Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla poikaystävää? Tätä möläytystä ei pitäisi enää sanoa – listasimme 9 mikroaggression muotoa, joihin moni sortuu tajuamattaan

Vierailija
15.08.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008067665.html

Mitähän hittoa sitten nykyään saa sanoa, ettei joku loukkaannu? Kun sukupuolia on nykyään olevinaan tuhat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo kysymykset ovat ilman muuta tungettelevia. Onko sinulla noin laajemminkin ongelmia käytöstapojen kanssa?

Vierailija
2/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä "te" listasitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon samaa mieltä että nykypäivän loukkaantumisen kulttuuri on menny liian pitkälle mutta nuo artikkelin jutut on ihan päivänselviä että ei pitäs tehdä. jotain käytöstapoja sentään

Vierailija
4/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla kiinnostunut IHMISESTÄ.

Vierailija
5/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Oletat, että parisuhteen osapuolista toinen on nainen ja toinen mies

2. Puhut vähemmistöistä kuin kyseessä olisi heidän valitsemansa elämäntapa

3. Pohdit ääneen, mikäköhän värkki jonkun housuista löytyy

4. Tai utelet transhenkilöltä tämän korjausleikkauksesta

5. Kehaiset sukupuolivähemmistön edustajalle, että ”sähän näytät ihan naiselta/mieheltä!”

6. Oletat, että kaikki homoseksuaalit ovat samanlaisia ja pitävät samoista asioista

7. Et suostu käyttämään sateenkaarisanastoa oikein koska ”se on liian vaikeaa”

8. Utelet transtaustaisen henkilön entistä nimeä

9. Tiedustelet, milloin joku on tullut kaapista ulos

Ole hyvä

Vierailija
6/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudu normaalisti, mutta älä suhtaudu mitenkään. Kiinnitä huomiota, mutta ignooraa. Ihmeellinen juttu ja nämä omalta osaltaan pahimmillaan vaan lisäävät ennakkoluuloja artikkelissa kuvattuihin ihmisoletettuihin (onko tämä nyt hyvä luonnehdinta?).

Yritä siinä sitten olla, kun teet miten tahansa niin se on väärin. Fiksuin ratkaisu tähän keskusteluun olisi, että neuvottaisiin kohtaamaan ihminen ihmisenä - tosin joku lumihiutale pahoittaa siitäkin mielensä.

Vierailija
7/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua että miks kukaan kyselisi noita artikkelissa mainittuja kysymyksiä, olisi tosi epäkohteliasta ja kertoisi enemmän kysyjästä kuin siitä vastaanottajasta joka loukkaantuisi.

Vierailija
8/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin sen loukkaavana ihan perusheteronakin, että mulle sanottiin että "sun pitäis hankkia joku kiva poika" - milläs hankin kun kukaan ei mua halua.

Nyt oon jo sen verran kyyninen paskiainen, että en enää välitä tuollaisista ja aika on ajanut musta ohikin ettei kukaan silläkään enää tuputa, mutta silloin herkempänä se tuntui tosi ikävänä kun en saanut ketään vaikka halusin.

Vierailija
9/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei taas näitä sateenkaariloukkaantujia.

Kyseessä pelkkä vakava psyykkinen sairaus.

Vierailija
10/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmisissä kiinnostaa se minkälainen hän on, ei se mikä hän on.

Tällaisena tavallisena suomalaisena heteromiehenä minun mielestäni ihmiset saavat olla mitä haluavat, kunhan eivät tule minun persettäni ronkkimaan.

Vierailija
11/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä heteronakin loukkaa kun kysellään milloin poikaystävä kuvioihin ja lisäksi se että kun joku sanoo minun näyttävän mieheltä tai suoraan kysytään että oletko mies.

Vierailija
12/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan joku yksinkertainen tyyppi enää nykyään utelee tuommoisia. Paljon tavallisemmistakin ”uteluista” nykyään loukkaannutaan ja sitten loukkaannutaan myös siitä, ettei toista kiinnosta mitä toiselle kuuluu eli ei ”udella” mitään. Eräällä työkaverilla oli kauhean suuri tarve hehkuttaa uudesta onnestaan tämän jätettyä perheensä, mutta kun kukaan ei udellut, hän tulkitsi sen käänteisesti että ihmiset muka tuomitsevat hänen uuden onnensa.

Vierailija
13/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

V M P

Vierailija
14/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntämään se sateenkaarisanasto värkkiinne. Oli se sitten millainen tahansa.

Vierailija
15/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei nykyään saa enää kysyä tavallisia asioitaan, koska on olemassa se 0,5 prosentin mahdollisuus, ettei toinen olekaan tavallinen.

Vierailija
16/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Kyselen mitä mieleen juolahtaa, ihan kuten ennenkin.

Vierailija
17/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että jos omaa käytöstavat. Ei noita listan kysymyksiä toiselta ihmiseltä kysy. Kuten moni edellä kertoi, kyllä se monesti ärsyttää jo ihan tavallista heteroa. Jos kysellään että jokos olet poikaystävän löytänyt/miksi sinulla ei ole poikaystävää. Ja jos sen satut "löytämään", niin alkaa kyselyt häistä ja perheen lisäyksestä.

Mutta kohta 7, tiedän etten osaa käyttää viimeisintä sateenkaarisanastoa. Ihan jo siitä syystä, että yleensä en pahemmin juttele toisten kanssa heidän seksuaalisuudesta/sukupuolesta yms asioista. Joten enpä pahemmin edes mielestäni tarvitse tämän asian sanastoa. Toivottavasti kauhean moni ei nyt loukkaannu jos en jaksa alkaa perehtymään tähän maailmaan.

Vierailija
18/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua että miks kukaan kyselisi noita artikkelissa mainittuja kysymyksiä, olisi tosi epäkohteliasta ja kertoisi enemmän kysyjästä kuin siitä vastaanottajasta joka loukkaantuisi.

Sitä tapahtuu. Varmaan jokainen homo/lesbo on joutunut uhriksi kysymykselle "ootko sä se nainen vai mies tossa hommassa?" Unohtamatta niitä tarkoituksella vielä ilkeämpiä kysymyksiä, joiden tarkoitus on vain häpäistä ja nolata. Ihmiset on keskimäärin aika moukkia.

Vierailija
19/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin kesälomista, niin kollega vastasi "ai niin, te reissasitte siellä".

En ole parisuhteessa, reissasin yksin ja en siedä teitittelyä.

Vierailija
20/23 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin sen loukkaavana ihan perusheteronakin, että mulle sanottiin että "sun pitäis hankkia joku kiva poika" - milläs hankin kun kukaan ei mua halua.

Nyt oon jo sen verran kyyninen paskiainen, että en enää välitä tuollaisista ja aika on ajanut musta ohikin ettei kukaan silläkään enää tuputa, mutta silloin herkempänä se tuntui tosi ikävänä kun en saanut ketään vaikka halusin.

Mulla on ihan sama kokemus. Aivan käsittämätöntä, miten ihmiset olettavat, että joku jotenkin hannaisi poikaystävän hankintaa tai ihan huvikseen olisi yksin, ja mikä oikeus kenelläkään on kysellä, onko minulla poikaystävää? Koin sen aikoinaan ihan hirveän loukkaavana. Minkälainen aivopuutteinen i d i o o t t i ei ymmärrä, että jos henkilöllä ON poikaystävä, asia varmaan tulee esille ihan normaalilla nopeudella? Miksi sellaista pitää kysyä?

Miten mukavana kysyjä kuvittelee vastaajan kokevan sen, kun pitää sanoa kyseiseen kysymykseen, että ”ei, minulla ei ole ketään”??????????? Todella loukkaavaa sellainen, minua ei ainakaan yhtään estä kysellä sellaisilta että joko olet lakannut menstruoimasta?