisi ja löytyisi yhteistä juteltavaa. Vanhat kaverini ovat toki läheisiä, mutta uusiin ihmisiin tutustuminen nykyspekseilläni on käytännössä mahdotonta, sillä suurin osa ihmisistä tuntee vain silkkaa halveksuntaa minua kohtaan.
Jos kuluneet vaatteet korostaa weetee-vaikutelmaa, kannattaisi varmaan hankkia uusia? Muutenkin siis ja tyylikäs pukeutuminen auttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tukka!
Eli millaiset hiukset huokuvat weeteetä? Minulla on pitkät ja ruskeat hiukset. En laita niitä yleensä mitenkään ja käyn kampaajalla noin kahdesti vuodessa. En jaksaisi leikellä niitä lyhyemmiksi ja ravata kampaajalla siksi, että näyttäisin jotenkin "hienommalta naiselta".
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuluneet vaatteet korostaa weetee-vaikutelmaa, kannattaisi varmaan hankkia uusia? Muutenkin siis ja tyylikäs pukeutuminen auttaisi.
Kyse on ekologisista syistä ja säästäväisyydestä. Tosin ehkä heitän ne kauhtuneimmat vain menemään. Olen periaatteesta halunnut käyttää vaatteeni loppuun (reikäisiksi saakka).
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukka!
Eli millaiset hiukset huokuvat weeteetä? Minulla on pitkät ja ruskeat hiukset. En laita niitä yleensä mitenkään ja käyn kampaajalla noin kahdesti vuodessa. En jaksaisi leikellä niitä lyhyemmiksi ja ravata kampaajalla siksi, että näyttäisin jotenkin "hienommalta naiselta".
T. Ap
No ei sulla ainakaan weetee-tukkaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukka!
T. Ap
No ei sulla ainakaan weetee-tukkaa ole.
Ok 🙂 On mua joskus nuorempana kommentoitu päin naamaa "hipiksi" myös. Pitkät, aika luonnontilaiset hiukset oli silloinkin. Ei sekään nimitys tuntunut kovin kivalta.
T. Ap
Tatuoinneista ei pääse kovin helposti eroon. Eikä tupakasta. eikä oikeastaan viinastakaan, jos olet riippuvainen.
Hiukset voit muuttaa vähemmän weeteeksi ja pukeutumisen. Samoiten meikit. Esim. valtavat hämähäkki silmäripset ovat taattua weeteettä ja paksut meikkivoide kerrokset.
Lopeta myös kiroileminen ja kännykän näpräily joka tilanteessa. Rupea harrastamaan liikuntaa ja syömään terveellisesti.
Jos et laita hiuksiasi mitenkään ja vaatteesi ovat kuluneet ja reikäiset, ei ihme että pidetään weeteenä, tai ainakin köyhänä. Mutta jos et suostu kumpaakaan asiaa muuttamaan niin ei kai tässä sitten enää kannata keskustella.
"Maakuntatukka" on aika selkeä viesti. Semmoinen musta-pinkki tai musta-turkoosi, huonosti leikattu tursake.
Pierupöksyt jalassa myös kauppareissuilla, vyölaukku ja 5 euron rihkamakorut. Niin ja hitokseen tuuheat irtoripset.
Vierailija kirjoitti:
Jos et laita hiuksiasi mitenkään ja vaatteesi ovat kuluneet ja reikäiset, ei ihme että pidetään weeteenä, tai ainakin köyhänä. Mutta jos et suostu kumpaakaan asiaa muuttamaan niin ei kai tässä sitten enää kannata keskustella.
Ei sekään haittaa, jos pidetään köyhänä, mutta en halua sellaista halveksintaa siihen "kaupan päälle". Omasta mielestäni kuluneissa vaatteissa ei ole mitään pahaa, päinvastoin. Tosin ehkä pitää "alistua" yleisiin ihanteisiin paremmin ja vain luopua kaikkein kuluneimmista rytkyistä. Joskus olin jopa vähän ylpeä siitä, kun rohkeasti kuljin rikkinäisissä ja kauhtuneissa vaatteissa ja mietin, monetta vuotta sekin tietty takki oli jo käytössä.
T. Ap
Poista tatuointi, lopeta tupakointi, lopeta päihteet, hanki koulutus. Muuta lähiökasarmista muualle.
Meidän taloon muutti yksinhuoltajaäiti teinityttärineen ja weetee-vaikutelma tuli (valitettavasti) jo ensisekunnilla. Tähän vaikutti (sekä äidillä että tyttärellä):
- harjaamattomat pesemättömät vetyperoksidihiukset laitettuna harakanpesäksi hiuslakalla
- raidallisiksi valkaistut farkut
- printti-t-paidat molemmilla
- mainoslaukku
- kova huono musiikki
- tupakka kädessä
- kova puheääni tyyliä tupakan karaisema baarimuija
- edellispäivän kajalit ja meikit paakkuisina naamalla
- sotkuiset tatuoinnit
- outo vähän nykivä käytös tyyliin "olen temperamenttinen"
Ihan eri kuvan olisin saanut jos heillä olisi ollut esim. puhtaat ja harjatut hiukset, siistit yksinkertaiset vaatteet (vaikka yksivärinen peittävä mekko tai siistit housut, paita, kesäneule), olisivat olleet 80% hiljaisempia, ei tupakkaa ja pesty naama ja siistit hillityt meikit.
En tiedä auttaako lista. Pukeutumistyyli, hygienia, ja äänentaso pistivät eniten silmään.
Unelmahäät ohjema on täynnä weetee-morsiammia.