Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei pienten lasten vanhemmat! Kerrotaanko parhaat keinot arjen helpottamiseksi?

Äiti
14.08.2021 |

Lapsiperhearki voi olla joskus hektistä ja kuormittavaa, joten sitä mieluusti helpottaa siitä mistä voi. Ois kiva kuulla pienetkin vinkit mitkä helpottavat arkipäiviä ja miksei viikonloppujakin - ihan kaikki mitkä mieleen juolahtaa. Olen itse ainakin väsynyt siihen kun tuntuu välillä et mikään ei solju sulavasti.

Meillä yksi helpottava vinkki on se, että valitaan seuraavan päivän vaatteet jo illalla valmiiksi.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo sen ikäisiä lapsia että pelaavat tai katsovat videoita kännykällä, niin Family Link käyttöön ja sillä rajoitetaan ruutuaikaa. Siinä ei rutinat auta kun kännykkä menee säppiin sitten kun aika on täynnä. Meillä ei ainakaan valiteta yhtään, vaan tyydytään kohtaloon :D Muuten roikkuisivat kännykällä varmaan 24/7. Laitoin asetukset myls niin, että aamuisin ennen koulua (tai päiväkotia) ei ole peleihin ja Youtubeen pääsyä ollenkaan.

Vierailija
22/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja ei tarvi aina siivota, ne voi ihan rauhassa jättää lojumaan. Maailma ei lopu jos leluja on lattialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä helpotti eniten siirtyminen ruoan kotiinkuljetukseen. Joka viikko tulee Prismasta ruoat, vaipat, hygieniatarvikkeet jne. kotiin. Ensimmäiset viikot olivat vähän vaikeita miettiä mitä tilaa, mutta nyt tilaukset menevät nopealla rutiinilla. Vähentänyt myös ruokahävikkiä ja säästänyt rahaa :)

Vierailija
24/26 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä helpotti eniten siirtyminen ruoan kotiinkuljetukseen. Joka viikko tulee Prismasta ruoat, vaipat, hygieniatarvikkeet jne. kotiin. Ensimmäiset viikot olivat vähän vaikeita miettiä mitä tilaa, mutta nyt tilaukset menevät nopealla rutiinilla. Vähentänyt myös ruokahävikkiä ja säästänyt rahaa :)

Tätä me ollaan muutamaan otteeseen testattu ja olen kyllä tykännyt! Vaikeinta meille onkin tässä se "jatkumo", missä välissä tilaan seuraavat ostokset, ettei ne tuu liian aikaisin tai liian myöhään jne. Olen kyllä ajatellut, että täytyy tilata vielä yrittää. Niin helppoa kun joku muu kerää ne ostokset ja kantaa kotiovelle.

Vierailija
25/26 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii kyllä syömään ruokapöydässä, vaikka hänen antaa aamuisin syödä olohuoneessa aamiaista ja katsoa lastenohjelmat samalla.

Vanhempi saa siinä hörpittyä myös aamukahvinsa rauhassa.

( Meillä siis herää pari tuntia ennen päiväkotia yleensä. )

Vierailija
26/26 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto