Saisiko teidän miehenne lähteä yön yli kestävälle työreissulle naispuolisen työkaverin kanssa?
Suhteemme on pienessä kriisissä ja mies on nyt maanantaina lähdössä toisen naisen kanssa työreissulle toiselle puolelle Suomea hotelliyöpymisen merkeissä. Olen yrittänyt kieltää ja pyytää jäämään kotiin, mutta sinne on kuulemma mentävä. Mitä voin tehdä? Itkettää.
Kommentit (64)
Tääl oli kerran pitkä ketju naisesta jonka mies lähti työmatkalle. Stalkkas sitä miestä toiseen kaupunkiin ja mies jäi kiinni pettämisestä. Muistaako joku?
Kannattaa miettiä auttaako kielto tai kahlitseminen. Ne vaan pahentavat Pullin ja toisin parisuhdetta. Luottamus pitää olla.
Mulla on alaisena kaksikin henkilöä, joilla selkeästi puoliso kieltää työmatkat. Meillä tosin työmatkat ovat lähinnä koulutuksia tai sitten tutustumisia erilaisiin kohteisiin, eli varsinaisesti ei ole pakko lähteä. Mutta toinen näistä on tehnyt jo pari kertaa niin, että on jo ilmoittautunut mukaan mutta viime hetkellä tulee jotain ettei pääse mukaan. Toinen on kertonut ihan suoraan ettei puoliso halua että olen yötä poissa. Kummatkin ovat nyt viimeisen vuoden aikana osallistuneet enemmän koulutuksiin kuin koskaan, kun koulutukset ovat olleet etänä.
Itse olen ollut työmatkoilla useasti lähimmän kollegani kanssa, joka on vastakkaista sukupuolta. Ikinä ei ole mitään romanttista viritystä ollut, eikä taatusti tulekaan. Hän on kuitenkin tosi mukava ihminen ja jutellaan kyllä muustakin kuin työstä.
Tämmösten jälkeen en yhtää ihmettele minkä takia miehet ei arvosta pirttihirmuja jotka yrittää kieltää töiden teon. Ette te naiset meitä miehiä omista
Vierailija kirjoitti:
Et voi mitään. Siellä naidaan satavarmasti, ja ero tulee.
Täytyy alkaa itsekkin ajattelemaan että joka nainen pettää ja teihin ei voi luottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pakollista työreissua voi oikein kieltääkään. Jos olisi huvimatka, sitten eri asia.
Mies voi valehdella matkan luonteesta. Usko pois ap, mitään työmatkaa ei ole vaan tuo on puhdas panoreissu. Se mimmi ei kävele kunnolla kun ne tulee takas.
Vaimo voi ottaa miehen pallit kunnon puristusotteeseen ja jos mies parahtaa, asia on selvä, kyseessä on ollut panoreissu.
Tietenkin saa, ja minä saan kutsua naapurin isännän yökylään ja saunan lämmitykseen... : )
Päästän miehen työmatkoille ja pakkaan kondomit toilettilaukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän pakollista työreissua voi oikein kieltääkään. Jos olisi huvimatka, sitten eri asia.
Mies voi valehdella matkan luonteesta. Usko pois ap, mitään työmatkaa ei ole vaan tuo on puhdas panoreissu. Se mimmi ei kävele kunnolla kun ne tulee takas.
Eikä mieskään jos pysähtyvät matkalla monella levarilla.
Ei työmatkoja ajeta autolla jollei ne ole alle 2h reissuja. Lentäminen on halvempaa kuin palkan maksaminen ajoajasta + kilometrit
Joo, lentomatka Joensuusta Vaasaan onkin tosi näppärä, halpa ja nopea tapa matkustaa. Ei työmatkoilla makseta kuin normaali palkka, liikkuminen tapahtuu omalla ajalla. Sitä varten maksetaan päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä tällainen insinööri mies. Kyseinen herra ei oikeastaan koskaan lähde alan messuille eikä konferenseihin koska vaimo ei halua päästää häntä. Miehellä on edelleen työpaikka, mutta käytännössä hänellä ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia edetä uralla tai saada vaativampia työtehtäviä. Ja varmasti myös vaikuttaa palkkakehitykseen.
Ja siis tottakai meidän muiden asenteisiin. Vaikka ihan mukava mies, mutta siis kyllähän sitä miettii mikä ihmeen tossukka mies on. Jos vaimo päättää jopa miehen työmatkoista
Minulla oli työkaverina nainen, jolla oli sairaalloisen mustasukkainen mies. Naisella oli aina kova hätä päästä lähtemään töistä just silloin, kun työaika päättyi, että hän ehti määrättyyn aikaan kotiin. Nainen ei voinut osallistua mihinkään työajan ulkopuoliseen juttuun, kun muuten hänelle tuli ongelmia kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mieskään jos pysähtyvät matkalla monella levarilla.
Ei työmatkoja ajeta autolla jollei ne ole alle 2h reissuja. Lentäminen on halvempaa kuin palkan maksaminen ajoajasta + kilometrit
Me mennään lähtökohtaisesti firman autolla. Joskus matka-ajalta saa palkkaa, toisinaan ei. Riippuu paljonko varsinaisia työtehtäviä on päivän aikana tehty.
Ap hyppää työkaverinsa kanssa sänkyyn heti kun tilaisuus tulee. Muuten hän ei kyselisi tuollaisia.
En olisi miehen kanssa, joka oikeasti konsultoisi minua työasioissaan.
Ei meillä ainakaan ole kummallakaan valtaa päättää toisen työmatkoista. Niille mennään kun työnantaja käskee menemään. Johan sitä jossain kohtaa tulisi potkut jos kieltäytyisi.
Öö totta kai? Jos mies haluaa pettää ja jättää niin tekee sen kyllä estämisistä ja kieltelyistä huolimatta. Toista ei voi omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla oke oikeutta toista kieltää. Miksi yrittäisin edes kieltää. Jokaisella vapaa tahto. Itsemääräämisoikeus on avioliitossakin.
Ei todellakaan. Mä katson varsin tarkkaan ettei vaimo vietä turhaan aikaa tai muutenkaan ole vieraiden miesten seurassa ellen minä ole paikalla! Ei edes tuttujen kanssa. Ainoat poikkeukset ovat sen isä ja 2 veljeä.
Trollin kirjoittaja olisi varmaankin hyvin haastava, mustasukkainen puoliso. Toisaalta hänellä ei liene kokemusta normaalista työelämästä, johon kuuluvat myös vastakkaista sukupuolta olevat työkaverit, työmatkat ja koulutukset.
Olisi hirveä elää turvattoman, mustasukkaisen puolison ikeen alla. Onneksi puolisoni ei ole ikinä ollut sellainen, työmatkoja tehdään molemmat ja tavataan työssä paljon ihmisiä.
Eipä sille mitään voi, jos rakastuu toiseen tai pettää, sitten vain toimitaan sen mukaisesti. Toista rajoittamalla ja mustasukkaisuudella saa oman suhteensa huonoon jamaan, joka on riski pettämisellekin. Toisen töiden rajoittaminen on jo aika paksua, en suvaitsisi.
Tän täytyy olla provo, tai sun kannattaa mennä terapiaan. Olen nainen ja työskentelen miesten kanssa, työ on työtä ja työkaverit työkavereita sukupuolesta riippumatta. Tulisi aika vaikeaa, jos ei saisi reissata ja sitä tehdä jonkun mustasukkaisuuden takia.
Nyt oli huono. Ensinnäkin se, että puolisolla olisi siihen sanomista, jos toinen on allekirjoittanut työsopimuksen, johon kuuluu matkustamista. Toiseksi se, että jälleen kerran sukupuoliroolit on perinteisesti niin, että mies on se joka lähtee ja naista "itkettää".
Meillä se olen minä, nainen, joka reissaa työn puolesta sekä kotimaassa että ulkomailla ja myös miesten kanssa, enkä osaa kuvitella, että siitä tarvitsisi kotona edes keskustella.
Harvemmalle ylemmälle toimihenkilölle maksetaan virka-ajan ulkopuolisesta matka-ajasta.
Meillä työnantaja edellyttää junan, lentokoneen tai bussin käyttöä ja maksaa liput. Jos joku haluaa ajaa omalla autolla, niin km rahoja ei makseta ellei siitä erikseen ole sovittu.