Pelkään, että sairastunut syömishäiriöön
Oon pitäny ittelleni aiemmin sellasia sairaita laihdutus kuureja. Yleensä en ole päässyt viikkoa pidemmälle, kun "retkahdan". Nyt kuitenkin olen taas ajatellut sellaista ja taistelen niitä ajatuksia vastaan. Tuntuu, että olisi helpompi vain antaa periksi ja alkaa taas laihdutaa. Tiedän itsekin että se mun tapa laihduttaa ei oo tervettä, mutta sillä saa nopeita tuloksi. Se on silleen että saan syödä vaan 300kcal ja mun pitää kuluttaa ainakin 1500kcal. Mutta en oo vielä tosiaan alkanu laihduttaa. Mitä kaikkea voi tapahtua, jos sairastun syömishäiriöön?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoreksiaan sairastuu yleensä normaalipainoiset nuoret. Jos on pitkään ollut ylipainoinen, ei ole mitään huolta anoreksiasta. Syömishäiriö voi tietenkin olla minkäpainoisella tahansa.
No oon täälähetkellä 168cm ja 52kg
-apEli olet hoikka. Tiedätkö, ei käytännössä kukaan aikuinen ole enää noissa mitoissa. Varsinkaan synnyttäneenä. Suurin osa saa 15-20kg painoa nuoruuden ihannepainoonsa, tai enemmänkin.
Minä olen 38v yhden lapsen äiti, 170cm ja 60-61kg. Ikävuodet 16-36 painoin 58kg, vauvasta jäi nuo pari kiloa jotka kyllä lähtevät heti kun alan taas liikkua enemmän.
Elinvuosien mukana paisuminen ei ole mikään normi.
168cm ja 52 kg ei ole paljon kenellekään, ikään katsomatta. Mielestäni on sairauden ajattelua, jos se kuiskii sinulle muuta tai aiheuttaa tunteen, että olisit iso. Et ole.
Ja pliis. Anoreksia poimii pienimmänkin kritiikin mutta ei huomioi kannustavia tai tukea antavia kommentteja - tee tämän kohdalla poikkeus? Pidäthän itsestäsi huolta, älä sairaudesta.
Hetkinen!!! Olen ällistynyt nyt!! Eikö syömähäiriöihin oleellisesti kuulu se, että vaikka ympäristö kuinka yrittää, sairastunut EI MYÖNNÄ sairastavansa??? Miten niin siis joku voi aloittaa keskustelun ”Pelkään että sairastun syömishäiriöön”?? Aloitus ei perustu totuuteen!
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen!!! Olen ällistynyt nyt!! Eikö syömähäiriöihin oleellisesti kuulu se, että vaikka ympäristö kuinka yrittää, sairastunut EI MYÖNNÄ sairastavansa??? Miten niin siis joku voi aloittaa keskustelun ”Pelkään että sairastun syömishäiriöön”?? Aloitus ei perustu totuuteen!
Et tiedä mitään syömishäiriöstä. Aluksi se saattaa olla hyvinkin tietoista. Mitä pitemmälle sairaus etenee, sitä vähemmän sairastunut tajuaa siitä. Ota asioista ensin selvää ennen kuin kommentoit. Toki aina voi suhtautua tämänkaltaisiin sivustoihin kritiikillä.
No oon vasta 17v, joten toi on aika paljon ainakin mun mielestä
-ap