Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MIKSI naapurit eivät voi sanoa mitään jos koirani ulisee :(

Vierailija
02.09.2014 |

On niin huono olo nyt, tuli just huomautus isännöitsijältä että koiran yöaikainen huuto saatava loppumaan, useampi naapuri valittanut asiasta ja häiritsee pahasti kaikkien unta.

MUTTA, minulle itselleni ei ole asiasta mitään sanottu!

Jouduin tosiaan ottamaan yövuoroja, joiden takia palaan kotiin joskus neljän tai kuuden aikaan aamusta. Koirani on ollut ihan hyvin yksin kotona päiväsaikaan, mutta silti pelkäsin todella paljon miten nää yöolemiset sujuu.

Laitoin ilmoitustaululle lapun, jossa kerroin tilanteestani ja koirasta. Laitoin lappuun puhelinnumeroni ja kerroin että mikäli koira häiritsee, minulle voi soittaa tai minulle voi asiasta mainita, korjaan tilanteen heti viemällä koiran jatkossa hoitoon.

Sanoin myös seinänaapureille, että kertokaa sitten jos koirasta on heille haittaa. Monesti seuraavana aamunakin olen kysynyt rapussa naapureita nähtyäni, että olikos se koira hiljaa, kuulemma oli.

Ei vitsit että ottaa päähän! :( Ovat kuunnelleet huutoa viikon, koska kukaan ei minulle asiasta sanonut. Jos olisivat heti kertoneet, niin olisin vienyt koiran vain hoitoon ja sillä se.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, naapurit ei enää osaa ottaa asioita puheeksi keskenään vaan aina pitää mennä virallista tietä pitkin. Tulee sitten noita varoituksia, vaikka ihminen olisi saattanut olla ihan halukas korjaamaan asian itsekin jos olisi vaan ollut siitä tietoinen. Harmillista, mutta vikaa on meissä kaikissa ja nykyajan naapuruuskulttuurissa. Ja monet eivät tosiaankaan piittaa naapureistaan yhtään, vaan muutokseen tarvitaan se varoitus. 

Vierailija
2/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Itsekin pyysin muuttaessani naapureita kertomaan jos koirat pitävät ääntä poissaollessani. Mutta ei, isäinnöitsijän kautta tuli tieto koirien äänekkyydestä. Ihme sakkia, turpa rullalla mulkoillaan eikä voida suoraan sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset vienyt koiraa heti hoitoon?? Miksi alkaa leikkimään ja kokeilemaan naapureiden yöunien kustannuksella...

Vierailija
4/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon lukeneena: siksi, että ei ole naapureiden tehtävä huolehtia koirastasi tai edes tuntea/tietää koirastasi. Sinun tehtäväsi omistajana on varmistaa, että lemmikkisi sopii talon tavoille ja kysellä onko ollut häiriöksi.

Vierailija
5/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi teille. Nykyisin väkivalta ja uhkaukset ovat lisääntyneet, joten siinä on syy naapureiden "piittaamattomuuteen".

Olisi fiksua ilmoittaa toki koirasta, mutta koskaan et tiedä mitä tulet kohtaamaan. Ei se ole pelkoa tai muutakaan, vaan ihan normaalia järjen käyttöä.

Esimerkki. Nainen kävi huomauttamassa bileistä naapurille, niin hänet hakattiin sairaalaan. Kävi vasta seuraavana päivänä iltapäivällä, eli ei häirinnyt bileitä.

Toinen oli kun mies huomautti tyttöä koirasta ja sen aiheuttamasta metelistä, niin seuraavassa hetkessä oli ovella neljä isoa miestä. Uhkailulla selvisi, mutta joutui muuttamaan pois. Koira jatkoi meteliä ja miehet välillä kävivät ovella muistuttamassa siitä, miten pitää asiat hoitaa.

Paljon näitä esimerkkejä on, joten ihan omaa suojelua nämä ovat. Siksi mennään virallista linjaa pitkin, ja siis ei tulla sanomaan itse.

Itseäni alkoi uhkailemaan n. 68v. mies, kun huomautin hänen metelistään. Ei minua se uhkailu haitannut, mutta perhettä kylläkin.

Vierailija
6/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään viitsisi asukkaaseen suoraan ottaa yhteyttä, on niin huonoja kokemuksia. Monet on todella vihamielisiä jos menee huomauttamaan asiallisestikin lemmikin ääntelystä. Itse kyllä voisin lapun postiluukkuun laitttaa, ja jos ei sen jälkeen ala asia parantua, isännöitsijään yhteys.

Vierailija
7/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:41"]

Tiedoksi teille. Nykyisin väkivalta ja uhkaukset ovat lisääntyneet, joten siinä on syy naapureiden "piittaamattomuuteen".

Olisi fiksua ilmoittaa toki koirasta, mutta koskaan et tiedä mitä tulet kohtaamaan. Ei se ole pelkoa tai muutakaan, vaan ihan normaalia järjen käyttöä.

Esimerkki. Nainen kävi huomauttamassa bileistä naapurille, niin hänet hakattiin sairaalaan. Kävi vasta seuraavana päivänä iltapäivällä, eli ei häirinnyt bileitä.

Toinen oli kun mies huomautti tyttöä koirasta ja sen aiheuttamasta metelistä, niin seuraavassa hetkessä oli ovella neljä isoa miestä. Uhkailulla selvisi, mutta joutui muuttamaan pois. Koira jatkoi meteliä ja miehet välillä kävivät ovella muistuttamassa siitä, miten pitää asiat hoitaa.

Paljon näitä esimerkkejä on, joten ihan omaa suojelua nämä ovat. Siksi mennään virallista linjaa pitkin, ja siis ei tulla sanomaan itse.

Itseäni alkoi uhkailemaan n. 68v. mies, kun huomautin hänen metelistään. Ei minua se uhkailu haitannut, mutta perhettä kylläkin.

[/quote]

No jos ap on kertonut ja pyytänyt että naapurit ilmoittaisivat, niin kuka tuollaista nyt muka pelkää? :D Piittaamattomuutta tämä on, ei mitään pelkoa.

Vierailija
8/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole naapureiden asia huolehtia koirastasi... Ääliö.. Toivottavasti saat häädön

Vierailija
9/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välttämättä menisi ihan kenen tahansa naapurin oven taakse valittamaan metelistä, mutta jos kerta ap on ERIKSEEN pyytänyt saada palautetta, niin on se kumma ettei sitä voida antaa muutakuin isännöitsijän välityksellä! Todellakin silkkaa välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä naapureilta.

Vierailija
10/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi... Kun kukassa asut, niin varmasti siellä. Voihan sitä asiasta sanoa, ja sitten vetää pannuun. Katsoo uskaltaako kukaan valittaa.

Mutta oikeus on tähän mielipiteeseen sinulla, joten yhtä hyvä se on kuin minun ja tuon viestin kirjoittajan.

Vierailija
11/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää! Vihaan tuollaista toimintaa .

Vierailija
12/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:46"]

En minäkään välttämättä menisi ihan kenen tahansa naapurin oven taakse valittamaan metelistä, mutta jos kerta ap on ERIKSEEN pyytänyt saada palautetta, niin on se kumma ettei sitä voida antaa muutakuin isännöitsijän välityksellä! Todellakin silkkaa välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä naapureilta.

[/quote]

Eli kun 125kg liiviläinen(mun mies) menee sanomaan, että antakaa palautetta reilusti. Niin kukaan ei ole valittanut, paitsi isännöintiin. Ja ihan asiallisesti sanoi.

Typerä kommentti että eivät piittaa. Ymmärtää sen, että taustalla voi olla kuka vaan.

Itse olen pieni blondi ja siis normaalin näköinen, en pidä moottoripyöristä. Ja ei auta minunkaan sanoa, kun heti valittavat muualle kuin minulle.

Vierailija
13/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ottaa asiallisen palautteenkin aina niin helvetin henkilökohtasesti, että mielummin asioin isännöitsijän välityksellä. :)

Vierailija
14/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:46"]

[/quote]

Eli kun 125kg liiviläinen(mun mies) menee sanomaan, että antakaa palautetta reilusti. Niin kukaan ei ole valittanut, paitsi isännöintiin. Ja ihan asiallisesti sanoi.

NIINPÄ!!!!

Typerä kommentti että eivät piittaa. Ymmärtää sen, että taustalla voi olla kuka vaan.

Itse olen pieni blondi ja siis normaalin näköinen, en pidä moottoripyöristä. Ja ei auta minunkaan sanoa, kun heti valittavat muualle kuin minulle.

[/quote]

Vierailija
15/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku blondi on oikeassa. Kaikki tuntevat sellaisia henkilöitä, jotka voidaan ainakin pelottelemaan lähettää.

Vierailija
16/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinasuva pieni ja kiltti naisihminen! :D Poikaystäväni on IT-nörtti, laiha ruikula. Tuskin kukaan mua tosissaan pelkää, jos eivät sitten pelänneet loukkaavansa tunteitani. :(

ap

Vierailija
17/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle se koiran haukunta on ihan ok, osa ei ole kotona silloin kun se haukkuu ja sitten sitä pientä osaa harmittaa se metelin takia tai on ehkä huolissaan koiran hyvinvoinnistakin.

Vierailija
18/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan uskaltaisi naapurille mennä valittamaan... Nykymaailma on sellainen paikka

Vierailija
19/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% vastaajista ei edes vaivautunut lukemaan ap:n aloitusviestiä.

Vierailija
20/56 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:53"]

Olen yksinasuva pieni ja kiltti naisihminen! :D Poikaystäväni on IT-nörtti, laiha ruikula. Tuskin kukaan mua tosissaan pelkää, jos eivät sitten pelänneet loukkaavansa tunteitani. :(

ap

[/quote]

Lainaus:

Pikku blondi on oikeassa. Kaikki tuntevat sellaisia henkilöitä, jotka voidaan ainakin pelottelemaan lähettää.

Ei sillä ole mitään väliä. Kuka tahansa voi tehdä vahinkoa, jos sille päälle sattuu. Harmillinen homma tuo tilanteesi, jos ja kun kunnollinen ihminen olet. Ymmärrä myös se, että nykyisin on aina riski huomauttaa asiasta.

Ja pieni mies on yhtä vaarallinen kuin iso, ei sillä ole väliä.