Mikähän siinä on,että aina sama tyyppi vie koko ajan vanhempainillassa
tokaluokan vanh.ilta takana ja sama toistuu aina,yhden perheen äiti vie koko ajan (1/2h) mikä oli varattuna yleiseen keskusteluun.Jos olet tällainen äiti itse niin,etkö todella tule ajatelleeksi,että jollakin muullakin vanhemmalla saattaa olla asiaa ja aika on tarkoitettu kaikkien käyttöön??
Kommentit (17)
ei päässyt avaamaan suuta kun tämä äiti oli kokoajan äänessä,opettajakin oli vaikeuksissa,mulle on opetettu,ettei päälle saa puhua,tämä äiti kyllä puhui.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:59"]
ei päässyt avaamaan suuta kun tämä äiti oli kokoajan äänessä,opettajakin oli vaikeuksissa,mulle on opetettu,ettei päälle saa puhua,tämä äiti kyllä puhui.
ap
[/quote]
No minä varmaan olisin puhunut sitten hänen päällee ja laittanut emännän hiljaiseksi. Vedän tosin työssäni erilaisia paneelikeskusteluja aika paljon, joten löytyy ehkä keskivertoa enemmän "munaa" sanoa myös vastaan. Mutta ärsyttää tuollaiset, joilla ei ole alkeellisimpiakaan keskutelutaitoja.
niin ärsyttää,ei mulla mitään sen tähdellisempää asiaa olisi ollut,mutta olisi ollut kiva kuulla muiden vanhempien kommentteja ja kommentoida tietysti itsekkin.
ap
joo oli jauhoi ip.kerhosta mikä ei kuulu opelle,eikä puolelle luokkaa kun ei kaikkien lapset ole siellä ja sitten toinen asia oli kun koulussa on vammaisia lapsia,niin siitä asiasta olisi pitänyt infota vanhempia etukäteen,sitten jauhoi jostain poliitikkoystävästään ja jostain homeisesta rakennuksesta
ap
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:16"]joo oli jauhoi ip.kerhosta mikä ei kuulu opelle,eikä puolelle luokkaa kun ei kaikkien lapset ole siellä ja sitten toinen asia oli kun koulussa on vammaisia lapsia,niin siitä asiasta olisi pitänyt infota vanhempia etukäteen,sitten jauhoi jostain poliitikkoystävästään ja jostain homeisesta rakennuksesta
ap
[/quote]
Mahtava tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:08"]
niin ärsyttää,ei mulla mitään sen tähdellisempää asiaa olisi ollut,mutta olisi ollut kiva kuulla muiden vanhempien kommentteja ja kommentoida tietysti itsekkin.
ap
[/quote]
No niin. Kun noinhan toi menee. Yksi tai kaksi uskaltaa avata suunsa. Suurin osa istuu vain tuppisuuna.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 20:08"]
ap
[/quote] Miksi sinun olisi pitanyt paasta puhumaan jos sinulla ei ollut mitaan asiaa? Niiden joilla oli olisi pitanyt avata suunsa. Jos ei siihen pysty niin sitten on turha valittaa.
Opettaja on vanhempainillan puheenjohtaja ja hänen kuuluu ottaa tilanne haltuunsa ja pitää keskustelun aiheet siinä miten on suunniteltu. Jos opettaja ei sitä pysty tekemään, ottaa joku toinen tämän tehtävän lennosta ilman valtuutusta, eli sinä ap olisit sen voinut tehdä. Olisit voinut vaikka nousta seisomaan ja sanoa, että tulitte puhumaan kutsun mukaisista asioista ja koska sinun täytyy kohta lähteä, haluat, että tärkeät asiat puhutaan ensin. Mitä luultavimmmin opettaja saa silloin kiinni taas tilanteesta ja pystytte jatkamaan siitä mihin jäitte. Jos sama toistuu, nouset taas ja sanot, että valitettavasti sinun pitää lähteä. Mut vanhemmat lähtevät siinä luultavasti myös.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 19:59"]
ap
[/quote]
Että kärsitään nyt sitten koko muu porukka mieluummin, kuin puhutaan yhden suupaltin päälle ja vaaditaan omaa puheenvuoroa?
Aika nahjus kyllä opettajakin, joka ei kykene puuttumaan tollaseen.
Mitä haittaa, ei opettajillakaan mitään asiaa yleensä ole muuta kuin hyvää päivää kirvesvartta. Kaikki tietävät että jonkinlaisesta teatterista kyse. Ihan sama kuka esiintyjä.
Siis tämä oli toinen vanhempainilta?
Mä ihmettelin että ketä se vie koko ajan ja mihin. Vie kaiken ajan olisi ollut vähemmän hämmentävä aloitus.
samoissa vanh.illoissa tullut oltua jo päiväkodista asti,lapsilla on ollut elämää ennen koulua
sori kirjoitusvirheet,lukihäiriö
ap
Aina on näitä minäminä-tyyppejä jotka vievät kaiken ajan.
koulu on väistössä,aika isoja muutoksia tullut kun alakoulu on sijoitettu yläkoulun yhteyteen,ei ole liikuntasalia,teknistä luokkaa ym käytössä eli ihan asiaakin olisi ollut
ap
Mitä jos avaisit suusi? Ei hirveästi auta vinkua täällä.
En käsitä ihmisiä, joille on niin ylivoimaisen vaikeaa avata suunsa, mutta jotka jaksavat aina valittaa, etteivät muut lue heidän ajatuksiaan.