Ahdistaa työpaikan huono perehdytys
Tai se on ollut lähes olematonta. Työpiste on näytetty, käyty vauhdikkaasti jokunen perusasia läpi ja sitten jätettiin oman onnen nojaan. Olen ollut täällä nyt kaksi viikkoa ja se on ollut todella raskasta. Olen kysellyt, mutta kukaan ei oikein ehdi auttamaan. Pelkään, että pääni hajoaa kohta kun en hallitse näitä hommiani. Tekisi mieli lähteä litomaan koeajalla, mutta se on karenssi.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mulla täysin empatiakyvytön kiukkuinen perehdyttäjä, jolle perehdytys tuntuu olevan yhtä tuskaa... jeeees. Opi siinä sitten...
Mulla työkaveri, joka heittää joka välissä julkisesti junan alle. Kyllä, mietin koeajalla lähtemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla merkki siitä, että työpaikassa on ongelmia ja perehdyttäjä yrittää rivien välistä kertoa, että juokse vielä, kun voit. Olen ollut pariin kerran tuossa asemassa, ja olin siinä tasan siksi, että työnantaja maksoi hunajaa siitä, että suostuin perehdyttämään seuraajan, vaikka kaikki hyvä tahto oli mennyttä puolin ja toisin.
En tiedä, lähtisin, mutta en ole luovuttaja ja karenssi ei houkuttele. Ikävää.
Karenssi voi olla edessä sittenkin, kun tajuat mihin uppoavaan laivaan olet astunut ja ainut tapa pelastaa itsensä on lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia työpaikat pääasiassa ovat. Seuraavaksi haukutaan tai supatellaan selän takana ja huokaillaan, kun et mitään osaa. Mieti vain palkkapäivää ja yritä kestää.
Minäkin yritän ajatella rahaa kun saan inhoamista, murjotusta ja epäpätevää perehdytystä.
Yhdessä paikassa olen saanut hyvän perehdytyksen. Muissa paikoissa oli keskinkertaista tai surkeaa.
Varmaan porukka olettaa, että osaa kaiken nyt, heti ja hyvin. Mites he, jotka ei opi yhtä nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä paikassa olen saanut hyvän perehdytyksen. Muissa paikoissa oli keskinkertaista tai surkeaa.
Varmaan porukka olettaa, että osaa kaiken nyt, heti ja hyvin. Mites he, jotka ei opi yhtä nopeasti?
Joo, oletetaan, että osaa kun näytät sekavasti kerran miten jotain tehdään. Joo, ei. Täytyy tehdä useampi kerta ennen kuin oppii.
Ihan normaalia, usein kukaan ei edes tiedä miten työsi pitäisi tehdä, kun edeltäjä lähti jo kuukausia sitten, ja kuukausien työtkin on hoitamatta. Tulee kalliiksi, kun asiat on huonosti hoidettu kunnes ehkä vuoden päästä olet suunnilleen kartalla.