Kuinka isoissa parisängyissä nukutte?
Me ollaan vuosikaudet nukuttu mieheni kanssa 120cm leveässä sängyssä, mutta monet on tuntunut sitä ihmettelevän ja pitävän tuon levyistä vielä yhden hengen sänkynä. Minusta se on outoa, kun me mahdutaan hyvin nukkumaan tuossa niinkin ettei edes kosketeta toisiamme jos tulee vaikka liian kuuma. Leveän sängyn omistajat tarvitsetteko paljon omaa tilaa saadaksenne nukuttua vai onko syy jossain muussa? Minusta sänky joka on yhtä leveä kuin pitkä tuntuu vaan tilanhukalta :D
Kommentit (58)
160cm, ihan hyvä. 120cm voi olla ok yön tai pari, mutta ei sitä pysyvästi jaksaisi. Mies pyöriikin kuin väkkärä.
Yleensä laitamme itsemme pitkälleen, pään tyynyyn ja peittoa päälle.. Niin me nukumme isossa sängyssä! Mites teillä? ;)
160x200 ! Mulle ja miehelle sopiva :) mutta on sitä jouduttu jopa 80cm sängys nukkumaan kaksin,ja hyvin sai nukuttua :)
Meillä on myös 120cm leveä sänky. Eipä tuo ole koskaan mitenkään ahtaalta tuntunut. Oikeastaan minulle selvisi vasta hiljattain, että petimme ei ole parisängyksi tarkoitettu vaan yhelle hengelle. :D Ja tosiaan meillä ei ole lapsia jotka änkeäisivät väliin.
Leveä ja mukava sänky, mutta en pysty nukkumaan kenenkään vieressä.
180 cm x 200 cm. Ollaan oltu todella tyytyväisiä. Mies on kova kääntyilemään ja itse olen herkkäuninen mut mun on käsivammani (joka siis vihoittelee aina öisin jos huono asento) takia pakko saada käsi ojennettua yläviistoon. Ei onnistuisi edes 160 cm leveässä. Nuorena ja terveinä nukuttiin 120 cm sängyssäkin suhteen alussa. Ei se leveä sänky ole aina mukavuuden tai ylellisyyden tavoittelua vaan keino saada nukuttua js levättyä kunnolla.
160cm ja sekin tuntuu joskus ahtaalta, vaikka ihan normaalipainoisia molemmat ollaan. Suhteen alkuvuodet nukuttiin 120cm leveässä, mutta kun ensimmäinen lapsi syntyi oli mulla vähän vaikeuksia mahtua imettämään öisin sängyssä joten oli pakko vaihtaa suurempaan :)
Nykyään 160cm, ennen lapsia 140cm.
Meillä 160cm levee ja tuntuu hirveen isolta kahdelle :D
Meillä 240 leveä. Tilaa on kaikille perheenjäsenille, jotka sinne haluaa vielä mönkiä ;-) Jos kaikki 5 on, niin tuppaa jo olemaan ahdasta .
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 07:56"]g
[/quote]
Niin. Tämmöisiä kommentteja av:lla nykyään, kun ketjut saa näkyviin mobiilissa vain kommentoimalla.
140 senttisessä. Tosin nukutaan niin, että minä menen n. klo 22 nukkumaan ja mies n. 24-01. Klo 1-2 siirryn nukkumaan vierashuoneeseen tai sohvalle miehen kuorsauksen takia. En myöskään pysty nukkumaan kasvot vastakkain, koska en pidä siitä että kasvoilleni hengitetään (varsinkaan haisevaa yöhengitystä), joten voin nukkua yhteisessä sängyssä vain selälläni tai oikealla kyljellä. Tästä kipeytyy paikat joten jos en herää kuorsaukseen, narskutukseen tai unissaan syömisen ääniin, herään siihen että selkä jumittaa tms.
Leveämpää on siis turha hankkia, vie turhaa tilaa pienessä makuuhuoneessa. Meillä on vauva tulossa, joten tulen varmaan nukkumaan aika paljon lapsen huoneessa jatkossa (lapsen kanssa tietty) koska muuten en nukkuisi yhtään kun syöttäisin lasta yöllä ja heräilisin muihin ääniin välissä, jos siis edes pystyisin nukahtamaan.
120cm sänky ollut siitä asti, kun nuorina-aikuisina muutettiin yhteen. Tietenkin vuosien mittaan ostettu uusia sänkyjä, mutta aina tuo 120cm. 120cm tuntui todella tilavalta meille sen jälkeen kun nukuttiin nuorena vielä mun vahempien kotona 90cm sängyssä.
Sinkku ja 180cm parisänky. Mahtuu yövieraatkin hyvin mukaan menoon ja silti riittää tilaa tehdä vaikka mitä ja miten päin. Kun pääsin kapeasta 80cm eroon 17-vuotiaana niin upgreidasin suoraan 160cm enkä ole pois vaihtanut.
Meillä on 80 leveä sänky ja hyvin mahdumme siihen miehen ja kolmen lapsen kanssa. Meitä ei pieni ihokosketus nukkuessa häiritse.
120cm.. Ollaan nukuttu tässä 2v. Seuraavaan asuntoon hommataan uusi, muutto ensi kuussa. Mies 180cm, minä 170cm ja ahdasta on jo kaksin. 6v ja vauva vieressä vielä ahtaampaa.
120cm leveä sänky. Minä, kaksi koiraa ja yli satakiloinen mies. Ei oo herkkua aina.