Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö pelkkä yskä syyksi sairaslomaan?

Vierailija
03.09.2014 |

Nyt yhden päivän oon ollut kotona, kun eilen nousi kuume, ja on ihan hirvee yskä. Tänään ei oo enää kuumetta, menisittekö huomenna töihin? Oon töissä päiväkodissa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa yskät niin rajuja, että hävettää. Esimerkiksi paltsuun täytyy ottaa vesipullo mukaan, kun kohtauksen iskiessä vesi vähän hillitsee. Se on kivaa, kun kaikki pysähtyy katsomaan, että tukehtuuko toi, kun yskin minuutin tai kaksi niin, että keuhkot meinaa revetä ja yleensä se ärsytys jatkuu ja jatkuu sitten hetken päästä. Onneksi tosiaan vesi hillitsee.

Tyttärellä on samaa taipumusta, että yskät on aina muutaman päivän tosi rajuja. Lääkäri kirjoitti jotain tosi tujua yskänlääkettä, joka on ensimmäinen oikeasti auttava yskänlääke. Noin 30min ottamisesta oikeasti ei yski oikeastaan lainkaan muutamaan tuntiin.

Eli hae yskänlääkettä!

Vierailija
22/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei tavalliset yskänlääkkeet tehoakkaan. Itse koin olevani kerran ihan työkunnossa rajuista yskänpuuskista huolimatta (en ole hoitoalalla) ja menin töihin. Kolmen tunnin köhimisen jälkeen pomo passitti minut lääkärille, josta sain pillerin muodossa yskänlääkkeen. Kolmen päivän käytön jälkeen yskä todellakin lähti ja viikon kuuri tehosi.

Että on niitä muitakin yskänlääkkeitä, kuin tämä kuuluisa kolmiolääke, jota narkkarit voivatkin käyttää viihteellisesti. On sen verran raju lääke, että sen vaikutuksen alaisena ei todellakaan mennä töihin. Yskä lähtee kyllä silläkin tehokkaasti.

Nyt yskin toista viikkoa. Jos ei loppuviikosta lähde, niin taatusti menen hakemaan reseptillä yskänlääkettä. Ihan sama, onko kolmiolla vai ei, kunhan toimii.

Aloittaja itse tietää yskänsä ja jos oikeasti kokee, että joka askeleen jälkeen yskii ja tukehtuu 5 minuuttia, niin mars lekurille troppia hakemaan. Kyllä yskiminen voi olla haitta työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codesan compia olen yöksi ottanut hillitsee yskää. Ja todellakin voi käydä aivan normaalisti töissä, codeiini ei ole mitään ns.rajua lääkettä. Vai ajattelitko että ihmiset joilla on esim. Panacod eri indikaatioilla, ovat sitten aina sairauslomalla?

T.syysflunssainen astmaatikko

Vierailija
24/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuumeeton päivä kotona!!!

Vierailija
25/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:50"]Codesan compia olen yöksi ottanut hillitsee yskää. Ja todellakin voi käydä aivan normaalisti töissä, codeiini ei ole mitään ns.rajua lääkettä. Vai ajattelitko että ihmiset joilla on esim. Panacod eri indikaatioilla, ovat sitten aina sairauslomalla?

T.syysflunssainen astmaatikko
[/quote]

Sama täällä. Yskä ei oo mikään syy saikutteluun.

Vierailija
26/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla riitti. Tai no se oli oikeammin se yskänlääke punaisella kolmiolla. Tuli siitä niin outo olo, että en uskaltanut lähteä kahden tunnin työmatkalle auton rattiin ja duunissa ajelen välilä trukilla yms. ja ilman sitä meni 5 min (äiti kellotti) yhden lauseen sanomiseen, kun vaan yskin koko ajan. Parin päivän jälkeen päätin, että ei helvetti kyllä mä nyt meen töihin, tää ei tule loppumaan kovin äkkiä ja mursin samana päivänä töissä kylkiluuni yskän vuoksi ja uusi saikku (varastossa töissä ja noh... hieman hankalaa nostella laatikoita ja tehdä töitä kun on kylkiluu katki). :D