Sinä joka nukut hyvin yöt, niin mitä syöt iltapalalla?
Ja monelta syöt iltapalan ja paljonko syöt? Haluaisin tietää ja ottaa jotain opiksi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En syö iltapalaa. Eihän sitä nukuttua kun on täysi olo. Lopetan syömisen viimeistään 19.00 ja menen nukkumaan 23-24. En ymmärrä sitä 5 ateriaa päivässä hössötystä. Kukaan aikuinen ei oikeasti tarvitse niin paljoa ruokaa. Mikään ihme että on niin paljon ylipainoisia kun jatkuvasti ollaan mättämässä ruokaa.
Mä tarvitsen ja ehei, en ole ylipainoinen.
Runkkaan tai harrastan seksiä joka ilta ennen nukkumaan menoa. Silloin nukahdan helposti. Tämä on siis tosi ja olen tehnyt niin jo pitkään.
Ihan normaali illallinen klo 20-22. Nukkumaan klo 21-23.
Päivän tärkein ja isoin ateria on vasta illalla. Ja uni tulee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali illallinen klo 20-22. Nukkumaan klo 21-23.
Päivän tärkein ja isoin ateria on vasta illalla. Ja uni tulee hyvin.
NÄinhän ne muuten pääsääntöisesti välimeren maissa syövät. Me syötiin myös pitkään noin, kun ei ikinä ehditty kotiin lapsen harrastuksen vuoksi ennen iltaysiä.
Parhaiten nukun, kun nukkumaan mennessä on maha tyhjä. Pieni nälkäkään ei haittaa. Maha täynnä nukun huonosti.
Nukun hyvin, kun menen tyhjällä vatsalla nukkumaan. Syön päivällisen klo 17-18 enkä sen jälkeen mitään.
Mäsäytän pari ThaikkuCubee ja imailen ilta slpiffin/tsointin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne. Otan näistä oppia, ja muuntelen vähän iltapalaani. Hyviä öitä kaikille.
Suosittelen tuota stop klo 18 ja sen jälkeen ei syödä. Vatsa saa levätä ja jonkinlainen siivous alkaa siellä suolistossa.
En syö iltapalaa, enkä koskaan välipaloja, enkä napostele mitään telkkaria katsoessa.
Painoni on pysynyt samana vuosikausia,vaatekokoni on 38.
Lounaalla salaatti ja klo 18 kala - tai kana-ateria.
Vierailija kirjoitti:
Runkkaan tai harrastan seksiä joka ilta ennen nukkumaan menoa. Silloin nukahdan helposti. Tämä on siis tosi ja olen tehnyt niin jo pitkään.
Orgasmin jälkeen nukkuu paremmin ihan tutkittu juttu.
Syöminen vaihtelee niin paljon ettei voi sanoa mitään yleispätevää, kuin ettei mitään raskasta ja täyttävää paria tuntia ennen nukkumaanmenoa.
Hyvän ja nopean nukahtamisen salaisuus itsellä perustuu siihen, ettei nuku liikaa yön aikana. Normaalisti kun nukahdan, nukun niin sikeästi, ettei pienet äänet herätä ollenkaan. Nukun vain noin 5 tuntia yössä. Pidempi yöuni helposti kostautuu nukahtamisvaikeutena illalla. Tosin en käytä herätyskelloa kuin poikkeustapauksissa, herään noin 5 tunnin jälkeen ilman herätystäkin. Herätyksen tarvitsen vain jos menen nukkumaan tavallista myöhemmin ja/tai on tarve nousta sen alle 5 tunnin jälkeen.
Ainoastaan kerran ollut ajanjakso, jolloin ongelmia nukahtamisen kanssa, kun yritin väkisin nukkua enemmän kuin 5 tuntia vuorokaudessa. Yritin noudattaa puolison 7 tunnin uniryhtmiä.
En syö ikinä iltaisin mitään. Päivällinen 17-18 ja seuraavana päivänä aamiainen heti herättyä. Maksakin tarvitsee leponsa, vaikken käytä esim.päihteitä enkä juo tuoremehuja. Nukahdan ja nukun hyvin.
Olen alkanut pitää yöpaastoa, siis niin lopetan syömisen viimeistään klo 19. Aluksi oli iltaisin nälkä, mutta yllättävän nopeasti elimistö tottui tähän, ja kylläisyyden tunne pysyy nyt muutenkin tasaisempana päivän mittaan. Syön aamulla klo 8-9. Samalla unenlaatu on parantunut ja nukahtaminen nopeutunut.
Ennen nukkumaanmenoa en räplää puhelinta vaan luen 15-30 min kirjaa.
Ensinnäkin aikuiset ei syö iltapalaa, päivällinen 18 aikaan eikä sen jälkeen mitään.
Mutta parhaiten olen nukkunut pätkäpaaston aikana kun söin vain 8-16 välillä. Vaikuttaa siltä että mitä tyhjempi vatsa, sitä paremmin nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
En syö iltapalaa. Lämpimän ruoan nautin seitsemän-kahdeksan maissa illalla ja sillä pärjää hyvin aamuun.
Sama
Minä nukun hyvin, koska nukuttaa, en sen takia, milloin tai mitä syön.
MITÄ SE SULLE KUULUU?
vedä kovat kännit jos et muuta osaa.
Täällä myös hyvinnukkuja, johon ei syömiset huomattavasti tunnu vaikuttavan.
Mutta kun kysytään, niin tyypillinen kaava iltasyömisessä:
Kevyt päivällinen n. klo 17-19
Jotain pientä (esim. voileipä ja maito) yleensä vielä illemmalla n. 20:30-21:30
Nukkumaan n. 23
Nukun aina hyvin, ei riipu ruoasta tai vastaavasta. Tosin olen aina nukkunut, mikään ääni, valo, stressi tms ei vaikuta, joten ei näille aina voi itse kamalasti tehdä.. suuntaan tai toiseen.. toki hienoa että yrittää, mutta ihmisiin vaikuttaa niin eri asiat..