Mitä mieltä nimestä Marleena/Marlena
Luultavasti tyttäremme saa nimekseen Marleena, muta muutama muukin vaihtoehto on vielä jäljellä.
Muita kivoja ovat Matilda ja Matleena. Malla olisi myös ihana, mutta ei ehkä kuitenkaan viralliseksi nimeksi ... ehkä siitä vääntyy vielä joskus tytön lempinimi ;-)
Entä sopiiko Marlena mielestänne supisuomalaiseen sukunimeen, vai kuulostaako ruotsalaiselta? Itse olen tätä vaihtoehtoa makustellut, enkä oikein tiedä, mitä mieltä olen. Yleensä tykkään suomalaisista kirjoitusasuista.
Toinen nimi on vielä hakuisessa, joten ehdotuksia otetaan vastaan.
Haluaisin kuulla mielipiteitä muutamaa päivää ennen ristiäisiä!
Kommentit (9)
Meillä oli pitkään valmiina tytön nimi, Matleena.
No, kun tuli poikia ja aina tyttö-vaihtoehto oli Matleena,
se tuntui lopulta jo kuluneelta.
Sitten näin jossain pohjoisessa kahvilan nimenä Marleenan
ja se tuntui mukavalta, pidin sitä vaihtoehtona.
Mutta kun sitten tyttö taas tuli, hänen nimekseen tulikin
Matilda.
Elikä kaikki sinun miettimäsi vaihtoehdot tuntuvat " omilta" .
Minusta suomalaiselle sopii Marleena kahdella eellä
(perenna, kahdellä ällällä???, kiire vai aamuhumala nimistä.
joo,joo, tiedän, että klo on 9.10 ja on työpäivä....onneksi Rean sivut ei enää soi)
Marleena Eeva Maritta
Marleena Saana Sipriina
Marleena Lyydia
Marleena Eevi Marketta
siis tietenkin kahdella eellä :) anteeksi
*aivot solmussa aamutuimaan*
Kirjoittaisin Marleenan Suomessa kahdella e:llä, niin kuin se sanotaankin. Matleena on kuitenkin minun mielestäni kauniimpi ja parempi nimi, Matilda on kaunis nimi myös.
Varmaan yksi kauneimpia nimiä, mitä olen kuullut, kuten myös Matleena. Matildasta taas jostain syystä en pidä ollenkaan, kumma juttu... Mutta Marleena on siis aivan ihana, valitkaa se! :)
On se yhdelläkin e:llä musta ok suomalaisen sukunimen kanssa, mutta siitä tulee vähän ulkomaalainen vivahde, joten kahdella e:llä ehkä luontevampi.
Ja laittaisin kahdella eellä.
Meiltä löytyy pieni Matleena-tyttö:)
Matilda saattaa olla hieman suositumpi. Yhtenä tokanimi-vaihtoehtona meillä. Tosin ei Matleenalle.
Ja tilastoja:
Matilda 33869 kpl, 2000-2006 n.3800 kpl
Matleena 2491 kpl, 2000-2006 678 kpl
Marleena 1441 kpl, 2000-2006 210 kpl
Matilda onkin huomattavasti suositumpi.
toisista nimistä Marleena Linnea ja Marleena (Sanni) Aliisa kuulostivat parhailta. Itselläni kävi mielessä ennemmin Marleena Aliina. Toista nimeä pitää vielä pohtia ankarasti muutama päivä.
Miehen kanssa käymme vielä kädenvääntöä (luultavasti) Marleena vastaa Matleena (Todennäköisesti Marleena voittaa ;-)
Parempi kuin nuo muut mainitsemasi. Kaunis ja ei liian yleinen. Tykkään kovasti, reipas mutta naisellinen nimi.
laittakaa siis ihmeessä etunimeksi se!
sopii juuri noin kahdella e:llä kirjoitettuna oikein hyvin suomalaiseen sukunimeenkin.
tässä vielä muutamia ehdotus tokaksi nimeksi...
Marleena Maia Alissa
Marleena Malinda
Marleena Marissa
Marleena Merituuli
Marleena Neeanoora
Marleena Alessa Anjuska
ja juuri kahdella ällällä sopisi minusta suomalaiseen sukunimeen parhaiten, jos siis suomenkielisiä olette.
Miten olisi ::
Marleena Suvetar
Marleena Ellikki
Marleena Orvokki
Marleena Enni Lyydia
Marleena Linnea
Marleena Loviisa
Marleena Sanni Aliisa
Marleena Sinililja
Marleena Lotta Inkeri
mitä olet mieltä ???