Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään joka olisi päässyt eroon toistuvista hiivatulehduksista/hiivasyndroomasta?

Vierailija
14.05.2008 |

Miten pääsisin eroon tästä kierteestä, kun hiivatulehdus toistuu 1-2 kertaa kuukaudessa, väliin niin voimakkaana etten pysty istumaan saati kävelemään? Hiiva ei ole vain gynen puolen ongelma, vaan sitä on myös suolistossa, joka turpoaa ja käy heti kun syö väärin, usein jo ilman sitäkin. Vähän aikaa sitten kun olin oksennustaudissa, äitini sanoi että oksennuskin haisee ihan hiivalle :( Olen kasvissyöjä enkä voi kuvitella palaamista sekaravintoon, joten ruokavaliossa en ehkä pysty täysin oikeaoppiseen ruokaan, koska syön paljon riisiä ja pastaa (täysjyvää). Muuten olen kokeillut tunnollisesti kaikenlaista, lääkkeitä, maitohappobakteeria suun kautta ja emättimeen, miestä on hoidettu samaan ja eri aikaan, en syö makeaa tai juo alkoholia juuri lainkaan (heti jos juon, se kostautuu, samoin kuin jos käyn vaikkapa ulkona syömässä pasta-annoksen normaalia valkoista pastaa). Joku joskus ehdotti sitruunan mehun sivelyä alapäähän mutta eihän sitä pysty tekemään kun kirvelee.. AUTTAKAA jos osaatte, jos voisin lupaisin prinssin ja puoli valtakuntaa sille joka antaa parantavan vinkin.:-(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vege ja se tietenkin vaikuttaa paljon ruokavalioon. Kasvisyöjänkin pitää pitää huoli riittävästä aminohappojen saannista. Ne takaavat hyvän happo-emäs-tasapainon. Siis annostellessasi ruokaa lautasellesi ota maksimissaan 1/4 osa pastaa/riisiä/perunaa. Sen sijaan proteiinin (aminohappojen) lähdettä ota ainakin 1/4 (kasviperäisissä proteiinissa (pavut, linssit, tofu, seitan...) on n. puolet vähemmän protskua kuin lihassa. Ja sitten loput kasviksia. Joudut siis opettelemaan lautasmallia uudestaan.Syö leipää vain aamu- ja iltapaloilla. Jos liikut paljon, niin myös välipallalla. Maitohappovalmisteet säännöllisesti syötyinä eivät ainakaan tee haittaa. Molkosan maistuu törkeän pahalle, mutta on tehokasta.

Vierailija
2/9 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..gefilus piimää, jos sallit sen ruokavalioosi. Minulla auttaa aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi mieli rassata pulloharjalla.Valkovuoto on kokkareista

Vierailija
4/9 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkuhousunsuojia, ei stringejä, puuvilla-alkkarit puhdasta puuvillaa.

Vierailija
5/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä konsteilla: Päivittäin syöty bulgarianjugurtti ja nukkuminen aina kun vaan mahdollista ilman housuja. Etenkin tuo "tuuletusjuttu" on tärkeä! Nyt ei ole vaivannut moneen vuoteen.

Vierailija
6/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- KAIKKI SOKERIT POIS. Leipää ja riisiä ja pastaa saa syödä, mutta älä nyt sitä ihan kaikkein valkoisinta ja kuiduttominta tyhjähöttöä syö, vaan tumma leipää ja täysjyväviljaa jne. Limut, pullat ja karkit on pahimpia, ne heti pois.-EI PIKKIHOUSUNSUOJIA. Kyllä niitä kalsareitakin voi pestä.-VAIN PUUVILLAISIA PIKKUHOUSUJA - nailonpitsi voi olla kaunista, mutta alapäälle se ei tee hyvää. Katso sellainen malli, että se ei "mene vakoon". hotpantsit ja hipsterit on yleensä hyvä malli.-jos mahdollista EI OLLENKAAN PIKKUHOUSUJA. kesä tulee. Hanki pitkä hame, jonka alla ei ole pakko käyttää hautomisvälineitä ollenkaan! Ainakaan kotioloissa. VOin kertoa, että miehesikin saattaa tykästyä...- EI FARKKUJA! Sorry vaan, mutta ei. Ne on liian paksua kangasta, joka sitten ryttääntyy jalkoväliin ja hiertää tulehdukselle sopivat olosuhteet. Jätä ne pois. Käytä hameita ja kangashousuja (ja housujen mallillakin on väliä).-EI ylenmääräistä pesemistä. Alapesu ehdottomasti vain kaksi kertaa päivässä. Enempi sotkee alapään happotasapainoa ja hiiva saa liikaa tilaa kasvaa. Ehdottomasti EI SAIPPUAA! Tai jos tuntuu että on ihan pakko käyttää saippuaa, osta apteekista lunetten kuukuppisaippuaa, jonka ph on emättimen luonnollisella tasolla. Tavallinen saippua ei ole...- JUGURTTIA TAI PIIMÄÄ KUN TULEHDUS ISKEE! Eli kun kutisee niin sivelet häpyhuultesi väliin maustamatonta jugurttia tai piimää. Maitohappo nitistää hiivan. Myös perusvoidetta voi käyttää, mutta se tehoaa lähinnä vain hiertymiin, ei hiivaan sinänsä.

Vierailija
7/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ihan taatusti laitoin kaksi rivinvaihtoa joka väliin jossa tuossa on -JA ISOJA KIRJAIMIA. silti se on mennyt tuommoiseen ihme pätköön josta ei saa tolkkua...

Vierailija
8/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emättimeen laitettavia maitohappokapseleita esim. 7 päivän kuurina käytettäväksi ja samaan aikaan muutat ruokavaliota enemmän ruispainotteiseksi + maitohappobakteerivalmisteita suun kautta.

Vierailija
9/9 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa höylätä alapäätä posliiniksi. Mulla on siellä pehko ja olen kärsinyt tasan kerran elämässäni hiivatulehduksen, vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä