Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-¤-¤- SYYSkeijujen TIISTAI -¤-¤-

29.08.2006 |

Aloitanpa tämänkin päivän läjän :)

Maanantai: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8195931&p=&mpage=1&tmode=…

-piias-

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis eräpäivä,kukahan kertois sen tuolle kaverille,joka viihtyy vähän liiankin hyvin tuolla masussa... Eilen neuvolassa terkka totes,että pää on kyllä alaspäin,mutta ei ole kaveri vielä laskeutunut,joten eipä tässä tarvitse vielä lähipäivinä ootella mitään tapahtuvaksikaan :( On tää hullua,vaikka kuinka koittais asennoitua,että kaksi viikkoa maksimissaan enää,niin ei auta,tahtoo vauvan,nyt,heti...

Frodo: Juu,kyllä melkoinen akrobaatti saa olla,jos meinais saada alakerran siistittyä,täytynee pyytää isäntä avuksi,muuten mennään melko luomuna synnyttään ;) Säärikarvat saa nyt just ja just ajeltua,kun hiukan ottaa tuolia avuksi :)

Öttikselle tehokkaita supistuksia! Nuo harjoittelusellaiset on niin rasittavia,vievät yöunen,mutta ei sit muuta. Meikällä ei oo ees niitä,muutamaa yötä lukuunottamatta on saanut nukkua kuin tukki... No,saapahan ees nukuttua,jotain positiivista siinäkin...

Ovara: Mulla vauva painaa kans jotain hermoa,iso tyyny jalkovälissä auttaa kuitenkin senverran,että se ei öisin vaivaa. Kääntyminen onkin sitten oma temppunsa,kun pitää asetella kaikki tyynyt taas uudestaan. Mies parka,se ei kohta mahdu mun ja tyynyjen sekaan ;)

Eilen sain vauvalle valmiiksi hahtuvapökät,ihunan pienet tuli. Aloin sitten tekeen seuraavia,astetta isompia,varmaan kerkiän kutoon vielä koko vaippaiäksi pöksyt tätä menoo ennenko vauva syntyy,vaikka yksien housujen kanssa muutama päivä vierähtäiskin...

Jahas,josko lähtis kattoon onko aamupuuro jäähtynyt,pikkumies kun alkaa aamupalaa jo vaatimaan. Tähän asti tuo on viihtynyt tuota oranssia ylipainopalloa seuratessa :)

Hönttä,murut ja Jesse 40+++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
2/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukahan meistä tunnustaa vielä olevansa keijunen? En minä ainakaan, tonnin keijukainen pikemminkin.

ONNEA MARSU73!!!! Ja missäs se on yhä se -F-??? Onkohan PKKS:n eka syyskeiju jo syntynyt, toivottavasti kaikki on menny hyvin!

Mulla on jotenkin niin levoton olo.Rauhaton. Olen jotenkin koko ajan kuulolla tän mahani kanssa. Ripsahteleminen, napsahteleminen ja ritiseminen on nimittäin vain lisääntynyt ja en voi olla olematta jotenkin varpaillani ja välillä jo hieman huolissanikin moisesta. Onko tää maha täynnä Kellog´s Rice krispies-muroja vai mikä nivelvaivanen sieltä on tulossa? Eilen piti jo neuvolassa kysyäkin että voiko lapsivesikalvo mennä puhki ilman että sieltä mitään valuu ulos (kun paikat on kiinni), neuvolan tädin mukaan ei voi. Siitä sitten seuraava ajatus että enkö mie vaan sit tajua että sieltä jotain tulee vai onko se todellakin vaan nivelien nipsamista? Mutta en mie mitään vaaleanpunaista tai muutakaan näe pikkuhousunsuojalla. Mietin jo että soitanko äitipolille...en muista että kahdessa aiemmassa raskaudessa olis kuulunu mitään ääniä ennen kalvojen risahtelemista.

Pakkasin eilen illalla sairaalakassinkin kaiken varalle valmiiksi. Voihan se olla ettei sitä tarvita vielä pariinkaan viikkoon, mutta oli niin rauhaton olo, ajattelin että onpahan valmiina ainakin.

Närästys on pahentunut viime päivinä. Ihan sama syökö vai onko syömättä, aina närästää, rupee jo oksettamaan pelkkä ajatuskin Renniestä.

JA tympäsee, mitään ei oikein saa aikaseks ja mikään ei oikein huvittas ja turvottaa yhä hitosti. Mullakin on yhdet kengät jotka mahtuu jalkaan, nekin niin niukasti ettei tarvitse ajatella sukkia laittavansa. Haaveieln jo pakkaavani kohta mammavaatteet pois...ainakin nuo shortsit ja isoimmat hihattomat joutavat lootaan heti synnytyksen jälkeen.

Vaikka kovasti mahastani jo olisin luopumassa, en sentään millään huuhaa konstilla suostuis edes yrittämään (risiiniöljy), olen tuota pitäny huonona vitsinä kautta vuosien.Niin kiire ei saa kellään olla että riskeerais vauvan hyvinvoinnin ja vieläpä hankaloittas omaansa, eiköhän tässä ole kestämistä muutenkin..

Minjuska, jonka pitäs jaksaa imuroida ja sitten pääsis PARTURIIN;JEE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen eräpäiväläinen :) Mulla tosin vauva on ollut todella alhaalla jo päälle viikon ja lähtö voisi olla koska tahansa, mutta mihinkäs tuolta mukavasta masusta on kiire :D

PARTUROINTI: itse käytän siihen hommaan peiliä, onnistuu ihan hyvin. Muutenhan on täysin toivotonta nähdä tän mahan alle yhtään mitään, vähän päälle viikko sitten ympärysmitta oli 124cm...

NUKKUMINEN: minäkin suosittelen tyynyä polvien väliin, itselläni on ollut se käytössä jo kolmisen kuukautta. Mulla myös välillä toinen lonkka ja koko jalka puutuu, mutta se on ratkennut kääntymällä toiselle kyljelle. Muutaman kerran on pitänyt nousta ylös jaloittelemaan.

LAUKUT ajattelin pakata minäkin tänään valmiiksi, sitten taitaakin olla tärkeimmät valmiina.

MUUTTO lähestyy myös, eilen kävin taas tavaroita läpi ja heittelin ylimääräisiä roskiin.

Nyt jatkamaan töitä, jos ehtisi saada niitä mahdollisimman paljon pois alta.

Porenn ja Pimpula rv 40 tasan

Vierailija
4/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha ja hiljaisuus meillä. Vein miehen töihin ja pojan hoitoon, ja itse meinasin kohta puoleen suunnistaa kaupungille asioille. Pitäisi käydä ostamassa ainakin kummilahja tulevalle kummitytölle, jonka ristiäiset on tulevana lauantaina. Tosi kiva lähteä tämän mahan kanssa tuollaisiin juhliin, kun ei oikein enää ole sopivaa juhlavaatetta. Mitään en kyllä viitsi enää ostaakaan. No, ehkä sitä jotakin saa taiottua päällensä.

Sit pitäis ostaa myös esikolle joku lahja, jonka vauva " antaa" sairaalassa. Muutenkin on kiva lähteä shoppailemaan ihan yksikseen, kun ei ole ketään mukana joka mamman menoa hidastaisi. :) Suunnittelin meneväni myös yhteen ihanaan paikalliseen kahvilaan nauttimaan jotakin hyvää herkkua. :)

( . ): Masu tuntuu laskeutuneen jo alemmas. Itsekin olen sitä asiaa peilin edessä pohtinut, mutta äsken kun vein pojan hoitoon, tokaisi hoitaja heti että onpas se tipahtanut sitten viime näkemän. Ja viime näkemästä on reilu viikko. Ja kyllä sen huomaa, että rintojen alla on nyt sitä " tyhjää" tilaa ennen masua.

Illalla pari kertaa nippasi masusta oikein kunnolla, mutta siinäpä ne sitten olivatkin. Yön sain nukuttua suhteellisen hyvin, joten täällä ei muutosta suuntaan eikä toiseen. Huomenna olisi neuvola. Mielenkiintoista nähdä mitä hemppa näyttää, kun viimeksi oli tipahtanut sinne 104. Nyt olen joka päivä rautaa ottanut mutta väsymys tuntuu kuitenkin vaivaavan.

Mutta nyt vähän freesautumaan ja sitten kaupungille. Supistuksia vaan tällekin päivälle kaikille! :)

T: Anmari rv 36+3

Vierailija
5/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan ehdinkö yhtään kirjoittaa kun poitsu on taas vauhdissa.

Viime yön sain suht hyvin nukuttua. Vain 2 kertaa piti vessassa käydä. Ja supistuksiakaan ei tullut yhtään.

Nyt aamulla on vähän supistellut, mutta nekin loppui jo.

Tänään alkaa BB. pitää kattoa sitä. Viimeks jäin siihen koukkuun.

Kohta pitäis itiksen päin suunnata. Poitsulle pitäis muutamat paidat ostaa, miehelle joku pieni lahja (ollaan huomenna oltu 2 vuotta kihloissa).

Jaahas poitsun vaippa haiskahtaa sen verran että paras lähteä vaipan vaihtoon.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv39+6

Vierailija
6/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät notkun koneella tai nuokun sohvalla lasten tapittaessa DVD-ohjelmistoa ties kuinka monetta kertaa läpi. Mutta ei sillä ettäkö jaksaisi pinoutua edes. Yöt menee hyvin vaihtelevasti: välillä nukun sikeästi, mutta lyhyet unet ja välillä taas katkonaisesti. Nämä aamupäivät on kaikkein hankalinta aikaa. Mitään järkevää en ole saanut aikaiseksi tas päiviin. Mies joutui eilenkin tekemään ruoan tullessaan töistä kotiin, kun mamma vain vetelehti. Tein sentään jotain ajatustyötä: laskuja, budjettia, aikatauluasioita, sellaisia " hallinnollisia" hommia. Mutta muutakin tekemistä olisi vaikka kuinka!!

Vauvankin päivät vaihtelee. Välillä sitä hyöritään kuin väkkärä, napistaan ja napsutellaan. Toisaalta välillä on päiviä, että herkeää itse miettimään jotta onkohan tuo lainkaan elämöinyt.

Paino alkaa räjähtää käsiin +15kg jo lähdöstä ja kaikki hiilaripitoinen himottaa (puurot, murot, korput, leipä, pullat...) ja annokset ovat mahtavia. Iltaisin närästää useinmiten ja tuntuu ettei iltaa kohti napa vedä (= mahalaukku tyhjene).

Olen koettanut asennoitua tämän kaverin tuloaikatauluun väljästi, enkä vielä ole onneksi kovin kärsimätön. Mutta onhan se vinha ajatus, että voisi olla milloin tahansa nyytti kainalossa. Vaan eiköhän tämäkin yli mene :(

Mikään ei aiheuta mitään. Viikonloppuna mööbleerattiin yla- ja alakerran välillä jotta edes järjestys olisi järkevä lapsen tulla ja arjen pyöriä. Mutta ei inahdustakaan napaseudulta, ettäkö tuo laiska kohtuni olisi voinut ilmoittaa olevansa voimissaan pusertamaan tätä pientä (tuskin oikeasti kovin pientä) ulos.

Sairaalakassia on pitänyt pakkailla tässä viimepäivinä, mutta ei ole " ehtinyt" . Ei harmainta hajuakaan, mitä nyttyselle pukea kun sairaalasta tullaan. Voipi olla, että lähetän miehen kauppojen kautta shoppailemaan tarvittavia (imetysliivit, vauvan kotiutumisvaatteet, imetyspaita, tissilappuja, jne.).

Täytyisi varmaan tehdä vähän lisää ajatustyötä tänään, jotta saisi vauvakelpoisen valmiuden tänne. Perjantaina ajattelin lähteä maakuntamatkalle IKEAan!! Kunhan saa kammettua tuon isännän völjyyn. Sitten voisikin jo synnytellä ;)

Loofii kera napsuvan napatakalaisen 37+6

Vierailija
7/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo olo kovin Keijuinen, ei ;D

Kaalilaatikko on uunissa. Pitkästä aikaa jaksoin tehä jotain kunnon ruokaa. On se kaalikin jo ootellut toista viikkoa tuolla kaapissa, että joku viitsis sen valmistaa.

Mullakin masu on kyllä tosi alhaalla. Ite oon sitä katellu ja lähes kaikki muutkin ovat sen todenneet. Mutta silti se sf-mitta vaan kasvaa..

No onhan tässä vielä viikkoja..

Harmittaa vaan, kun en haluais yliaikaseks tätä katsoa, mutta neuvollassa eilen sanoi että jos ei kohdunsuulla ole mitään tapahtunut niin ei ne rupee käynnistää heti vaikka 40 viikkoo ois täynnä.

Täytyy toivoa että tulis ajallaan. Vaikka ei mulla onneks vielä ainakaan suurempia pelkoja oo. Tietysi tarkkailen liikkeitä jatkuvasti, mutta ne hiljaisetkaan päivät ei enää pahemmin hetkauta, kun tiedän että tämä niitä lepopäiviä aina välillä pitää.

Onhan ne viime raskauden jutut mielessä, varsinkin kun se 37 viikkoa, jolloin viimeks todettiin hullusti käyneen :´( tulee kohta täyteen.

Täällä kans yks joka taitaa sitä BB:tä kattoo, viimeks ainakin taisin jäädä koukkuun. Katotaan miten tällä kertaa käy.

Torstaina alkaa Lost ja ens maanantaina Täydelliset naiset.

Eihän mua saa telkkarin äärestä pois enää kirveelläkään ;)

No meneepähän illat rattoisasti, kun en kuitenkaan osaa mennä nukkuun ku vast 23->.

Mutta nyt täytyy lähtä koiruuksia pissittää, kun tuolla ulkona taas jyrisee uhkaavasti. Ettei satu vaikka kastumaan.

Päivän jatkoja kaikille ja synnytyspeukkuja tarvitseville!

-kirsikka rv36+5-

Vierailija
8/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentavaa huomenta, koska flunssa jatkuu edelleen. Viime yönä tuntui, että tukehdun limaa joka ei lähde jatkuvalla yskimisellä irti. Kvilla on lääkärin mukaan ainoa mahdollinen yskänlääke, joka käy raskaanaolevalle ja minulle tuosta ei ole yhtään apua :( Nyt juon kuumaa mehua ja pärskin... Eniten ottaa päähän, että tänään olisi ollut Aktiivisen synnytyksen mammajoogakurssi, jonne olin ilmoittautunut ja jouduin perumaan sen tämän sairastamisen takia! Seuraava on vasta lokakuussa, ei paljon mieltä lämmitä... Mies vei esikoisen kouluun ja pikkuveljen päiväkotiin, joten saan sentään sairastaa rauhassa vasta iltapäivällä pitää noutaa lapset kotiin.

MARSULLE onnittelut! Niin näitä pikkuisia alkaa syntymään :)

Onpa monella syyskeijulla on laskettu aika ihan kävillä, itsellä siihenkin on vielä aikaa nelisen viikkoa ja hyvä niin. Vielä on lattamatta yhtä ja toista täällä kotona, sairaalakassiakin pitäisi pakata jne. Kunhan tästä tokenen, pidän ruoanlaittopäivän ja teen ruokia valmiiksi pakkaseen helpottamaan vauvaperhearjen alkua. Oletteko muut syyskeijut kokkailleet pakkaseen valmiiksi?

SAIRAALAKASSIIN vauvalla vaatteiksi lähtee todennäköisesti:

-pitkähihainen body

-sukkahousut

-lappuhaalarit

-hupullinen neuletakki

-pieni myssy

-tumput ja töppöset

-varuiksi fleesepeitto ja -haalari, laitetaan sitten sen mukaan päälle miten viileä on

-vaipaksi otan mukaan harson+villakuoret tai sitten laitetaan kertis

Näitä olen siis katsellut vaatepinoista silläsilmällä, pakannut en vielä ole. Mietityttää vauvan kokokin, jos on tosiaan isompi kuin veljensä niin 50cm body+haalarit saattaakin olla jo pienet! Niissä pojat on kuitenkin tuotu kotiin ja hyvin mahtui.

Aion pakata itsellenikin sairaala-ajaksi ihan omat vaateet mukaan, inhoan niitä sairaalan yöpaitoja. Muutama pehmeä oloasu, omat alusvaatteet, sukat ja sisäkengät ainakin lähtee mukaan. Ja tietenkin liina vauvalla :)

LOOFII meillä meni myös eilinen päivä lasten osalta DVD:n katsomiseksi, mies on työpaikan riennoissa koko päivän&illan ja minä flunssaisena&väsyneenä en jaksanut mitään touhuta, hyvä että saatiin ruokaa pöytään. Tuntui tosi masentavalta, siksi tuo nuorempi sai mennä tänään päiväkotiin, pääsee kunnolla ulkoilemaan.

TALVIHAALARIN ostin vauvalle, 68cm:n kun huuto.netissä osui sopiva kohdalle. Isolta se vaikuttaa, mutta eihän se heti tule kuitenkaan käyttöön kun aluksi riittää villavaateet/fleesehaalari ja makuupussi, vauva ehtii kasvaa. Mietin, että 62cm:n saattaa jäädä liian aikaisin pieneksi ja tuo äp:n haalari on tosiaan valtavan suuri.

Jospa menisi päivätorkuille, nyt kun on siihen mahdollisuus...

Mayella ja Onni 35+6

Vierailija
9/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ja väsyttää ja ilmakin sopivasti sateinen ;)

HÖNTTÄ: niin se ihmismieli on ihmeellinen. Mullakin tuntuu väliin (siis aika usein) että syntyis jo, kun taas toisaalta on mukava vielä olla pikkuperheenä ja mahakkaana. Minusta tämä maha on ihana, vaikkakin aina tiellä :)

MAYELLA: minäkin vielä flunssassa, tosin tuntuu että olis ohi menossa, mutta johan se 3.viikko alkoikin viikonloppuna. Sen puolesta ei yhtään haluttaisi synnyttää, sillä flunssa ja 1.5v kaveri saa mamman olon aika väsyneeksi. Mie kun en saa es rauhassa sairastaa. Oonkin miettiny, että kuinka moni mies hyväksyisi tälläiset " työehdot" , meillä ainakin mies tuppaa pikku nuhastakin olemaan puolikuollut :) Samoja ajatuksia (toisaalta) on myös vauvan synytymän johdosta, et olis vielä niin paljon keskeneräisiä hommia että mieluiten vasta sit kun ne saa tehtyä, jos saa. Niin ja omia vaatteita meinasin mieki ottaa mukaan. Yöpaidat käytän sairaalan puolesta, kun hikoiluttaa kumminkin ni saa sit vaihtaa useesti ja joku toinen pesee, mutta aluvaatteet ja sukat ehdottomasti omat!

Mitäs muuta? Pää lyö tyhjää. Taidan lähteä pötköttelemään, kun poikakin jo päikkäreillä. Meni eilinen nukkumaanlaitto myöhään ni pikkuinen sit väsähti jo. Meni vähän vali valiksi, mutta toivottavasti huomenna jo pirteenpänä!

Oona, poika ja sintti 36+2 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
10/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkYellow]

Mulla oli nyt se lääkäriaika, mutta vihreälle valkovuodolle ei löytynyt mitään syytä, ei siis ollu hiivaa tai muutakaan tulehdusta. Olikohan se sittekin lapsivettä?

Lääkäri käski soitella jos vuotoa tulee vielä ja jos se on runsasta....nyt ollu siis ihan vaan sellasta tuhrua pikkuhousuissa......

Miten muuten muilla ensimmäistä odottavilla, onko kohdunsuulla tapahtunut vielä mitään? Mulla oli kohdunsuu pehmentynyt ja kaula lyhentynyt....mutta sormelle ei vielä ollu auki. Lääkäri sanoi että ARVELIS että synnytys ei ole enää kaukana...että tuskin ainakaan yliaikaseksi menee. Nauroi kyllä itekki, että kun tuollasta lupaa niin ihan varmaan oon mahani kanssa siellä vielä viikolla 41+.

Mutta antoi kyllä vauvalle jo luvan syntyä, ultras ja sanoi että ihan hyvänkokoinen vauva...vastas viikkoja hyvin.

Eli vaikka tässei vielä mikään kiire ole (monella teistä raskaus paljon pitemmällä) minäkin saan alkaa toivomaan ja odottamaan niitä synnytys-suppareita!!

Kirsikka toivottavasti sulla vauva lähtis syntymään pian, ettei ainakaan yliaikaseksi menis, voin kuvitella että nämä viimeiset viikot raskaita:(

Missäs Miisa on, synnärillä??

Kerttu rv 36+ (huomenna 37!!) [color=Goldenrod3][size=6]♥[/size]

Vierailija
11/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliski lähtö mutta sitä saa vaan toivoo! Mulla ei oikeesti supistele yhtää!! Nyt on semmonen olo niinku menkat alkais mutta se on niin kesyä viä.

Tänään täytyy käydä neuvolas kääntymäs, sijainen käski mun tulla nyt joka viikko mutta itte neuvolantäti kehu sillon ku lomalle jäi että tuu jos jaksat. Ei kai siinä paljo jaksamista kysytä.

Turvotus on lähteny!! Mulla oli toinen jalka ihan muodoton ja lähes mahdoton tunkee mihinkää kenkään mutta nyt se on taas ihan nornmaali!

Tiedättekö muuten tapauksia että lapsi olis syntyny eräpäivänä? Mä taidan tietää 2 että harvinaistaki on..

Omaan napaan ei mitää erikoista, siä se on ja varmaan pysyyki..

VIELÄ KUN MUISTAN, voiko lapsivesi mennä vaikka ei olis koskaa kuullukkaa supistuksista??

Miisa84 & Pirkko, rv 36+5

Vierailija
12/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on täällä eräpäivän immeisii jo...onhan se stressaavaa,jotenkin tuntuu ettei sietäis päivääkään yli la:n ja sit taas...

Mulla tänään 38 viikkoa täynnä,ja taas se sama levottomuus jne iskee päälle.Varmaan on sekin kun nyt on viikon verran ollu jo ahistavaa tää elo,nyt sattuu jo alakertaankin toi kävely jne.Torstaina käyn neuvolassa ja perjantaina polilla,siel pitäis tehdä jonkinlainen suunnitelma synnytyksestä,alkaa jo pikku hiljaa toivoo vaikka käynnistystä kun väsyttää vaan niin armottomasti :(

Mulle on karkki maistunu viime päivinä luvattoman hyvin,minulle,raskausdiabeetikolle.On tosiaan noi dietit lipsunu pikkasen pahasti.Vauva vaan on virkee,heiluu ku heinämies viel puolelta toiselle,siis ei kiinnittymisestä tietookaan.Mutta tosiaan mulla ei oo nelosesta alkaen vauvat ees laskeutunu ennen ku synnytyssalissa,jotta siitä ei kyllä voi mitään päätellä.

No ei muutaku lepåäileen taas että jaksaa viiä tytön kerhoon,ja tulla sit päikyille itse ;) heh.

femmis ja Pikkarainen 38+0

Vierailija
13/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vielä mekin pyöriäisen kanssa. Eilen illalla tuli taas kunnon suppareita, mut loppuivat kuin seinään ja sain yön hyvin nukuttua. Oon melko varma, että tuolta on paikat kypsyneet ihan täysin, jo kolmisen viikkoa sitten kohdunkaula oli lyhentynyt, pehmeä ja ulkosuu sormelle auki ja silloin ei ollut supistellut vielä näin ollenkaan. Torstaina on se neuvolalääkäri, selviääpi sitten mikä tilanne.

Teille eräpäiväläisille lähettelen nyt sitten sitä liukuvoidetta, niinkö se meni?! :D. Kakkonen meni yli viisi päivää ja ne päivät, joka ikinen niistä, tuntui nälkävuodelta. Jaksuja!

Kohta hakemaan esikko koulusta ja kauppaan. Hyvää tätä päivää!

Niina ja pyöriäinen rv 37+4

Vierailija
14/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että mä en osaa edes ajatella, että vauva tulisi ennen laskettua aikaa :D Esikoinen meni yli kaksi viikkoa, kakkonen kolme päivää, joten kai sitä osasi jo ennakkoon asennoitua niin, että mitään ei tapahdu ennen tätä päivää. Eikä vieläkään ole mitään paineita, tulee kun on tullakseen. Itse asiassa kaikkein paras hetki olisi viikonloppuna, saataisiin mummu lapsenvahdiksi. Noh, sinne on vielä pitkä matka, katsellaan! Viikko vielä menee, mutta tuo esikoisen loppuodotus alkoi kyllä olla jokseenkin pitkä...

Laukut on nyt pakattu ;)

Porenn ja Pimpula rv 40

Vierailija
15/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksut syntyneet näin

1. 42+ (yliaikakontrollissa tehdyn sisätutkimuksen jälkeen alkoi supistelut ja kaveri syntyi 6h myöhemmin ;)

2. 41+

3. 40+1

4. 39+

5. 41+5 (käynnistetty)

Tän " logiikan" mukaan nyt pitäis sitten syntyä n.viikon päästä :D Vaikka taitaa olla kohtu jo niin väsähtänyt,ettei se jaksa ees supistella muutaku kännistystippojen avulla

Joko-joko kyselyt ovat olleet arkipäivää jo useemman viikon,niihin alkaa jo olla ihan kypsä. Ei tekis mieli ees nähdä tuttuja ihmisiä,niillä kun tuntuu olevan miljoona hyvää konstia saada vauva syntymään...

Vierailija
16/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kanssa laiska kohtu supistelemaan,siks mulla ei oo juurikaan ees ennakoivia supistuksia,ja synnytyksissä,niissäkin jotka alkanu spontaanisti(peräti 2 kpl..) niin on joudutu turvautumaan tippaan lopulta,ei oo kohtu jaksanu puskee.Toisaalta mulla on ollutkin niin isoja lapsia kaikki,että sanoivat et kohtu väsyy herkemmin ison vauvan painamisesta(mun tän astinen pienin on siis 4070,muut painojärkässä 4140,4320,4640,5150) niin että mäkään en kauheesti niinku odota että omia aikojaan käynnistyisi,ja kun tippa on lopulta kuitenkin eessä niin saamari samapa tuo vaikka sen alusta asti sitte käteensä ottaa.

Femmis -viikot edelleen 38-ja edelleen väsynyt....

Vierailija
17/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi eilisiä neuvolakuulumisia:

Paino: +900g/vko. Yhteensä tasan 12kiloa neuvolakortin mukaan tullut.

RR: 103/66

Pissa ok

Kohdunpohja: 36cm! Vaikka vauva laskeutunut/kiinnittynyt..edelleen hirvittää tuo mitta.

Rt

Ihanaa kun sataa. Oli kiva pukea tuulipuku ekaa kertaa tytölle aamulla puistoon, olen niin kyllästynyt kesätamineisiin. Pesänrakennusvietti on aikamoinen, koko ajan tuntuu et täytyy touhuta jotai.

Monella alkaa laskettu aika häämöttää Porenn ja Hönttä saisivat lähteä eka ja Öttis viimeistää huomenna =) ! Paljon suppareita niille, joilla laskettu aika parhaillaan käsillä! Itselläni ei myöskään ole enää kuin viikko jäljellä la:aan, joten itselleni niitä myös toivon =)

FEMMAMMA: Mulla kans makeenhimo! Hitto ku tuntuu et elän pelkillä herkuilla! Koko ajan tekis mieli vaan suklaata tms, ei mitään oikeaa ruokaa. Mitenköhän tämä herkuttelu vaikuttaa vauvan kokoon näin viimeisillä päivillä/viikoilla? Raskausdiabetesta ei ole, mut olis kuitenki varmaa iha hyvä miettii mitä syö.

MAYELLA: Mä ostin kans 68cm talvihaalarin vauvalle. Ajattelin myös, et 62 saattaa jäädä pieneks.. sittenhän tuon näkee =)

Nyt leikkimään ja nukkumaan. Palataan myöhemmin astialle =)

-frodo 39+0 tasan!!! ja tyttö huomenna 1v 11kk-

Vierailija
18/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan porskutellaan...Kiva huomata, että täällä on vielä 40 viikkosiakin kasassa;)

Mulle tuli just kaveri 2 viikkosen vauvan kans kylään..Täytyy mennä fiilisteleen:))

Ritu 39+4

Vierailija
19/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks laiska pinoutuja, liekö viimeksi joskus 20+ viikoilla kirjottanut jotain.. Ensiksi PALJON PALJON ONNEA oman syyskeijunsa lunastaneille!!

TURVOTUS: Sormukset oon ottanut pois jo hyvissä ajoin, enää ne ei meniskään sormeen. Jaloissa myös turvotusta ollut, helteillä varsinkin. Minkäkin joudun tyytymään vaan yhtiin kenkiin, sandaaleihin, kun muut puristaa niin ikävästi. Toivottavasti ei ihan viilene kelit, muuten tulee ongelma mitä jalkoihinsa laittaa.

VERENPAINE: Eilen olin neuvolassa ja yläpaine koholla: 143/76. Lisäksi pissassa oli proteiinit plussalla. Koko raskausajan paineet ollu alakanttiin. Huomenna meen onneks uudestaan neuvolaan.

ISYYSPAKKAUS: Täällä ollaan ahkerasti koottu pakkausta, vielä en ole antanut sitä tulevalle isukille. Hommasin siihen mm. Meidän Perheen Isi-paidan, Hyvää yötä isi-tyynyliinan ja Hyvää yötä vauveli-tyynyliinan, ruokalapun Syöttäminen on taitolaji-tekstillä, vauvalle tutteja, hoitoöljyä, sinkkivoidetta, pesusieni vauvalle ja iskälle omansa, kantoreppu, pehmolelu, vauvalle tossut ja uimapuku, isälle red bullia ja aku ankka-pokkari yms.

SUPISTUKSET & NUKKUMINEN: Mitä ne supistukset on? Eli mulla ei siis vielä kipeitä supistuksia ole ollut. Menkkamaista kipuilua masussa ja alaselässä välillä, lähinnä yöaikaan saattaa tulla. Öisin myös oikea lonkka välillä kipuilee ja pitää asettaa tyyny jalkojen väliin. Kyljen kääntäminen myös hankalaa kun vihloo masua.

RASK.DIABETES: Minulla todettiin kanssa jäätyäni sokerirasituksessa kiinni. Paastoarvo oli kohollaan hieman eli 5,2, muut arvot hyvät. Pari kertaa mitattu sokerit sen jälkeen ja olleet hyvät. Yritän jonkinnäköstä ruokavaliota noudattaa, mutta lipsuttua tulee :( Painoa tullut n. 10 kiloa koko aikana.

Täälläkin alkaa ukostaa, pitänee lopetella ja yrittää nyt muistaa pinoutua ahkerammin. Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

mariy & vauva 38+2

Vierailija
20/38 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli mukavaa käydä ihan iteksein ja katsella kaikkea kivaa. Jotakin tarttui mukaankin, mutta katselin jo vaatteita jotka ehkä mahtuvat päälle joidenkin viikkojen päästä. :) Mukavaa fiilistelyä. :)

Miisa: Mulla alkoi esikoisen synnytys siten, että aamulla ysin aikaan herätessä matkalla vessaan pöksyt kastuivat hieman. Ensin ajattelin tuotteen olevan vain runsasta valkkaria, koska en tuntenut mitään normaalista olotilasta poikkeavaa. Eikä pöksyt nyt mitenkään läpimäriksi menneet. No vaihdoin sitten alkkarit ja menin sänkyyn takaisin pötköttelemään vessareissun jälkeen. Pönttöön ei siis lorissut mitään ylimääräistä.

Hetken sängyssä maattuani, tunsin kuinka pöksyt taas kastuivat. Siinä vaiheessa jo hiipi hiljalleen mieleen, että nyt taitaa olla sitten menoa. :) EIKÄ edelleenkään minkäänlaista supistusta tai kipua ollut havaittavissa. Soitin äippäpolille ja käskivät rauhassa pakata tarvittavat kamat ja tulla kun ehtii. Eli kerroin tilanteen, että ilmeisesti lapsivettä tulee tipoittelemalla mutta ei supistele. Eivät polillekaan käskeneet kiireesti. Soitin miehelle töihin ja oltiin saikulla ennen 11:sta. JA vasta iltapäivällä noin neljän aikaan alkoivat supparit voimistua. Sitä ennen ei juurikaan mitään ja lääkärikin teki kaksi eri lapsivesitestiä todetakseen, että kyllä, lapsivettä se on.

Joten mulla ainakin henk.koht. esimerkki siitä, että lapsivettä voi tulla ns. huomaamatta. Ja sen yönkin nukuin kuin tukki, ei mitään tuntemuksia.

Mutta nyt hetkeksi lepäilemään ennen kuin haen esikoisen hoidosta kolmen aikoja. Mukavaa päivän jatkoa!

T: Anmari rv 36+3