Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kidutanko itseäni tässä rakkaudessa turhaan?

Vierailija
13.08.2021 |

Nelikymppiseksi asti piti elää, että tapasin miehen, jota rakastan enemmän kuin ketään muuta koskaan. Tätä ennen takana lukuisia seurustelusuhteita ja lähes 15 v avoliitto, josta lapset, mutta josta rakkaus puuttui. Muissakaan seurustelussa ei kai koskaan kolahtanut kunnolla, omalta osaltani.

Seurustelua nyt uuden rakkauden kanssa 1,5 v takana. Kaikki hyvin sikäli, että mies sanoo rakastavansa ja olevansa sitoutunut, tulee hyvin lasten kanssa toimeen, samoin minä hänen aikuisten lastensa kanssa.

Toki kun olen ensimmäistä ja todennäköisesti viimeistä kertaa rakastunut, haluaisin ihan kaiken: yhteisen kodin ja arjet - ja mennä naimisiinkin. Se kun minulta on jäänyt kokematta. Mutta miehellä on huonoja kokemuksia yhteenmuutosta ja uusperhearjesta edellisessä suhteessa. Ei kuulemma ole poissuljettu, että joskus yhteen muuttaisimme - vaan tuntuu ainakin nyt siltä, että taitaa olla hänelle liian vaikea juttu. Naimisiin kyllä olisi valmis menemään, mutta se vasta jörjetöntö olisi. Sitoutua, muttei kuitenkaan jakaa elämää.

Kesä on ollut ihana. Rakastan miestä kovasti ja välillämme on aitoa rakkautta. Mutta sitten alan miettiä, että uskallanko rakastaa, kun en kuitenkaan häntä, elämäni rakkautta, koskaan kokonaan saa. En tanssi häitä tai laita yhdessä kotia, vanhene vierekkäin.

Koska en kai miestä ja hänen mieltään voi muuttaa, on kaksi vaihtoehtoa: hyväksyä tilanne ja elää suhteessa, joka ei kai koskaan todella tule olemaan minulle tarpeeksi - tai lähteä ja ajatella, että ehkä löydän jonkun jakamaan elämänsä, mutta hyvin mahdollisesti en, vaan jään yksin. Mutta kasvaako katkeruus ja pettymys vaan, jos jään?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluatko myös maksaa 3+/4 kaikista kuluista?

Vierailija
2/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi löytää itselleen sopivan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat. Miksi lähtisit. Tulevaisuus on aina hieman epävarmaa.

Vierailija
4/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai maksan omat ja lasteni kulut. Omistan asunnon, mies ei omista. Eli todennäköisesti hän asuisi minun omistamastani asunnossa ja maksaisi vain omat menonsa.

Vierailija
5/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhekuvio on usein vaikea, joten on helppo ymmärtää, ettei mies halua yhteenmuuttoa juuri nyt. Mutta hän tuntuu sitoutuneelta suhteeseenne. Kannattaisiko pitää tilanne nykyisenlaisena.

Vierailija
6/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aikalailla samoja ajatuksia ja tunteita. Mies tosin minua yli 10 vuotta vanhempi ja hänen lapsensa maailmalla, minulla ainakin 6 vuotta vielä lapset kotona. Emme ole edes puhuneet yhdessä asumisesta, mutta pelkään sisimmässäni, että mitä jos hän haluaakin ikäisensä ja samanlaisessa elämäntilanteessa olevan kumppanin.

Vierailija
7/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai maksan omat ja lasteni kulut. Omistan asunnon, mies ei omista. Eli todennäköisesti hän asuisi minun omistamastani asunnossa ja maksaisi vain omat menonsa.

tottakai.

Vierailija
8/8 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ei halua muuttaa sinun omistamaan asuntoon vaikka sinua rakastaakin? Tasa-arvoiseen suhteeseen kuuluu että asutaan molempien omistamassa kodissa. Jos mies muuttaa teille niin ehkä hän ei osaa pitää sitä kotinaan, se on kuitenkin aina sinun koti.

Ehkä sitten kun sinunkin lapsesi on muuttaneet pois niin voitte ostaa yhteisen kodin (ja voit myydä omasi tai laittaa vuokralle), ja tuskin naimisiin meno silloinkaan myöhäistä on, tietääkseni siihen ei ole ikärajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi