Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa työpaikan huono perehdytys

Vierailija
14.08.2021 |

Tai se on ollut lähes olematonta. Työpiste on näytetty, käyty vauhdikkaasti jokunen perusasia läpi ja sitten jätettiin oman onnen nojaan. Olen ollut täällä nyt kaksi viikkoa ja se on ollut todella raskasta. Olen kysellyt, mutta kukaan ei oikein ehdi auttamaan. Pelkään, että pääni hajoaa kohta kun en hallitse näitä hommiani. Tekisi mieli lähteä litomaan koeajalla, mutta se on karenssi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tai puutteellinen perehdytys on suomalaisen työelämän ikävä piirre. On tullut koettua useammassa työpaikassa.

Vierailija
22/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushullu taas vauhdissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vähemmän pershdyttää, sen vähemmän se maksaa. näin voisi luulla organiaatiossa. ja jatkaa asioiden tekemistä. juokseeko kani perässä sekuntiekkarin kanssa=?

Vierailija
24/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan meillä töissä. Pahoittelut huonosta perehdytyksestä, ei vaan enää riitä paukkuja perehdyttää jälleen uutta henkilöä. Johan tässä parin vuoden aikana on tullut vajaa 10 hlöä perehdytettyä kaikkien omien töiden ohessa. Niin ja en ole tiiminvetäjä tai esimies, heillä ei ole pienintäkään hajua töiden sisällöstä.

Vierailija
25/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suotta stressaat. Tee vain parhaasi että löydät kaiken tarvitsemasi ja keskity opettelemaan asioita joista uskot olevan sinulle hyötyä. Ei sinun voi odottaakaan osaavan mitään vielä pariin kuukauteen.

Vierailija
26/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ola varmasti tarkoituskaan selittää kaikki alussa kerralla mutta kun tulee kysymyksiä vaikka esiaikaa, mutta huiujausta on väittää markkinointisloganisa että on osaava ja tukeva organisaatio.

tyypillinen työnantajan ongelma josta yritetään säänöksillä sakottaa juuri hankittua karenssilla mikäli tulee mieleen vaihtaa muualla jos vain voi.

tulee siis esiin se todellinen yrityskulttuuri, ei se mitä mainoksessa lukee. mutta omaa terveyttään ei kannata pilata mikäli ei muutosta tule.

Vierailija
27/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis et voi tehdä hommia, jos ei niitä opeteta. Lopetat tekemisen, erityisesti jos on vaara, että voit aiheuttaa virheen tai TA menettää rahaa (tai joku raajan herra varjelkoon).

Kun joku kysyy miksi et tee mitään, vastaat rehellisesti ja neutraalisti "ensin jonkun pitää opettaa minulle nämä asiat ja hoitaa perehdytys". Hymyilet.

Ja jos he purkavat koeajalla työsopimuksesti, sinä et saa karenssia.

Vierailija
28/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei perehdytetty tarpeeksi kauaa ja sitten annettiin kenkää. Ajanvaraushomma. 

Vierailija
29/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti otat asian esille, että tarvitset apua ja sassiin. Mitä enemmän kuluu aikaa, niin et enää kehtaa kertoa. Yhteys siihen joka aloitti perehdytyksen tai joku muu ja viimekädessä esimies. Tämä on tärkeää eikä sinun vika. Usko pois että usein on niin että se joka perehdyttää pelkää että paljastuu itse osaamattomaksi tai on vain paska tyyppi joka ei välitä. 

terveisin, työpaikan toimisto perehdyttäjä joka istuu uuden tyypin selän takana niin kauan kuin tarvis. 

Vierailija
30/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan rohkeasti esille asiat kirjoitti:

Nyt heti otat asian esille, että tarvitset apua ja sassiin. Mitä enemmän kuluu aikaa, niin et enää kehtaa kertoa. Yhteys siihen joka aloitti perehdytyksen tai joku muu ja viimekädessä esimies. Tämä on tärkeää eikä sinun vika. Usko pois että usein on niin että se joka perehdyttää pelkää että paljastuu itse osaamattomaksi tai on vain paska tyyppi joka ei välitä. 

terveisin, työpaikan toimisto perehdyttäjä joka istuu uuden tyypin selän takana niin kauan kuin tarvis. 

Toimisto(p)erehdyttäjä, jolla lukihärä tai muuten vaan pashakielisyys? (P)erehdytät varmaan vikasi uusille?

Vierailija
31/46 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen!

Vierailija
32/46 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu

Vierailija
33/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin empatiakyvytön kiukkuinen perehdyttäjä, jolle perehdytys tuntuu olevan yhtä tuskaa... jeeees. Opi siinä sitten...

Vierailija
34/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt vaan rohkeasti esille asiat kirjoitti:

Toimisto(p)erehdyttäjä, jolla lukihärä tai muuten vaan pashakielisyys? (P)erehdytät varmaan vikasi uusille?

Ääliö

Vierailija
35/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheyritys jo mainittu?

Vierailija
36/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa työnantajista hoitaa perehdytyksen päin hel

vettiä.

Onkohan tämä ihan tarkoituksellinen tapa jolla selvitetään kestääkö uuden duunarin pää?

Joo, minusta ainakin tuntuu, että olen piilokamerassa.

Vierailija
37/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30, ja edes ensimmäisessä työpaikassa 15 vuotta sitten ei perehdytetty mitenkään. Kehittelin sitten omat tapani hoitaa työt, ja ensimmäinen huono palaute tuli vasta, kun esimies vaihtui ollessani lähdössä opiskelemaan. Aina kun ei ollut paikalla, tein omalla tavallani kuten useamman vuoden siihen asti. 

Vierailija
38/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi perehdyttäjäksi laitetaan henkilö, joka ei selvästikään kykene siihen? Ehkä tämä mysteeri joskus aukeaa.

Vierailija
39/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla merkki siitä, että työpaikassa on ongelmia ja perehdyttäjä yrittää rivien välistä kertoa, että juokse vielä, kun voit. Olen ollut pariin kerran tuossa asemassa, ja olin siinä tasan siksi, että työnantaja maksoi hunajaa siitä, että suostuin perehdyttämään seuraajan, vaikka kaikki hyvä tahto oli mennyttä puolin ja toisin. 

Vierailija
40/46 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla merkki siitä, että työpaikassa on ongelmia ja perehdyttäjä yrittää rivien välistä kertoa, että juokse vielä, kun voit. Olen ollut pariin kerran tuossa asemassa, ja olin siinä tasan siksi, että työnantaja maksoi hunajaa siitä, että suostuin perehdyttämään seuraajan, vaikka kaikki hyvä tahto oli mennyttä puolin ja toisin. 

En tiedä, lähtisin, mutta en ole luovuttaja ja karenssi ei houkuttele. Ikävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä