Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3v uhma- miten se on teillä ilmennyt?

Vierailija
03.09.2014 |

Kestikö miten pitkään? Mun tuttu sanoi, että hänen lapsensa on uhmaillut jo puoli vuotta ja nyt jaksaminen alkaa olla koetuksella ja hermot kireenä. Lapsi ei tottele käskyjä vaan kokeilee että, vieläkö kerran saan kokeilla, tuleeko rangaistus vai ei ja potkii ja tönii äitiäkin kokoajan. Meillä 3v uhmassa en muista olleen tuota tönimistä, mutta muuten oli mullakin hermot kireellä sen takia, kun lapsi ei totellut vaan kokeili jatkuvasti rajojaan, niinkuin tää mun tutun lapsikin. Ja se joka asiasta kiukutteleminen oli jotain aivan sanoin kuvaamatonta... :-/ Onneksi tuo aika on jo takana päin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut nyt vaihtelevasti varmaan noin 4kk. Välillä saa ihan hirveitä huutoraivareita, itke ja huutaa vaan jos ei saa läpi mitä haluaa. Lyöminen jäi muutamalla kerralla melko lailla kokonaan (välillä yrittää, mutta yleensä jättää itse sitten jo lyönnin kesken) kun huomasi, että siitä tulee heti rangaistus (terassille joutuu kahdeksi minuutiksi) ja jos ei sen jälkeen pyydä anteeksi niin takasin.

Vierailija
2/3 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helposti mennyt kaikilla lapsilla meillä. Pieniä aaltoja uhmaa on ollut 1,5 - 3, 5-vuotiaana. Lyödä en anna itseäni enkä muita. Kiukuta saa. :) 

Turhaa uhmaa vähentävät  mielestäni rauhallinen elämäntapa, säännölisyys ja ennakointi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajojen testaaminen uudestaan ja uudestaan, kiukuttelu melkein kaikesta, kaiken kielletyn tekeminen koko ajan, silmittömät raivarit ja lyöminen ja tavaroiden heittely jos ei saanut tahtoansa läpi. Hermoja raastavaa hommaa, aivan riiviöitä olivat kaikki lapsemme tuossa iässä. Vasta melkein 5v:nä helpotti kunolla. Rauhallisempiakin kausia oli välissä mutta yleisesti ottaen tuo 2.5 - 3.5v. kausi oli kaikista pahin.