Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö pelkkä yskä syyksi sairaslomaan?

Vierailija
03.09.2014 |

Nyt yhden päivän oon ollut kotona, kun eilen nousi kuume, ja on ihan hirvee yskä. Tänään ei oo enää kuumetta, menisittekö huomenna töihin? Oon töissä päiväkodissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Yskä voi kestää viikkokausia. Ja puolet pennuistahan siellä aina köhii. 

Vierailija
2/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä riitä. Yskä voi kestää viikkoja, eikä työelämästä tulisi mitään jos jokainen yskijä jäisi kotiin vaikka olo on jo ihan työkykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, paitsi jos yksit verta.

Vierailija
4/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, ett mitä vanhemmat tykkää, kun saan pahoi yskänpuuskia ja ääni ihan mennyt... Kun sit me kuitenkin käsketään hoitamaan lapset kotona tarpeeksi pitkään.

Vierailija
5/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:10"]

Mietin vaan, ett mitä vanhemmat tykkää, kun saan pahoi yskänpuuskia ja ääni ihan mennyt... Kun sit me kuitenkin käsketään hoitamaan lapset kotona tarpeeksi pitkään.

[/quote]

Ei ne mitään ajattele. Ovat iloisia että on kaikki ryhmän aikuiset paikalla. 

Vierailija
6/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eilen nousi kuume niin se on merkki tulehduksesta, lääkäriin. Hän sinut tutkii ja määrittelee työkuntosi. Miksi tartuttaa muita?

Vierailija
7/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap käytä yskänlääkettä, kunnollista sellaista?

Vierailija
8/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:04"]

Mene töihin. Yskä voi kestää viikkokausia. Ja puolet pennuistahan siellä aina köhii. 

[/quote]

Miksiköhän ne siellä köhii? :( Oliko niilläkin eilen kuumetta? :(

Vierailija
9/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:15"]

Jos eilen nousi kuume niin se on merkki tulehduksesta, lääkäriin. Hän sinut tutkii ja määrittelee työkuntosi. Miksi tartuttaa muita?

[/quote]

Jos ei enää ole kuumetta ja ainut oire on yskä, ei oo mitään syytä mennä tukkimaan terveyskeskusta. Ei se lekuri yskälle mitään voi. yskä voi kestää kuusikin viikkoa. 

Miten uusavuttomia ihmiset on?! 

Vierailija
10/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yskänlääkkeistä ei ole mitään hyötyä.

sh

Vierailija
11/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tähän auta yskänlääke. Limaa ei irtoa juurikaan, vaikka oon limaa irrottavaa yskänlääkettä koettanut käyttää. Terveyskeskuksesta lupasivat mulle lääkäriajan huomiselle, jos limaa ei edelleenkään irtoa.

Meil on tarkat vanhemmat, kommentoivat mulle jo eilen, että ai, SULLAKIN on flunssa. Aiemmin yksi äiti syytti mua, kun lapsensa sairastuivat noroon, koska olin kuukautta aiemmin ollut oman lapseni sairauden vuoksi kotona päivän :(

ap

Vierailija
12/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:22"]

[/quote]

sh

[/quote]

Ei siinä mielessä etteivät ne paranna yhtään nopeammin eivätkä ehkäise esim. nuhan jälkeisiä keuhkoputkentulehduksia kuten jotkut uskovat. Mutta kyllä yskänlääkkeet voivat oireita lievittää tilapäisesti. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/yskanlaake_auttaa_vai_auttaako

Vierailija
13/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

sh

[/quote]

Kyllä kuule mulle oli ja huomattavasti olikin, kun mulla oli yskä, joka lopulta paheni verisen liman yskimiseksi. Ei ollut reseptivapaata, vaan ihan ehtaa kamaa lääkärin ohjeella.

Vierailija
14/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:25"]

[/quote]

sh

[/quote]

Kyllä kuule mulle oli ja huomattavasti olikin, kun mulla oli yskä, joka lopulta paheni verisen liman yskimiseksi. Ei ollut reseptivapaata, vaan ihan ehtaa kamaa lääkärin ohjeella.

[/quote]

Niin, on se seyksi kolmiolääke. Olen kuullut, että sitä on myös viihdekäytössä. Mutta lekurit ei sitä normiyskään määrää. Ap tuskin yski verta? :) 

Vierailija
15/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:24"]

Eipä tähän auta yskänlääke. Limaa ei irtoa juurikaan, vaikka oon limaa irrottavaa yskänlääkettä koettanut käyttää. Terveyskeskuksesta lupasivat mulle lääkäriajan huomiselle, jos limaa ei edelleenkään irtoa.

Meil on tarkat vanhemmat, kommentoivat mulle jo eilen, että ai, SULLAKIN on flunssa. Aiemmin yksi äiti syytti mua, kun lapsensa sairastuivat noroon, koska olin kuukautta aiemmin ollut oman lapseni sairauden vuoksi kotona päivän :(

ap

[/quote]

Jaa. Ei ole meidän päikyssä kyllä ikinä kommentoitu. 

LTO

Vierailija
16/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sitä täällä kyselet? 

Jos olo on huono, etkä kykene töihin, soita pomolle. Jos hän vaatii lääkärintodistuksen, niin sitten yrität sen saada. Mutta pelkällä yskällä ei tuu irtoomaan. 

Vierailija
17/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhempia on erilaisia, meillä on tällaisia, jotka haluavat tietää kaiken ja ovat tarkkoja kaikesta. Taitaapi olla, että tää ratkee sillä, että kuume nyt nousussa taas, koska koko kroppaa alko taas särkee :(

ap

Vierailija
18/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:25"]

[/quote]

sh

[/quote]

[/quote]

Niin, on se seyksi kolmiolääke. Olen kuullut, että sitä on myös viihdekäytössä. Mutta lekurit ei sitä normiyskään määrää. Ap tuskin yski verta? :) 

[/quote]

Kuule pikku hoitsu, nolaat nyt vaan itseäsi. Mistähän sä luulet tietäväsi, minkä tason yskä aloittajalla ylipäätään on. Riittävän kauan jatkunut aivan tavallinen kova yskä ärsyttää limakalvot rikki. Käytä sä vaan ihan kuule itse mitä kaapeistasi löydät viihdekäyttöösi, kun noin hyvin tiedät. Olet epäilemättä niitä, joiden ansiosta alasi on niin epähaluttu ilmapiiriongelmien vuoksi. :)

Vierailija
19/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 12:30"]

Mitä sä sitä täällä kyselet? 

Jos olo on huono, etkä kykene töihin, soita pomolle. Jos hän vaatii lääkärintodistuksen, niin sitten yrität sen saada. Mutta pelkällä yskällä ei tuu irtoomaan. 

[/quote]

No koska täällä on äitejä niin ajattelin ett voisitte kertoa, mitä aattelette jos päikyssä aikuiset yskii ja kröhii. Mutta se siis selvis, että ei ilmeisesti haittaa. Eikä se oo ongelma, saan olla 3pv ilman lääkärintodistusta töistä pois sairauden takia.

Vierailija
20/26 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just niin paha yskä, että yskäkohtaukset päättyi aina oksenteluun. Olin saikulla muutaman päivän. Yleiskunto oli myös heikko ja olo huono, vaikkei kuumetta ollutkaan. Jos olo on muuten hyvä ja pelkästään kevyemmin yskittää (ei siis hengenahdistusta, oksentamista jne) niin ei tuolloin pelkkä yskä ole syy olla pois. Eri asia, jos vaikuttaa yleistilaan.