Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua pidetään weeteenä - miten eroon "roolistani"?

Vierailija
15.08.2021 |

En pysty tai kykene pääsemään imagostani eroon. Olen yleinen naureskelun ja pilkan kohde. Ideoita?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu, että pidetään weeteenä? Pukeutumisesta, tatuoinneista, tupakoimisesta, puheenaiheistasi/puhetyylistäsi?

En tiedä. Ehkä pukeutuminen voi vaikuttaa, sillä pidän melko kuluneita vaatteita. Tatuointeja ei ole, olen raitis, en tupakoi. Meikkaan niukasti/hillitysti. Puhun yleispuhekieltä. En juurikaan käytä alatyylisiä sanoja. Kasvonpiirteeni ovat aika rumat, joten se lienee syynä yh-statuksen lisäksi. Olen juuri sellainen vähän köyhän ja kuluneen näköinen nainen, joka ei enää koskaan tule löytämään miestä. :(

Olen yleinen naurunaihe ja kävelevä vitsi. Tavallaan harmittaa, kun ei mistään löydy ketään, jonka kanssa synkkaisi ja löytyisi yhteistä juteltavaa. Vanhat kaverini ovat toki läheisiä, mutta uusiin ihmisiin tutustuminen nykyspekseilläni on käytännössä mahdotonta, sillä suurin osa ihmisistä tuntee vain silkkaa halveksuntaa minua kohtaan.

Jos kuluneet vaatteet korostaa weetee-vaikutelmaa, kannattaisi varmaan hankkia uusia? Muutenkin siis ja tyylikäs pukeutuminen auttaisi.

Kyse on ekologisista syistä ja säästäväisyydestä. Tosin ehkä heitän ne kauhtuneimmat vain menemään. Olen periaatteesta halunnut käyttää vaatteeni loppuun (reikäisiksi saakka).

T. Ap

Niin minäkin käytän vaatteeni loppuun - tosin varmaan vieläkin reikäisempänä pystyisi käyttämään, mutta täysin reiätöntä en yleensä heitä pois. Loppuunkäyttöä en kuitenkaan suorita ihmisten ilmoilla. Kulahtaneet siirtyvät kotivaatteiksi, joille on erillinen pinonsa vaatehuoneessa. Kotoa lähtiessä sitten siistimpää.

Vierailija
22/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko amis vai akateeminen?

Akateeminen x2, mutta minulla on entisen nyrkkeilijän naama ja kauhtuneet vaatteet. Mitä väliä sillä on? Ulkoinen habitukseni on silti weetee ja ihmiset nyrpistelevät nenäänsä minulle.

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloon muutti yksinhuoltajaäiti teinityttärineen ja weetee-vaikutelma tuli (valitettavasti) jo ensisekunnilla. Tähän vaikutti (sekä äidillä että tyttärellä):

- harjaamattomat pesemättömät vetyperoksidihiukset laitettuna harakanpesäksi hiuslakalla

- raidallisiksi valkaistut farkut

- printti-t-paidat molemmilla

- mainoslaukku

- kova huono musiikki

- tupakka kädessä

- kova puheääni tyyliä tupakan karaisema baarimuija

- edellispäivän kajalit ja meikit paakkuisina naamalla

- sotkuiset tatuoinnit

- outo vähän nykivä käytös tyyliin "olen temperamenttinen"

Ihan eri kuvan olisin saanut jos heillä olisi ollut esim. puhtaat ja harjatut hiukset, siistit yksinkertaiset vaatteet (vaikka yksivärinen peittävä mekko tai siistit housut, paita, kesäneule), olisivat olleet 80% hiljaisempia, ei tupakkaa ja pesty naama ja siistit hillityt meikit.

En tiedä auttaako lista. Pukeutumistyyli, hygienia, ja äänentaso pistivät eniten silmään.

Tutustuisin mieluusti muihin kaltaisiini weetee-ihmisiin, vaikka olenkin täysin raitis ja vain ulkoisesti weetee. Lika barn leka bäst.

T. Ap

Vierailija
24/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin juuri, mikä on weeteen ydin minussa: se, että en välitä keskiluokkaisiin pukeutumisnormeihin mukautumisesta kuitenkaan pohjimmiltani. En pukeudu klassiseen weetee-tyyliin, mutta rikon pukeutumiselle asetettuja normeja tavalla, jolla lähinnä nolaan itseni joidenkin silmissä. Mulla se estoton rähjäisyys ja kuluneisuus ovat sitä.

Nykyään mainstream-tyylisesti pukeutuvilta naisilta oletetaan tiettyä sievää, feminiinistä ja siistiä tyyliä. En vastaa kyseistä ihannetta, mutten ole kuitenkaan minkään alakulttuurinkaan edustaja. Eli en tietoisesti ota valtaa haltuuni (esim. alakulttuurityylin kautta) ja siksi jään alttiiksi inhoaville katseille.

T. Ap

Vierailija
25/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhtuneista vaatteista on nyt luovuttava, sori vaan. Ymmärrän kyllä sen ekologisen näkökulman, itsekin haluaisin olla se tyyppi joka heittää vaatteen pois vasta silloin kun se repeää koska kangas on kulunut puhki, mutta valitettavasti näin harvoin käy. Kun värit on kuluneet pois, on vaate ihan kamalan näköinen. Ja ne kamalat vaatteet vaikuttavat ihan omaan mielialaankin. Jos näytät rönttöiseltä, niin tunnet myös olosi sellaiseksi.

Kotonakaan ei tarvitse istua missään lumpuissa, vaan kotona ollessakin on ihan sallittua näyttää hyvältä. Tukkasi vaikuttaa hyvältä, jos se olisi valkaistu ja nyrhitty lyhyeksi niin olisi ehkä vähän hankalampi auttaa. Ehkäpä voisit käydä tasauttamassa latvat? Tasaiset latvat antaa aina skarpimman vaikutelman.

Omaa tyyliä ei tarvitse ihan kokonaan hukata, mutta ehkä voisit jotenkin päivittää sitä? Jos ole rock-henkinen, niin ehkä nätti fiftarimekko ja nahkatakki, sekä korkkarit ja kiva laukku? Jos olet hippi, niin boho chic -look? Jos olet värikäs taiteilija tyyppi, niin ehkä voisit rakentaa lookin yksivärisen mekon ympärille, esim. printtihuivi, laukku/kassi, farkut /leggarit tms.

Vierailija
26/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin perustuu käsitys, että sinua pidetään weeteenä? Et luettele yhtään weetee-tunnumerkkiä? Sua pidetään köyhänä lumppuisena yh:na ja sitä et halua muuttaa, koska sulle ekologisuus on tärkeää. Turha humble brag avaus.

Vierailija
27/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, mikä on weeteen ydin minussa: se, että en välitä keskiluokkaisiin pukeutumisnormeihin mukautumisesta kuitenkaan pohjimmiltani. En pukeudu klassiseen weetee-tyyliin, mutta rikon pukeutumiselle asetettuja normeja tavalla, jolla lähinnä nolaan itseni joidenkin silmissä. Mulla se estoton rähjäisyys ja kuluneisuus ovat sitä.

Nykyään mainstream-tyylisesti pukeutuvilta naisilta oletetaan tiettyä sievää, feminiinistä ja siistiä tyyliä. En vastaa kyseistä ihannetta, mutten ole kuitenkaan minkään alakulttuurinkaan edustaja. Eli en tietoisesti ota valtaa haltuuni (esim. alakulttuurityylin kautta) ja siksi jään alttiiksi inhoaville katseille.

T. Ap

Vielä kun muutaman vuoden kasvat, tajuat ettei ole mitään mieltä miettiä mitään "massapukeutuminen" -juttuja. Sulle rähjäisyys on tiedostamasi valinta, ja viestit sillä - halusit tai et. Ekologisuus on ihan ok, mutta akateemisena ymmärrät taatusti, että jos kulkee reikäisiksi hiutuneissa vaatteissa, niin näyttää pahalta. Mutta se on sinun valintasi, kun et selvästi edes paikkaa vaatteitasi. Samoin ne sinun paheksumasi "sievät mainstream -naiset" joutuvat kestämään sinun ylenkatsettasi, koska oletat heidän pukeutuvan kuin tahdottomat orjat toisten vaatimuksia varten.

Vierailija
28/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Vielä kun muutaman vuoden kasvat, tajuat ettei ole mitään mieltä miettiä mitään "massapukeutuminen" -juttuja. Sulle rähjäisyys on tiedostamasi valinta, ja viestit sillä - halusit tai et. Ekologisuus on ihan ok, mutta akateemisena ymmärrät taatusti, että jos kulkee reikäisiksi hiutuneissa vaatteissa, niin näyttää pahalta. Mutta se on sinun valintasi, kun et selvästi edes paikkaa vaatteitasi. Samoin ne sinun paheksumasi "sievät mainstream -naiset" joutuvat kestämään sinun ylenkatsettasi, koska oletat heidän pukeutuvan kuin tahdottomat orjat toisten vaatimuksia varten.

Sievät ja naiselliset mainstream-naiset saavat sievyydestään palkinnoksi kumppanin ja rakkautta. Heitä kohdellaan kunnioittavasti muutenkin. Minulle ei sellaista tulla suomaan koskaan. En katsele heitä ylenkatseella, mutta en myöskään tuppaa seuraan, sillä tiedän olevani erilainen ja huonompi kuin muut. Se yksinäisyys ja alentuva suhtautuminen silti korpeavat välillä.

T. Ap

Vierailija
29/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haiset pahalta?

Vierailija
30/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä tän perusteella vaikuta miltään weeteeltä, ihan fiksulta vaikutat.

Mutta, en oikein muuta keksi, kuin että koita hommata vähän siistimpiä vaatteita, joissa hillittyjä sävyjä. Esim. mustat housut ja joku kiva neule, siistit kengät.

Meikkaa ja ehosta kevyesti. Värjää hiuksia.

Vierailija
31/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustuu käsitys, että sinua pidetään weeteenä? Et luettele yhtään weetee-tunnumerkkiä? Sua pidetään köyhänä lumppuisena yh:na ja sitä et halua muuttaa, koska sulle ekologisuus on tärkeää. Turha humble brag avaus.

Juuri näin.

Vierailija
32/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukka!

Eli millaiset hiukset huokuvat weeteetä? Minulla on pitkät ja ruskeat hiukset. En laita niitä yleensä mitenkään ja käyn kampaajalla noin kahdesti vuodessa. En jaksaisi leikellä niitä lyhyemmiksi ja ravata kampaajalla siksi, että näyttäisin jotenkin "hienommalta naiselta".

T. Ap

Cutters on halpa hyvä ja nopea. Kävelet sisään ja naps naps.

Vierailija
33/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Sievät ja naiselliset mainstream-naiset saavat sievyydestään palkinnoksi kumppanin ja rakkautta. Heitä kohdellaan kunnioittavasti muutenkin. Minulle ei sellaista tulla suomaan koskaan. En katsele heitä ylenkatseella, mutta en myöskään tuppaa seuraan, sillä tiedän olevani erilainen ja huonompi kuin muut. Se yksinäisyys ja alentuva suhtautuminen silti korpeavat välillä.

T. Ap

nyyh

Vierailija
34/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

T. Ap

Valitettavasti ap, tuo ei pidä paikkaansa. Tunnen monta kaunista naista, jotka ovat aivan kammottavissa suhteissa. Tarkoitan huonolla suhteella tässä esim. sitä että mies ei tee yhtään (siis todellakaan YHTÄÄN) kotitöitä, ei välttämättä vaivaudu edes töihin, makaa vaan sohvalla ja lihoo, ainoa harrastus on kaljanjuonti, nainen hoitaa miehen lapset edellisistä liitoista, nainen hoitaa yksin yhteisen lapsen, pettäminen, se että miehellä kyllä aika ja rahat riittää kavereiden kanssa hummaamiseen, mutta oman puolison kanssa ei kiinnosta suunnitella yhteistä matkoja, edes ravintolassa ei voi käydä jne.

Minä huomasin jo tarhaikäisenä että kyllä sulle kerrotaan jos olet tätsyköiden mielestä nätti. Minä en ollut, joten sen saanut kehujakaan. Silti ihan hävyttömästi vain parisuhteissa odotan kunnioitusta ja kohteliaisuutta. Jos huomaan, että mies esim. halveksuu työttömiä/ulkomaalaisia/vammaisia, hän lentää saman tien pihalle. Minun kotini on syrjintävapaavyöhyke. Olen kokenut itse yh-äidin lapsena niin paljon syrjintää, että aikuisena en sellaista katsele.

Vierailija
35/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on siistit vaatteet, normaalipaino ja terve olemus, ja luonnonväriset hiukset, et varmana luo huonoa vaikutelmaa. Sun pohdinnat ja luonne on ihan akateemisia, joten nyrpistely johtuu vaan tuosta homssuisesta ulkonäöstä. Kai voit olla ekologinen jos jätät kotivaatteiksi ne hajonneet, ja hankit muutamat siistit ekovaatteet kun meet ihmisten ilmoille. Päivitä tyyli samalla 2020-luvulle. Laihduta myös.

Vierailija
36/36 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen että näytät Mervi Tapolalta. Oli nuorena nätti, vanhana ei niinkään, koska ylipaino, punakka naama.