Superylläri kelalta!
Hain työttömyysturvaa, ja sanoivat käsittelyajaksi pitkän, jopa 4viikkoa tällä hetkellä.
Sain päätökseni tänään! myönteinen :) siis vau, parissa päivässä! Mikähän tää juttu oli et näin nopeesti, jos kerta tietäävät käsittelyjen kestävän? mut siis hyvä vaan mulle.
Kommentit (13)
Sovitaanko, että jätetään se superin tunkeminen joka paikkaan vähäksi aikaa.
Superärsyttävää.
Ja samaan aikaan opiskelijoiden, jotka jopa tekevät jotain tukensa eteen, hakemukset möllöttää jonossa viikkotolkulla. Ihana Kela.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:07"]
Ja samaan aikaan opiskelijoiden, jotka jopa tekevät jotain tukensa eteen, hakemukset möllöttää jonossa viikkotolkulla. Ihana Kela.
[/quote]
Harvemmin sama henkilö tekee sekä opintotukipäätöksiä että työttömyysturvapäätöksiä. Eivät viivästytä toinen toistaan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:07"]
[/quote]
Jaa. Minkäs takia meidän poika sai päätöksen alle viikossa? Vai jämähditkö jonnekin historiaan, paperihakemusten aikaan?
Mä oon aina saanu kaikki kelan päätökset nopeesti. Ihan supernopeesti!
Kerrohan nyt tarkkaan milloin jätit hakemuksen ja milloin tuli postissa päätös? Aika epäselvä toi "parissa päivässä".
30.8 tein hakemuksen kun omavastuu aika oli mennyt. Ja 2.9 oli tehty päätös, ja mulle tieto tuli 3.9.
Tilanteeni oli kyllä helppo, olin ajoissa hakemukseni kanssa, mutta työ- ja palkkatodistukseni postitin kirjeitse vasta 1.9 ja päätös tuli sitten heti niitten saapusmispäivänä 2.9 Ap
Aika paljon meidän nuoret ovat kelan kanssa asioineet ja oli kyse mistä tahansa, ei päätös ole pitkään kestänyt; sama koskee myös opintotukipäätöksiä. Jos ymmärtää tehdä hakemuksen netissä, se käsitellään nopeasti. Paperihakemusten kanssa varmaan edelleen kestää. Mutta jos on verkkopankki ja tietokone, miksi kukaan tekisi paperihakemusta, mikäli kyse on niin yksinkertaisesta asiasta kuin joku opintotuki, kun siihen ei nykyään tarvitse liitteitäkään. Vuokrasopimuksen tarvitsee asumislisää varten, mutta moneen edulliseenkin kirjoittimeen kuuluu nykyään skanneri, joten sekin on monelle helppo toimittaa sähköisesti.
Osa ottaa sitä fyffeä työnantajaltaan raahautumalla paikalle, mutta saamatta koko päivän aikana juuri mitään aikaan, lukuunottamatta ehkä kiireen valittamista. Nämä ovat juuri niitä, jotka pitävät itseään työttömiä parempina, mutta ei heitä sitten kukaan ota kun suojatyöpaikoistaan irtisanotuksi tulevat.
Joku työntekijä on selaillu työjonoaan ja todennut, että sun hakemus on helppo ja tehnyt sen mielummin kuin ne vaikeammat tapaukset.