Apua menkat alkoi. Miten kerron tuoreelle poikaystävälle?
Laitanko viestiä suoraan ennen kuin lähden? Ei pety ettei saakaan seksiä.
Kommentit (56)
Muistakaa nuoretkin naiset olla ylpeitä menkoistanne. Ne on merkki siitä, että kroppa toimii kuten kuuluukin*.
Hattu kourassa ei tarvitse olla anteeksi pyydellen miehille eikä kellekään. Voi sanoa, että on naistenpäivät/menkat, niin se voi vähän vaikuttaa omaan oloon/fiilikseen/tekemisiin/keksi-itse-tähän-jotain-sopivaa.
* En halua nyt uppoutua siihen, että omat vaivansakin menkoista on erityistapauksissa varsinkin. Saati endometrioosissa yms.
16-vuotiaan ei pitäisi harrastaa seksiä. Ei ainakaan ennen kuin uskaltaa kertoa poikakaverilleen kuukautisista.
Häh? Eihän sinun sitä mitenkään etukäteen tarvi tiedottaa. Aika törppö mies jos ei sinua halua nähdä muuta kuin seksin merkeissä.
jokuvain kirjoitti:
Jaa, mulla exä halus seksiä oli menkat tai ei. Koijaako naiset tällä verukkeella vai onko kipuosastolla eroavaisuuksia?
miten joku voi olla näin tyhmä..
jokuvain kirjoitti:
Jaa, mulla exä halus seksiä oli menkat tai ei. Koijaako naiset tällä verukkeella vai onko kipuosastolla eroavaisuuksia?
Jotkut haluaa ja se voi jopa helpottaa kipuja. Jotkut eivät halua koska heidän kipunsa pahenevat. Osa "ei halua" kun pelkää sotkua tai sitä että mitä mies asiasta ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko 15v?
Kyllä aikuinen mies ymmärtää että naisella tulee kerran kuukaudessa kuukautiset.
Ei kaikilla naisilla tule, ne saa poiskin.
Vierailija kirjoitti:
Otatko ahtëriin?
Miten ap ei tajunnut tätä vaihtoehtoa?
Kakkonen onkin nyt ykkönen.
En koskaan kertonut mun miehelle kun vielä asuttiin erillään että milloin on menkat. Tavattiin aina kun kerettiin, joskus harrastettiin seksiä, joskus ei. Ei seksin pitäis olla oletus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan 16v. Ja ollaan oltu aika vähän aikaa yhessä eikä olla puhuttu näin noloista asioista. Ehkä sanon vaan et oon kipee.
Suikkaria vaan, niin kyllä se leppyy.
Leppyy? Mistä?
jokuvain kirjoitti:
Kuule on eroavaisuuksia. Googlaa endometrioosi, jota sairastaa 10% naisista.
Itse tykkäisin seksistä kuukautisten aikaan koska se minulla helpottaa kipuja, mutta valitettavasti ex oli puupää, jota veri kammotti.
Jos oot oikeesti 16v niin kehotan ottamaan aikalisän seksihommista siihen asti että luottamus sun poikakaveriin paranee. Jos jännität menkoista kertomista ja pettymyksen tuottamista menkkojen takia poikaystävälle, niin ei mun korvaan kuulosta yhtään hyvältä...
No Ei, seksi kuuluu Avioliittoon!
Ja naisten vaivoista puhuminen ei ole miesten mieluisa puheen aihe .Sanot että , Ei nyt piste ei pitäis olla vaikeaa.
Ai Jaa mä en lukenut tuota! No oletta Ala- ikäisiä ! Seksi Ei kuulu kun 18- vuotta Täyttäneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko 15v?
Kyllä aikuinen mies ymmärtää että naisella tulee kerran kuukaudessa kuukautiset.
Ei kaikilla naisilla tule, ne saa poiskin.
Poistamalla munasarjat. Muuta takuuvarmaa kuukautisten poistotapaa ei ole. Itse vuodin sekä raskausaikana että hormonikierukan kanssa. Ja jatkuu edelleen, olen nyt 56 v.
Jos sinulla on menkat, niin ei siitä tarvitse miehelle ilmoittaa eikä niissä ole mitään epänormaalia. Ei tarvitse myöskään aina harrastaa seksiä, vaikka poikaystävä kuinka vonkaisi. Jos ei ole muuta yhteistä kuin seksi, niin kannattaa harkita koko suhteen järkevyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olet 16-vuotias ja iltayhdeksän jälkeen lähdössä poikaystäväsi luo. Mitenhän tämä nyt ei oikein tunnu uskottavalta.
Tuon ikäinen voisi asua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan 16v. Ja ollaan oltu aika vähän aikaa yhessä eikä olla puhuttu näin noloista asioista. Ehkä sanon vaan et oon kipee.
Suikkaria vaan, niin kyllä se leppyy.
Leppyy? Mistä?
Niin että sitä pitäis oikeen pyytää anteeksi että sattuu olemaan menkat? Salli mun nauraa 😂
Oma 16v lähti äsken treenien jälkeen tyttöystävän luokse yöksi. Toivon kyllä että järki on päässä ja osaa keskustella asioista. Järkyttyneenä luen näitä kommentteja.