Voitat Eurojackpotissa tänään 90 miljoonaa euroa, mitä teet?
Mitä teet ensimmäiseksi ja miten käytät voittosumman?
Kommentit (160)
Piirrän hänen muotokuvansa niin isolle paperille, kun olen saanut homman valmiiksi niin kiinnitän sen kuvan hänen uuden karhean bemariinsa. Mustan tietenkin sieltä erottuisivat hänen ihanat silmänsä.
Maksan velat ja maatila ajetaan alas pikimmiten. Sitten etsin töitä josta jää käteen jotain.
Ei vaikuttaisi elämääni mitenkään. Olen jo vuosia sitten saavuttanut taloudellisen riippumattomuuden pitkäjänteisellä osakesijoittamisella. Halutessani pystyisin tälläkin hetkellä jättäytymään pois ansiotöistä, koska pelkät osinkotulonikin mahdollistaisivat minulle mainiosti nykyisen kaltaisen "keskiluokkaisen" elintason.
Irtisanoudun heti töistä, muutan Karibialle pikku saarelle ja annan muutamalle lahjakkaalle urheilijalle ison ”valmennusapurahan”, jotta voi keskittyä treenaukseen eikä jää rahasta kiinni.
Ostaisin vähintään kolmen makuuhuoneen asunnon Helsingin keskustan alueelta (Kruununhaka, Hakaniemi, Punavuori - talolla pitää olla oma tontti ja hissi, ja asunnossa pitää olla korkeat huoneet, parveke ja mieluusti takka/kakluuni). Ostaisin vähintään kahden makuuhuoneen kakkosasunnon joko Lontoosta tai jostain päin Italiaa (samat kriteerit kuin Helsingin-asunnossa). Näihin saisi upota enintään 5 miljoonaa.
Seuraavaksi ostaisin Helsingistä omatonttisen kerrostalon / omatonttisia kerrostaloja, josta vuokraisin asuntoja halvalla vähätuloisille opiskelijoille. En tarvitsisi sijoitusasunnoista voittoa; se sijoitus olisivat talo(t) tontteineen. Vuokraa pyytäisin vain sen verran, että huoneistoja pystyy ylläpitämään (vastike ja pari kymppiä päälle), mutta ei haittaisi laittaa välillä omaakin rahaa niihin (putkiremontit). Tarkoitus olisi se, että jos jostain oudosta syystä menettäisin yhtäkkiä kaiken muun, voisin myydä sijoitustalot ja saada niistä sen verran rahaa, että pärjäisin hyvin elämäni loppuun asti myymättä omia kahta kotiani. En osaa sanoa, paljonko näihin saisi uppoamaan mutta sanotaan nyt vaikka, että menisi 20 miljoonaa.
Tässä vaiheessa olen käyttänyt enintään 30 miljoonaa euroa. Panisin tilille pari miljoonaa, ostaisin 15 miljoonalla metsää Suomesta, ja 20 miljoonalla kultaa. Perheelle (äiti ja isä, sisko ja veli) menisi kaikille miljoona euroa tilille eli yhteensä 4 miljoonaa.
Nyt on kulutettu enintään 66 miljoonaa. Lopuille 24+ miljoonalle eurolle perustaisin säätiön, jonka kautta jakaisin rahaa erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin Suomessa.
Kun käyttöraha alkaisi loppua, voisi kultaa myymällä vapauttaa lisää käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Piirrän hänen muotokuvansa niin isolle paperille, kun olen saanut homman valmiiksi niin kiinnitän sen kuvan hänen uuden karhean bemariinsa. Mustan tietenkin sieltä erottuisivat hänen ihanat silmänsä.
Tytti Yli-Viikarin BMW:hen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudun välittömästi.
Tämä on yleisin vastaus tuohon kysymykseen ja ehdottomasti kaikkein typerin.
Missään nimessä ei kannata mennä seuraavaan puoleen vuoteen (mieluummin vuoteen) irtisanoutumaan, vaan jatkaa töitä entiseen tapaan ja alkaa kehittelemään samalla peitetarinaa esim perustamalla jonkun firman, joka alkaakin tuottamaan ihan mukavasti, jonka syyn turvin sitten voi ottaa loparit.
Kyllähän töistä voi sitten vapaita pitää esim pitämättömien lomien, virkavapaiden, tai caikka saikun muodossa, mutta missään nimessä ei kannata mennä heti irtisanoutumaan ja näin paljastamaan itsensä.
Tiedetään tiedetään, mutta elämä on lyhyt ja olisi karua yhtäkkiä kuolla vaikka onnettomuudessa 90 miljoonaa taskussa "koska ei uskaltanut käyttää niitä peitetarinan takia". Ottaisin ilon irti välittömästi.
Pahinta olisi kuolla irtisanomisen jälkeen matkalla viimeisen kerran työpaikalta kotiin. Niin lähellä, mutta niin kaukana...
Eli mieluummin eläisit ne viimeiset kuukaudet perskärpäset ympärilläsi, kuin ottamalla töistä ommoo lommoo löhöillen kaikessa rauhassa paratiisisaarella? Toisaalta jos kuolema odottaa nurkan takana, niin on aivan yksi lysti, kerkiätkö hummaamaan pari päivää vai et. Kuoleman jälkeen et enää niistä hummaamisista mitään tiedä.
Ostan hyviltä paikoilta useita sijoitusasuntoja, teen testamentin ja pistän haskat tiskiin, että perijä saa omaisuuden.
Perustan lastensairaalan ja talon kylkeen perustajan nimilaatta
Palkkaisin etsivän. Sen jälkeen eropaperit vetämään. Oman asunnon ostaminen.
Katsoisin kuinka ison kokon niistä saisi vielä ensi Juhannuksena!
En kerro kellekään voitosta ja ostan hemmetisti jotain turvallista osaketta tyyliin Sonera tai Neste.
Sitten näyn Iltalehden verokalenterissa suurien pääomatulojen saajana, kun saan osakepotistani yli 100 000e osingot.
Sitten valehtelen kaikille, että olen opetellut treidaamaan ja olen niin lahkakas, että olen saanut tajuttomag myyntivoitot ja sitten jaikki ihailevat minua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se etsis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä laitoin juuri 5 riviä käyttäen apuna todennäköisyyksiä, esim numero 45 ei ole esiintynyt tosi pitkään verrattuna muihin numeroihin. Lisänumeroissakaan tuskin nähdään kahta parillista.
Maanantain ilmoitan esimiehelleni että 30.9 on viimeinen työpäiväni.
Seuraavaksi alan katselemaan hyvää asuntoa, aluksi hieno kerrostaloasunto joka säilyttää arvonsa, siinä sivussa alan suunnittelemaan ympärivuoden asuttavaa mökkiä merenrannalla.
80% rahoista käyttäisin erilaisiin sijoituksiin (osakkeita/rahastoja)
Vanhemmille ja sisarukselle antaisin ainakin miljoonan jokaiselle, sisarukselle varmaan pari miljoonaa jotta saa hyvän kodin ostettua.
Edellisten kierrosten numerot eivät vaikuta biljoonasosan vertaa tämän kierroksen todennäköisyyksiin. Mutta ei valitsemasi rivi ole myöskään sen epätodennäköisempi kuin mikä tahansa muu sattumanvarainen rivi. Tuurilla se osuma tulee jos on tullakseen.
Et ilmeisesti ole tutustunut tilastotieteisiin...
Pitkällä aika välillä ei pitäisi olla suuria eroja miten usein numerot esiintyy, olettaen ettei ole mitään vilunkipelia arvonnassa. Joten jos joku numero ei ole esiintunyt 250 päivään, mutta kaikki muut 100 päivän sisällä, niin kyllä se vaan on todennäköisempää että se 250 päivää sitten esiintynyt numero tulee.
ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo noin varma, mihin enää tarvitset etsivää? Turhaa tuhlausta vain.
Suunnittelen, miten jaan suurimman osan rahoistani niitä tarvitseville. Ensimmäisenä tietysti lähipiiri ja sukulaiset, sitten ystävät ja parhaat kaverit. Perustan hyväntekeväisyysjärjestön ja pidän tonnin ilmaisia lotto-arvontoja joka viikko. Kukaan sellainen ei voi niissä voittaa, jotka polttavat syöpäpatukoita, käyttävät alkoholia, nuuskaa tai muita päihteitä. Ilmaisia ne ovat siksi, että jokaiselta kysytään tietyt asiat läpi. Valehtelu ei kannata, kaikki tarkistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoudun välittömästi.
Tämä on yleisin vastaus tuohon kysymykseen ja ehdottomasti kaikkein typerin.
Missään nimessä ei kannata mennä seuraavaan puoleen vuoteen (mieluummin vuoteen) irtisanoutumaan, vaan jatkaa töitä entiseen tapaan ja alkaa kehittelemään samalla peitetarinaa esim perustamalla jonkun firman, joka alkaakin tuottamaan ihan mukavasti, jonka syyn turvin sitten voi ottaa loparit.
Kyllähän töistä voi sitten vapaita pitää esim pitämättömien lomien, virkavapaiden, tai caikka saikun muodossa, mutta missään nimessä ei kannata mennä heti irtisanoutumaan ja näin paljastamaan itsensä.
Huh, huh. Itse en ainakaan tekisi sekuntiakaan töitä nykyiselle paska työnantajalleni. Rahaa olisi niin paljon, ettei tarvitsisi enää ikinä tehdä töitä 100% varmuudella. Mulle olisi yks paskan hailee, mitä ne siellä työpaikalla miettis mun irtisanoutumisesta. Mutta tuo viesti taisi olla vaan trolli. :D
Ensimmäiseksi ostan itselleni auton, oman asunnon ja Välimeren-loman tapailumiehen kanssa. Sen jälkeen en voi kertoa mitä teen, ei kuulu teille.
miksi et ole jo aloittanut sijoittamista? olisit lähempänä miljonääriä nyt kuin todennäköisesti koskaan olet veikkauksen pelejä pelaamalla.