Onko liikaa erossaoloa 5kk vauvalle?
Eilen olin 1,5h pois (isovanhemmat olivat vauvan kanssa), tänään 4h (tuttu hoitaja katsoo) ja huomenna 2h (isänsä kanssa)? Kärsiikö vauva? Tämä ei ole jokaviikkoista, ensimmäistä kertaa näin "monena" päivänä peräkkäin jotain...
Kommentit (7)
Isä on siis etäisä eli siksi sen kirjasin tuohon mukaan. Käy kyllä säännöllisesti eli on vauvalle tuttu. Kiitos, podin jo jonkinasteista huonoa omatuntoa :) ap
Hmm. Mä olen sitä mieltä että sun poissaolot on oikein hyviä. Olen itse jättänyt kuukauden vanhasta lasta 1-2 h isovanhempien kanssa tai tätien. Pyrin pitämään kiinni tuosta ikä/tunti säännöstä.
Olen iloinen kun voin jättää vauvan isovanhemmille, koska heillä riittää energiaa ja aikaa olla se kaksi tuntia täysin vauvan lumoissa. Vauva tuntee olonsa rakastetuksi.
Ei ole. Isähän on hänen isänsä. Ei se ole poissaoloa. Isä on isä.
Nukkuuko vauva silloin, kun on ikuisen hoidossa kanssa, tai onko hereillä...sekin markkaa.
Ole huoletta. Ei ole liikaa.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 11:30"]
Ei ole. Asiantuntijatkin suosittelee 1 tunti per ikäkuukausi, noin niinkuin täysin turvallisena määränä. Vauva ei varmaan myöskään vierasta vielä, ja isän kanssa oloa ei ees lasketa (paitsi jos isä ei ole lapsen arjessa mukana). Älä huoli.
[/quote]
Voi ei :( Mun äiti oli talvella 2kk Espanjassa. Oli noin nelinkertaisen määrän poissa mitä tuo laskukaava sallisi.
T.33v
Ei ole liikaa! Vauvalle on tosiaan hyväksi että sä itsekin tunnet olosi hyväksi ja saat hieman omia hetkiä, usein jakuva iholla olo vauvan kanssa luo myös stressiä. Ja varsinkin jos olette kahdestaan, on sun tuulettuminen tosi tärkeää! Vauvalle kaikkein tärkeintä on se, että hänen tarpeisiinsa vastataan mahdollisimman nopeasti, näin hänen perusluottamuksensa alkaa kehittyä. Jos se on välillä joku muu tuttu, niin hyvä. Muistaakseni sitäkin on tutkittu, että siitä on hyötynsä, että niitä läheisiä on muutama. vauva kehittyy paremmin, kun on erilaisia tapoja hoitaa. Rajansa tietysti kaikella. Ota rennosti ja nauti, asenteesi on kohdillaan, ei kannata stressata!
Ei ole. Asiantuntijatkin suosittelee 1 tunti per ikäkuukausi, noin niinkuin täysin turvallisena määränä. Vauva ei varmaan myöskään vierasta vielä, ja isän kanssa oloa ei ees lasketa (paitsi jos isä ei ole lapsen arjessa mukana). Älä huoli.