Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on kokeiltu, akateeminen työtön ei saa duunaritason hommia

Vierailija
02.09.2014 |

vaikka haluisi ja vaikka olisi opintojen aikana tehnyt erilaisia duuneja. Pitänee sitten vaan olla työtön kun ei kelpaa siistijäksi, myyjäksi, keittiöapulaiseksi. Harmittaa kun haluaisi itse tehdä töitä, mutta työnantajat eivät huoli haastatteluun kun on tutkinto valmiina, vielä opiskelujen aikana onnistuin saamaan esim. myyjän ja hyllyttäjän töitä, joilla rahoitin opintoni loppuajan. Mitä sitä sitten seuraavaksi tekisi? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällähän aina korostetaan, että työnhaussa ei pidä nirsoilla. Eikö siis ole todella ahkeraa ja avarakatseista työnhakua jos akateemisen tutkinnon omaava hakee myös oman koulutuksensa ulkopuolista työtä? Sellaista, josta on jonkinlaista työkokemusta ja halua tehdä ja oppia työtä tehden...tämä on jotenkin niin ratkaisematon yhtälö tämä työttömyys ja työpaikat...surullista!

Vierailija
2/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:50"]

Anteeksi, nyt on pakko udella syytä miinuksille. Sekö muka sitten olisi reilua, että esimerkiksi siivousalan ammattilaiset olisivat kortistossa, kun hommaan ylikoulutetut akateemiset tekisivät heidän työnsä?

6

[/quote]

Olen noi nperiaatteessa kansasi samaa mieltä, mutta huomautan, että akateeminen ei ole siivoojaksi ylikoulutettu, vaan kouluttamaton.

Ok, voi olla ylikoulutettu jos on hygieniatekniikan diplomi-insinööri. mutta siis se, että on korkeamman tason koulutus yhdelle alalle, ei tee ylikoulutetuksi toiselle alalle, vaan sillä toisella alalla on edelleen kouluttamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sä tarttet töitä opiskelun ajaksi. Sä kun olet ajatellut vaihtaa alaa ihan toiseen ja siihen tarttee pari vuotta koulunkäyntiä.

Vierailija
4/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistä itse itsesi siivoajana, niin kelpaat työnantajalle. ;) Markkinointina lappuja postiluukusta vähän paremmalla alueella ja nettisivut pystyyn.
Tai jotin muuta vastaavaa. Nyt on pakkoyrittäjyys edessä monella, kun työpaikkoja ei vain ole tarjolla tarpeeksi.

Vierailija
5/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko kenties kannattanu opintojen lopussa luoda suhteita? Tehdä päättötyö johonkin yritykseen, yrittää saada oman alan kesätöitä tai tehdä vaikka ilmainen harjoittelu, että saisi naamansa tutuksi johonkin oman alan hyvin työllistävään firmaan?

Vierailija
6/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jata koulutus pois cvsta? Jos teit opiskeluaikana toita, niin aukkojakaan ei jaa. Miten olisi duuni kierratyskeskuksessa? Omamme palkkaa jatkuvalla syotolla uusia.

Terveisin oman alan toihin nyt siirtyva opiskelija :)

Vierailija
7/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Ja itse asiassa on vain reilua, että duunarin työt varataan heille, joilla on jopa koulutus alalle ja jotka eivät ole lähdössä ns. parempiin hommiin heti kun sellaisia löytyy.

Vierailija
8/18 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, nyt on pakko udella syytä miinuksille. Sekö muka sitten olisi reilua, että esimerkiksi siivousalan ammattilaiset olisivat kortistossa, kun hommaan ylikoulutetut akateemiset tekisivät heidän työnsä?

6

Vierailija
9/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro, että olet valmistunut. Sano, että lopputyö on vielä kesken, mutta tarvitset kokoaikatyön ainakin vuodeksi. Opintolainojen maksamiseksi ja koska tukea ei enää tipu.

Vierailija
10/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut hakea aulapalvelutöitä? Oma kokemus on että tuohon työhön voi päästä ylikoulutettukin. Itse olen valmistunut yliopistosta ja myös monella työkaverillani oli korkeakoulututkinto.

Vierailija
11/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ilkeätte mainita, että olette akateemisesti koulutettuja? Ei sellaisia enää tarvita suomessa. Ystäväni on akateeminen eikä koskaan ole voimut sitä ääneen sanoa, on hakenut tuotantotyöt paikan päältä peruskoulutodistuksen kanssa, mutta että mainitsisi olleensa korkeakoulussa, EI IKINÄ ääneen sano. Muutonkaan koulutus on out, koska työnatjat hauaa käyttää yksilön heikkouksia, ei vahvuuksia!

Vierailija
12/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala taksinkuljettajaksi... siellä ei kysytä, että minkä tutkinnon oot suorittanut. Samalla voit etsiä oman alan töitä ja jos saat, niin voit tehdä jatkossakin taksihommia pari vuoroa kuukaudessa tai miten vaan työnantajan kanssa sovitaan.

Vierailija
13/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä duunari-duuniin otettaisi koulutettu ihminen? He ovat usein kalliimpia ja hitaampia koska lukeminen on kiinnostanut enemmän kuin käsillä tekeminen. Totta kai ensisijaisesti palkataan amiksen käynyt! Luuletko että työnantajasta on kiva ajatella että joku ihan "alentuu" hänelle töihin? Huh huh. Itse yrittäjänä en tämän keskustelun luettuani ota enää haastattelu-vaiheeseen näitä "alentujia"! Hävetkää!

Vierailija
14/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:51"]

No miksi ihmeessä duunari-duuniin otettaisi koulutettu ihminen? He ovat usein kalliimpia ja hitaampia koska lukeminen on kiinnostanut enemmän kuin käsillä tekeminen. Totta kai ensisijaisesti palkataan amiksen käynyt! Luuletko että työnantajasta on kiva ajatella että joku ihan "alentuu" hänelle töihin? Huh huh. Itse yrittäjänä en tämän keskustelun luettuani ota enää haastattelu-vaiheeseen näitä "alentujia"! Hävetkää!

[/quote]

Kuka täällä puhui sanallakaan alentumisesta? Huh huh.

Vierailija
15/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki akateeminenkin voi saada duunaritason hommia. Olen saanut itsekin. Eivät kaikki työnantajat ole ennakkoluuloisia ja lisäksi koeajalla ehtii näyttää taitonsa.

Vierailija
16/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen akateemisena duunaritason hommissa, ei ollut vaikea saada työpaikkaa. Lisäksi jos se tuntuu olevan ongelma, pitää cv ja hakemus vaan rustata sopiviksi. Ei cv:ssä kukaan pakota listaamaan kaikkea tehtyä, vain sen, mikä on relevanttia haettavan paikan suhteen. Muun voi sitten lyhyesti tiivistää johonkin "myös koulutusta/kokemusta alalta y".

Vierailija
17/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:15"]

Mutta täällähän aina korostetaan, että työnhaussa ei pidä nirsoilla.

[/quote]

Täällä on myös kirjoitettu 2006, kuinka tunnetaan myötähäpeää Suomen puolesta, kun Lordi valittiin viisuedustajaksi.

Vierailija
18/18 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:50"]

6

[/quote]

Olen noi nperiaatteessa kansasi samaa mieltä, mutta huomautan, että akateeminen ei ole siivoojaksi ylikoulutettu, vaan kouluttamaton.

Ok, voi olla ylikoulutettu jos on hygieniatekniikan diplomi-insinööri. mutta siis se, että on korkeamman tason koulutus yhdelle alalle, ei tee ylikoulutetuksi toiselle alalle, vaan sillä toisella alalla on edelleen kouluttamaton.

[/quote]

Totta, muotoilin asian väärin. Mutta joka tapauksessa luulisi olevan itsestään selvää, että valtaosa työnantajista palkkaa mieluummin sellaisen, joka haluaa tehdä kyseistä työtä eikä hae vain paremman puutteessa.

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi