Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työllistämistä yhdistyksiin tueta laajemmin?

Vierailija
14.08.2021 |

Siellä on loputon sarka. Kaikki ovat persaukisia ja on paljon muutakin kuin risujen keräämistä, mitä vain ehdotetaan. Ihan alkaen siitä, että joku voisi tehdä usean yhdistyksen kirjanpidon, se on yleensä simppeliä. Olisi sellaisia keskuksia, joista näitä koordinoitaisiin. Koordinoijakin voisi olla työllistetty - esim. itse olisin pystynyt tällaiseen mainiosti, joten varmasti löytyy muitakin. Veljenikin oli joskus työtön, sittemmin pääsi sijaisopettajaksi, sitten oli koulutuskoordinaattori ja nykyään johtotehtävissä koulutusalalla.

Pitäisi olla selvää, ettei saa kilpailla yritysten kanssa. Hommaan työllistettäisiinkin vain niihin, mitä nyt tehdään vapaaehtoistöinä. Eläinsuojelun puolella olisi paljon töitä, eikä se ole keltään yrittäjältä pois - paitsi tietty löytöeläintahoistakin osa on nykyään yrityksiä, mutta ei onnistuisi ilman yhteiskunnan tukea ja lahjoituksia.

Keksin paljon sellaista, mikä on muutakin kuin mummojen ulkoilutusta, risujen keräystä, mutta ei kilpaile yritysten kanssa. Eläinsuojelun lisäksi yhdistyksissä tehdään paljon toimistotöitä, joihin on joskus vaikea löytää tekijää. Eräässä yhdistyksessä, missä olen itse jäsen, on jäsenlehti vaakalaudalla, kun ei löydy vapaaehtoisia toimituskuntaan. Jäsenrekisterien hoito on aika paljon aikaa vaativaa hommaa.

Mistä rahat? Lopetetaan ne koulutukset, mitkä eivät hyödytä ketään, ne ovat kalliita sekä työllistämismäärärahoista ja työllistämistuista. Esim. hommaa voisi tehdä juurikin työttömyystuella ja saada sen kulukorvauksen, mutta tunnit pitäisi olla suhteessa korvauksen määrään. Ihmiset voisivat itse ehdottaa

Idean saa varastaa ja esittää omanaan, itse olen jo urani ehtoopuolella ja minulla on kiva työ.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme