Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei lentopelkoiset, jotka kuitenkin lennätte!

Vierailija
04.09.2014 |

Häviääkö sinulla pelko jossain lennon vaiheessa, vai kestääkö paniikkiolo samanlaisena koko pitkänkin lennon?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:17"] jos on näyttö josta seurata lentotietoja, niin konkreettisesti näkee, että kone voisi tipahtaa kilsoja ja silti ollaan ilmassa[/quote]

Lainasin tämän tähän, koska tämä ajatus hieman rauhoitti minua,ja ajattelin että siitä voisi olla apua jollekin toisellekin. En ole koskaan ajatellut että kone voisi sakkaamisen jälkeen vielä palautuakin normaaliin tilaan. Se mahdollisuus tuntuu rohkaisevalta.

Vierailija
22/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koetan aina lentää mahdollisimman väsyneenä, niin että nukahdan heti kun pääsen penkkiin. Hereillä ollessa on koko ajan pelko jossain mahanpohjassa ja säpsähdän jokaista ääntä ja turbulenssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:25"]

Ap vielä kyselee:onko pelon tuntemisella eroa siitä riippuen, lentääkö vaikka 3 tuntia vai 10 tuntia? Tottuuko mahdollisesti pitkällä lennolla paremmin? Toisaalta turbulenssejakin tietysti pitkällä lennolla varmaan enemmän.

[/quote]

En tiedä onko tähän jotain oikeaa vastausta, mutta oma kokemukseni on että turbulenssia ei tule pitkillä lennoilla sen enempää kuin lyhyilläkään. Ehkä ne pitkät saadaan jotenkin junailtua ohi niiden sääilmiöiden, tai ehkä minulla on siinä ollut vain hyvä tuuri... Pahimmillaan on ollut 3 tunnin lento melkein pelkkää turbulenssia ja paniikkia, ja 12 tunnin lento jossa sitä ei ole ollut juuri ollenkaan ja olen pystynyt jopa vähän nukkumaan.

Vierailija
24/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät lennot on usein helpompia sen takia, että ne lennetään isolla koneella: vähemmän tärinöitä ja yllättäviä ääniä. Pahimpia ovat lyhyet, potkurikoneella lennettävät lennot.

Vierailija
25/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pystyisikin nukkumaan koneessa. Vaikka olisi kuinka väsynyt, niin jännitys estää nukahtamisen.Väsymys melkein vaan pahentaa paniikkia . Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:29"]

Mä koetan aina lentää mahdollisimman väsyneenä, niin että nukahdan heti kun pääsen penkkiin. Hereillä ollessa on koko ajan pelko jossain mahanpohjassa ja säpsähdän jokaista ääntä ja turbulenssia.

[/quote]

Vierailija
26/26 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:32"]Voi kun pystyisikin nukkumaan koneessa. Vaikka olisi kuinka väsynyt, niin jännitys estää nukahtamisen.Väsymys melkein vaan pahentaa paniikkia . Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:29"]Mä koetan aina lentää mahdollisimman väsyneenä, niin että nukahdan heti kun pääsen penkkiin. Hereillä ollessa on koko ajan pelko jossain mahanpohjassa ja säpsähdän jokaista ääntä ja turbulenssia.
[/quote]
[/quote]

Munkin pitää olla aivan äärimmäisen väsynyt. Pisimmillään olen valvonut 32 tuntia ennen lentoa ja oikeasti vain odottanut, että pääsee siihen penkkiin ja sammunut siihen. Välittömästi nousun jälkeen. Virkkuna mä ajattelen sitä nousua koko ajan ja pelkään, että nyt tää tippuu ihan varmasti. Tarpeeksi väsyneenä ei osaa enää ajatella yhtään mitään. Suomen sisällähän mä en lennä koskaan, täällä on etäisyydet kuitenkin niin pienet, että junalla ja bussillakin pääsee hyvin perille. Meiltä esim. Helsinkiin kestää Pendolinolla noin 6 tuntia ja Rovaniemelle alle kolme tuntia.