Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaanmatka vähävaraiselle tarjolla?

Vierailija
03.09.2014 |

Onko täysin hullu ajatus, kun henkilökohtaisena haaveena joskus olisi mahdollistaa matkaelämys jollekin tiukemmassa taloustilanteessa olevalle pienelle iloiselle YH-perheelle tai ihan yksinäiselle?
Itse olen naimisissa oleva mies ja matkustelen kohtuullisen usein. Aina ei vaimo töiden takia pääse irtautumaan, joten reissaan paljon yksinkin. Omia lapsia meillä ei ole.

Haaveilen, että voisin mukanani mahdollistaa jo(i)llekin matkan ulkomaille lämmittelemään tai kokemaan muuten vaan eri kulttuureita, paikkoja ja ihmisiä. Etusijalla olisivat sellaiset, joilla ei muuten olisi mahdollisuutta päästä ulkomaille.

Ilo olisi minun puolellani järjestää mieltymyksien mukainen, turvallinen ja rento reissu ilman velvoitteita. Matkaseuran lisäksi palkkiona itselleni jäisi hyvä mieli siitä, että voi auttaa jotain sellaisessa elämäntilanteessa olevaa, jolla ei muuten olisi mahdollisuuksia irtautua arjesta.

Käytännön ongelmia olisi toki
-aikataulujen osuminen yhteen (nytkin lähdössä taas reissuun alle viikon sisään)
-sopivan, samanhenkisen ihmisen/porukan löytäminen, jotta matka sujuisi luontevasti

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse vastaavan tempauksen. Jäi kiva muisto, toivottavasti molemmille, vaikka siitä on jo useampi vuosi aikaa. Ota asia puheeksi esim. jollain matkustusfoorumilla (ei täällä...).

Vierailija
2/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään taka-ajatuksia.... Provo tai sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei hullu ajatus. Käytännön toteutus voi olla vaikeaa. Mistä löydät jonkun yh:n, joka uskoo, että aikeesi ovat kunnialliset ja olet vain avokätinen filantrooppi?

Se on sanottava, että lapsen kanssa matkustaminen tuo aivan uuden ulottuvuuden. Lapsi huomaa sellaisia asioita, joihin ei tule itse kiinnittäneeksi huomiota ja lapsen riemu uuden löytämisestä on aina mukavaa katsottavaa. Suosittelen siis kokeilemaan ideaasi ihan jo tästäkin syystä - voit saada siitä itsekin paljon!

Vierailija
4/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ajatus sinänsä kyllä. Olen yh eikä ole ollut koskaan mahdollisuutta matkustaa koko perheellä. Se olisikin metkaa kun lähtisin vieraan miehen kanssa reissuun, miesystävä varmaan tykkäisi. Mutta tässä on sellainen elementti minkä takia kukaan vieras ei tähän tarttuisi. Haluat nimenomaan matkustaa tämän hyväntekeväisyyskohteen kanssa, et hyvää hyvyyttäsi lahjoittaa kellekään matkaa. Eli saat itse jotain rahanarvoista, kiitollisuutta, valtaa suhteessa kohteeseesi, tuntea itsesi paremmassa asemassa olevaksi? Voisi olla melko kiusallista tälle hyväntekeväisyyskohteellesi.

Vierailija
5/5 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olisi melko ahdistavaa olla kiitollisuuden velassa oleva vähävarainen avustuskohde. Melko nöyryyttävä ja painostava tunnelma tulee ajatuksestakin. En halua olla mikään "vähävarainen" suhteessa tuntemattomaan ihmiseen. Kiva reissu ei ole kiva jos se on vieraassa seurassa jossa on jotenkin alisteinen suhteessa hyväntekijäänsä. Aikuisena ihmisenä en haluaisi olla sellaisessa asemassa. Jos vilpittömösti haluat auttaa niin lahjoita jollekin lahjakortti ja mene itse eri reissuun. Loppuuko siihen ilahduttamishalut vaan vieläkö olisit valmis laittamaan tonneja vieraan ihmisen matkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan