MIKSI naapurit eivät voi sanoa mitään jos koirani ulisee :(
On niin huono olo nyt, tuli just huomautus isännöitsijältä että koiran yöaikainen huuto saatava loppumaan, useampi naapuri valittanut asiasta ja häiritsee pahasti kaikkien unta.
MUTTA, minulle itselleni ei ole asiasta mitään sanottu!
Jouduin tosiaan ottamaan yövuoroja, joiden takia palaan kotiin joskus neljän tai kuuden aikaan aamusta. Koirani on ollut ihan hyvin yksin kotona päiväsaikaan, mutta silti pelkäsin todella paljon miten nää yöolemiset sujuu.
Laitoin ilmoitustaululle lapun, jossa kerroin tilanteestani ja koirasta. Laitoin lappuun puhelinnumeroni ja kerroin että mikäli koira häiritsee, minulle voi soittaa tai minulle voi asiasta mainita, korjaan tilanteen heti viemällä koiran jatkossa hoitoon.
Sanoin myös seinänaapureille, että kertokaa sitten jos koirasta on heille haittaa. Monesti seuraavana aamunakin olen kysynyt rapussa naapureita nähtyäni, että olikos se koira hiljaa, kuulemma oli.
Ei vitsit että ottaa päähän! :( Ovat kuunnelleet huutoa viikon, koska kukaan ei minulle asiasta sanonut. Jos olisivat heti kertoneet, niin olisin vienyt koiran vain hoitoon ja sillä se.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:54"]
En minä ainakaan uskaltaisi naapurille mennä valittamaan... Nykymaailma on sellainen paikka
[/quote]
Lienee eri asia mennä kitisemään naapurille tuosta vaan kuin ilmoittaa sille asiasta, josta se on itse ilmoitustaululla pyytänyt ilmoittamaan.
[/quote]
Ilmoitus voi olla myös ILMOITUS. Minä aina ILMOITAN, ja se on toiminut. Koira saa haukkua ja ei ne naapurit valita. Ilmoitus on pelleilyä, se ei johda mihinkään.
Ps. onneksi mies on samanlainen kuin tuolla yhdellä, jolla oli liivit ja painoa 125kg. Mulla ukko täyttä lihasta ja kalju, niin aahhh... Ei tuu kitisee porukka vaikka bileet pidetään viikonloppuisin.
Saattaa tietty olla, että valittajia on tasan 1 mutta se on joku isännöitsijän kaveri tms. joka on luotettu. Lisäksi talkkarin voi kutsua kuuntelemaan sitä ulvomista ja sekin riittää kait todisteeksi vaikka olisikin vain yksi valittaja.
Ihmiset ei halua päin naamaa valittaa, koska osa ihmisistä ei osaa ottaa valitusta vastaan pätkääkään. Heti ollaan räyhäämässä takaisin ja kostamassa sadalla eri tavalla, näistä väkivaltaisista nyt puhumattakaan.
En ole koskaan ymmärtänyt kerrostalossa asujien outoa logiikkaa; koiran haukunta päiväaikaan häiritsee, päiväaikainen musan popitus häiritsee, omalla parvekkeella tupakointi häiritsee, mutta vuosittain lisääntyvän perheen lasten vuodesta toiseen jatkuva ympärivuorokautinen meteli ja poraaminen niin kämpässään kuin rapussakin ei saa häiritä, osaamaton tumpelo päivittäinen pianonpimputus "pim-pim-pom-eiku-pim-pim-pom-eiku" ei saa häiritä, valkosipuliruokien löyhkä rapussa ei saa häiritä.
Kaiki meteli on yhtä häiritsevää ja yöaikainen hiljaisuus koskee kaikkia. Kaikkia, niin koiria kuin ihmisiä ja kaikenikäisiä. Ja kaikesta metelistä on tasapuolisesti ilmoitettava isännöitsijälle jos märinälinjalle lähtee.
Siis nämä valittajathan voi olla niitä, jotka valittaa siksi ettei niitä tervehdi, kuuntele niitten typeriä juoruja ja lätinöitä pihalla tavatessa, valituksen kohteella voi olla parempi ja kalliimpi auto ja valittaja kadehtii, valituksen kohde voi asua vuokralla osaketalossa ja omistavat kopperoasukkaat pullistelevat jne.
Usein syynä ei ole se, että koira haukkuu tai auto on pysäköity väärin, vaan siitä KENEN koira haukkuu ja KENEN auto on pysäköity väärin. Usein valittajat on myöskin aina samoja ihmisiä, jotka löytää aina uusien ihmisten tekemisistä vikaa - jos ei ole ja elä heidän tahtonsa mukaan, tekee väärin ja valituksenaihe aina jostakin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:13"]
Olishan sen koiran hoidosta voinut huolehtia muutenkin, niin ei olis tullut mitään huomautuksia tai sanomista.
[/quote]
Yleensä kaiketi koiran laittaminen hoitoon maksaa jonkin verran, joten ymmärrän hyvin, että ensin halutaan kokeilla ilman.
Isännöitsijälle olisi ihan hyvin voinut sanoa, että oli itse jo informoinut naapureitaan, ja pyytänyt saada heiltä suoraa palautetta. Näin osoitetaan, että on pyrkinyt luomaan hyvän keskusteluyhteyden kaikkien kanssa. Jos se ei ole onnistunut, ei ole enää oma syy.
Hmmm. Minusta on tullut vanhemmiten pelkuri, en siksi asu kerrostalossa. Osittain myös siksi kun olen mies, saan todennäköisesti Suomessa turpaani helpommin kuin nainen.
Se nyt on vaan niin, että kun perhe elää meikäläisen toimeentulolla, ei kannata ehkä alkaa hyppimään laskuvarjolla eikä aukomaan päätä mopojengeille. Vaikka olisin oikeassa oikeuksien puolesta taistellessani, se on laiha lohtu, jos on vajaa pari metriä multaa päällä - ja oikeudenkäynti ja mahdollisten korvausten saaminen perilliselle kestää vuosia.
Nuorempien se on helppo uhota.
Siis lupasiko joku auttaa sinua tässä tilanteessa? Siis antamalla palautetta?? En minä ainakaan ala olemaan korvat höröllä koko ajan koska naapuri pyytää minua tarkkailemaan koiraansa.
Mä kun aikoinaan asuin rivarissa ja hommasin koiranpennun niin sanoin naapurille (oli päätyasunto mulla, joten oli vaan yks naapuri), että on koiranpentu koulutukset meneillään että sanokaa jos kovin ulisee ja pitää mekkalaa että jos alkaa häiritteen. Oli oikein mukava pariskunta siinä mun naapurissa, sanoivat heti että ei haittaa mitään ja on kuullu paljonki ulinaa mutta ei heitä oo häirinny.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:13"]
Siis lupasiko joku auttaa sinua tässä tilanteessa? Siis antamalla palautetta?? En minä ainakaan ala olemaan korvat höröllä koko ajan koska naapuri pyytää minua tarkkailemaan koiraansa.
[/quote]Niinpä, ei se ole naapurien tehtävä valvoa asiaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:38"]Otsikon lukeneena: siksi, että ei ole naapureiden tehtävä huolehtia koirastasi tai edes tuntea/tietää koirastasi. Sinun tehtäväsi omistajana on varmistaa, että lemmikkisi sopii talon tavoille ja kysellä onko ollut häiriöksi.
[/quote]
Miten korjaat jotain, josta et tiedä mitään?
No sehän on selvää ettei suomalaisten junttisikojen kanssa voi olettaa ottaa kontaktia kuin kännissä. Mitä odotit? Vittu että mua ottaa päähän nämä Taalasmaat. Juokaa ittenne hengiltä.
Ap on toiminut ihan fiksusti ja ap:n naapurina olisin tyytyväinen, että koiranomistaja on noin tunnollinen. Mutta useimmilla on varmaan niin huonot kokemukset häiriötä aiheuttavista naapureista, että he mieluummin ottavat yhteyttä isännöitsijään kuin sanovat itse mitään. Isännöitsijää enempi uskotaan kuin valittavia naapureita. JOs ap:lle olisi soittanut yksi naapuri eikä kukaan muu, niin olisiko ap todella uskonut tätä yhtä.
Meille on ihan naapurit kertonut jos koira on ulissut yksin ollessaan. Yöt ollaan kotona, mutta satunnaisesti päivällä on ulissut. Ovat kertoneet ajat yms jotta tiedän milloin tekee sitä ja kuinka pitkään. Täten helpompi puuttua asiaan. En ymmärrä tuota, että miksi ei voisi naapurit kertoa. Varsinkin, kun asiasta on vielä jätetty lappu.
Noh, mulla on naapurina keski-ikäinen pariskunta jonka terrierri räksyttää ihan perkeleesti joka päivä (aloittaa sen usein aamulla viiden jälkeen, tosi kiva), enkä ikinä uskaltais noille päin naamaa siitä sanoa mitään, koska ne vaikuttaa siltä että ne tulee silmille jos heidän tekemistään kukaan huomauttaisi :/ Itse kuitenkin ovat milloin mistäkin toisten tekemisistä valittamassa, että sinäsä hassua että kehtaavat, kun itse ovat ne talon ainoat meluterroristit...
On se kumma saatana kun koirasta ei saa lähteä inahdustakaan, heti ollaan valittamassa, mutta vapaan kasvatuksen saaneet äpärät kyllä saavat kiljua, koska "kyllähän lapsista nyt lähtee ääntä", VOI VITTU VIEKÄÄ NE ÄPÄRÄNNE ULOS HUUTAMAAN SAATANA!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:54"]
En minä ainakaan uskaltaisi naapurille mennä valittamaan... Nykymaailma on sellainen paikka
[/quote]
Lienee eri asia mennä kitisemään naapurille tuosta vaan kuin ilmoittaa sille asiasta, josta se on itse ilmoitustaululla pyytänyt ilmoittamaan.