Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko välilihan leikkaus?

28.08.2006 |

Laitetaanko välilihan leikkausta varten puudutus? Miten paljon välilihan leikkaus sattuu?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa sattua, minulla ei sattunut. Oli vielä sen verran ilmeisesti epiduraalin vaikutusta jäljellä tai olin muuten niin tuskainen synnytyksestä. Välilihani leikkaaminen johtui vauvan tipahtaneista sydänäänistä. Itse en antaisi leikata ilman vauvan tai minun hyvinvointiin vaikuttavaa syytä...

Vierailija
22/26 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki muu sattui kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lähinnä koska tiedossa oli, että iso vauva+ahdas lantio (alkup. suunnitelma oli suunniteltu sektio mutta aina ei käy niinkuin suunnitellaan...). Kätilö ennakoi ja pisti puudutetta niin maan perusteellisesti että pääsi leikkaamaan riittävästi ( tuli sellaiset 20-30 tikkiä-kätilö ei laskenut...).

Vierailija
24/26 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kaikkiaan 21h ja en edes lopussa huomannut kun kätilö puudutti ja leikkasi.. Urakan jälkeen olin ihan et häh,leikkasitko sä mukamas...Siinä vaiheessa ne kivut oli sitä luokkaa ettei paljoa muuta ajatellut...

Vierailija
25/26 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä siis monen muun vastaajan kanssa että siinä kaiken muun synnytystuskan seassa ei moista leikkausta edes ehdi huomata! Joten täysin turha pelko!

Ainakin minulla on molemmissa synnytyksissä ollut se vauvan pään ulos pukkaaminen kaikkein kivuliain vaihe. Tuntuu että repeän ihan juuri aivan riekaleiksi! Onneksi kesti vain hetken ja sillä tiedolla sisukkaasti pärjäsin!

Molemmat lapseni ovat täysin " luomusynnytettyjä" eli en ole saanut minkäänlaista kivunlievitystä. En halunnut enkä olisi ehtinyt saadakaan (nopeat synnytykset). Toisella kerralla ei välilihaa edes leikattu vaan tuli pienet repeämät itsestään.

Ei muuta kuin reipasta mieltä, kaikki me ollaan synnytyksestä selvitty! Tuska kuuluu asiaan mutta tunne vauvan synnyttyä voittaa kaiken!!!

Vierailija
26/26 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sattui. Mies sanoi että huusin ja lujaa kun kätilö napsasi välilihaa. No se kipu oli kuitenkinvain hetkellinen siihen muuhun synnytystuskaan. Ompelu jälkikäteen ei sattunut, koska sain aimo annoksen puudutetta.