Virkkaustaitoiset! Voisitteko neuvoa?
Voisiko joku ystävällinen virkkaustaitoinen lukija avata minulle näitä virkkausohjeita. Periaatteessa osaan kaikki silmukat, mutta en vaan ymmärrä näitä ohjeita.
Esimerkkiohje: Virkkaa langalla A 12 kjs, 1. krs: 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks seur. 9 kjs:aan, 6 ks viim. kjs:aan.
Eli virkkaan ensin 12 ketjusilmukkaa, sitten seuraavalla kerroksella 1 kiinteän silmukan toiseen ketjusilmukkaan, sitten 1 kiinteän silmukan jokaiseen 9 ketjusilmukkaan vai miten se pitäisi tehdä?
Kiitos kaikista avuista!!
Kommentit (5)
Juurikin niinkuin itse selvensit. :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 18:39"]
Voisiko joku ystävällinen virkkaustaitoinen lukija avata minulle näitä virkkausohjeita. Periaatteessa osaan kaikki silmukat, mutta en vaan ymmärrä näitä ohjeita.
Esimerkkiohje: Virkkaa langalla A 12 kjs, 1. krs: 1 ks 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks seur. 9 kjs:aan, 6 ks viim. kjs:aan.
Eli virkkaan ensin 12 ketjusilmukkaa, sitten seuraavalla kerroksella 1 kiinteän silmukan toiseen ketjusilmukkaan, sitten 1 kiinteän silmukan jokaiseen 9 ketjusilmukkaan vai miten se pitäisi tehdä?
Kiitos kaikista avuista!!
[/quote]
lopuksi vielä 6 ks viimeiseen kjs:aan
Näin se menee kuten sanoit. Se tyhjä ketjusilmukka on siinä sen takia, että aloitus on valmiiksi kiinteän silmukan korkuinen eikä vedä reunaa alaspäin vinoksi.
Kiitos vastauksista :) Olenpa yllättynyt, että ymmärsin kuitenkin oikein! :) Ja sitten vielä viilaan, eli tosiaan tuo viimeinen, siis että 6 kiinteää silmukkaa siis yhteen ja viimeiseen ketjusilmukkaan?
kiitollinen ap
Noin tuon minustakin pitäisi mennä miten kirjoitit. En ole guru kuitenkaan.