Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kun työhaastattelussa kysytään...

Vierailija
03.09.2014 |

"Mitkä ovat huonot puolesi?"

mitä siihen voi vastata?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ai huonot puolet? Öö..ei mulla tuu nyt mitään mieleen.. Vai halusitko sä tietää et kaivan nenää ajaessa...vaikuttaako se tähän työnhakuun?

Vierailija
22/33 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyyden tavoittelu. En osaa olla tekemättä mitään. Vakiovastaukseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten haastattelussa on tärkeää ilman hyörimistä ja pyörimistä pystyä vastaamaan kysymyksiin jotakin järkevää..... Ei mitään, et kyl mää tätäkin koko matkan tänne haastatteluun mietin, mut mitään ei tullut mieleen. Eli joku selkeä vastaus pienen miettimisen jälkeen kaikkiin tai lähes kaikkiin kysymyksiin.

Vierailija
24/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruokaa mielelläni.

Vierailija
25/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "teen joskus liiankin ahkerasti töitä" -tapaukset aiheuttavat lähinnä sisäistä myötähäpeää ja naurunremakkaa HR-ammattilaisissa. :D

Vierailija
26/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekrytoija ja itseäni ärsyttää kun moni hakija koittaa kertoa hyveen muka heikkoutena. Esimerkiksi nyt näin: "olen joskus liian täsmällinen asioiden suhteen" tai "en osaa sallia itseltäni virheitä".

Ja sitten tietenkin klassikot: "olen heikko ruotsin kielessä" ja "heh heh... en osaa sanoa, tätä pitäisi kysyä muilta".

Haastattelu harvoin kaatuu siihen vaikka tässä onkin rehellinen. Ei tarvitse keksiä mitään. Jos oma kalenterinhallinta on haastavaa sen voi ihan oikeasti sanoa. Tai jos oma esiintyminen julkisesti on vaikeaa, niin sen voi kyllä kertoa.

Vierailija
27/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kertoa arvoisille HR-kikattelijoille, että lempijuomani on alkoholi?

Vierailija
28/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan esimerkikisi itse. Huono puoleni on se, että minulla on vaikeuksia tehdä ns. projektin hännät pois kun varsinainen työ on tehty. Tunnistan tämän itsestäni ja olen ratkaissut sen sillä, että linnottaudun neukkariin ja suljen puhelimen ja sähköpostin ja teen tehokkaasti nuo viimeiset ei niin motovoivat jutut.

Eli kannattaa kertoa, jokin mikä on oikeasti huono puoli ja myös se, miten olet ratkaissut sen kanssa elämisen.

Vierailija
29/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisesti, mutta rakentavasti. Kysymys liittyy lähinnä työn tekemiseen liittyviin taipumuksiisi. Teetkö vaikkapa välillä niitä nopeita ratkaisuja silloinkin, kun pitäisi miettiä tarkemmin - johtaako tämä joskus jälkeenpäinkorjailuun tms. Eli ylipäänsä kyse on siitä, osaatko tarkastella itseäsi kriittisen kehittävällä tavalla.

Vierailija
30/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä olette vastaneet?

Rehellisesti tietenkin.

Seksiaddiktio ja löyhä moraali.

Sain sen paikankin.

Vierailija
31/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävä, mutta valitettavan yleinen kysymys kun rekry-ihmiset kaikessa kaavamaisuudessaan eivät osaa itse keksiä kysymyksiä.

Kannattaa asettaa haastattelijat samaan asemaan ja kysyä heiltä mitkä ovat työpaikan ja -tehtävän huonot puolet, kun heiltä tulee se perinteinen "olisiko sinulla jotain kysymyksiä?".

Vierailija
32/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi typerimmistä ja kuluneimmista työhaastattelukysymyksistä. Tulee mieleen epäammattitaitoinen tai aloitteleva rekrytoija.

Vierailija
33/33 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysytään itsetuntemusta. Haastattelija pyrkii saamaan selville, että kykeneekö hakija arvioimaan omaa työntekoansa ja toimintatapojansa ja kehittämään niitä. Tässä haetaan myös kypsyyttä ja itsetuntoa. Samoin haastattelija pyrkii selvittämään vastaako ja kijan käsitys omista huonoista puolista samaa mielikuvaa , jonka haastattelija on muodostanut.

On ihan selvä, että jokaisella on niitä huonoja puolia.

Ja sitten jokainen haastateltava vastaa tähän kysymykseen sillä hyväksi havaitulla, vähintään viikoittain iltapäivälehdissä ja rekrytointipalstoilla kerrotulla tavalla, ollaan edelleen lähtöpisteessä.