Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää maitoallergiaa!

29.08.2006 |

Poika täytti kesäkuussa kolme ja maitoallergia on parantunut. Koko kesä ollaan nyt käytetty tässä altistamalla suurempiin määrin maitoa. Ja mikä hassuinta, hän tykkää tavallisen maidon mausta, jogurtista, juustoista ja monista maitotuotteista vaikkei ole niitä koskaan saanut syödä.

Nyt vain kananmuna-allergian paranemista odotellessa. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nyt 2.5v ja sietää päivittäisessä käytössä jugurtteja! Juustojakin saa silloin tällöin. Kunpa vielä uskaltaisi kokeilla kunnolla tavallisen maidon,jätskit...mutta oon super-onnellinen jo jugurteistakin! Toivottavasti antaa toivoa muillekin allergioiden kanssa rämpiville. Kunpa vielä muutkin allergiat väistyisivät!

Vierailija
2/4 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnemyyrät! Lapset myös! ;o)

Todellakin, unelmaa... Vaikka vielä enemmän toivoisin, että voisi syödä viljoja, edes. Elämä helpottuis (ja halpenis...) paljon jo silläkin.

Saisko vielä kysyä, jos jaksatte vastata, että millasia oireita on maidosta aiemmin tullut ja missä vaiheessa huomattiin?

Ihan vaan omaa tilannettamme pohdiskelen - allergikollani on pian 4v mittarissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on aina reagoinut ihollaan eli vauvana iho oli kamalassa kunnossa. Itse epäilin koko ajan allergioita (vaikka en niin laajoja mitä ne lopulta oli) ja 6kk iässä altistuksessa tuli selvät iho-oireet. Prick ei näyttänyt meillä kuin kananmunan. Oikeastaan jo viime keväästä saakka aloin huomaamaan,että poika ei reagoikaan enää maitotuotteisiin,iho pysyikin siistinä kokeiluista huolimatta. Siitä sitten pikku hiljaa totuteltu jugurttien makuun ja nyt ne ovat joka päivä käytössä:) Eli allergioista todella voi parantua!

Vierailija
4/4 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muitakin parantuneita ja hyvä niin. Toivoa se meillekin loi paljon, kun siskoni tytär parani sekä maito- että muna-allergiasta. Ja muistakin allergioista. Pidetään kaikille peukkuja ylhäällä. Varsinkin moniallergikoille. Yksi lisäruoka-aine ruokavalioon on aina voitto. Siskonpoika pystyi syömään hetken maitoa, mutta sitten tilanne paheni ja maito on taas kiellettyjen listalla. Hänelläkin on kaikki viljat pois ruokavaliosta, kuten nauta, maito ja muna. Tosin tämä pojan tallikka pahentaa allergiotaan syömällä salaa kiellettyjä ruoka-aineita. Hitsi...

Meillä ei tehty mitään varsinaisia testejä ennen kuin lapsi oli vanhempi. Vaikka mainitsinkin neuvolatädilleni, ei asian eteen tehty virallisesti mitään. Poika sai tuttelia minun ollessa kaupungilla ja rupesi oksentamaan rajusti. Posket menivät kirkuvan punaisiksi ja hänelle tuli nokkosrokko. Se oli ensimäinen kunnollinen reaktio, jonka jälkeen reagoi minun syömisiini vahvasti. Sitä ennen ei oikeastaan. Ei ainakaan niin kovasti, että olisin erikoisesti kiinnittänyt huomiota. Jos minä sitten söin maitotuotteita, poika reagoi suolistolla (ripuli ja limainen uloste) ja posket helottivat kuin kaksi punaista omenaa. Jätin kaiken maidon itse pois, kuten munankin, niin suolisto oli kuitenkin sen verran tulehtunut, että pituuskasvu pysähtyi pariksi kuukaudeksi. Painokaan ei lähtenyt nousemaan ennen kuin helpotti hieman. Olikohan se melkein kolmen kuukauden iässä, kun ensimmäinen kunnon reaktio tapahtui? Sittemmin ei oikeastaan sen suhteen ollut ongelmia. Vielä vuosi sitten poika sai nokkosrokon kun mummi tarjosi vahingossa karkin jossa oli maitoa. Mutta eikö maitoallergialla (kuten muna-allergiallakin) ole kohtalaisen hyvä ennuste parantuvuudessa jos puhkeaa lapsena?