Autolainaa juuri ottaneet!
Mistä olette saaneet edullista autolainaa, pankista vai autoliikkeestä? Asuntolainamme on Danskebankissa ja tarve olisi muutaman tonnin autolainalle.
Ei olla koskaan lainalla autoa ostettu, mutta miehen työpaikka vaihtui yllättäen ja dieselautoon pitäisi vaihtaa pidentyneen työmatkan vuoksi. Neuvoja?
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:52"]Itse olen ottamassa lainaa Nordeasta. Lainan korko kaikkineen n. 1,5%.
Ei paha!
[/quote]No onpas pieni korko :O Täytyykin kysyä omasta pankista. Joskus aiemmin vain kun tiedusteltiin niin oli jotain muutaman prosentin luokkaa. Ja se on jo liikaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 11:52"]Itse olen ottamassa lainaa Nordeasta. Lainan korko kaikkineen n. 1,5%. Ei paha! [/quote]No onpas pieni korko :O Täytyykin kysyä omasta pankista. Joskus aiemmin vain kun tiedusteltiin niin oli jotain muutaman prosentin luokkaa. Ja se on jo liikaa.
[/quote]
Tuo 1,5% on osana hiukan isompaa kokonaisuutta.
Vanhalla mentiin, kunnes saatiin säästöön se muutama tonni.
Ei kannata autoa varten velkaa ottaa. Sillä välirahalla ja lainasta johtuvilla kuluilla ylläpitää nykyistä autoa aika mukavasti. Dieselautoilu ei nykysuomessa halvaksi tule.
Paljonko kilometrejä vuositasolla. Kilometrejä pitäisi tulla keskinmääriin siinä 25000km vuodessa, että auton vaihdosta olisi hyötyä.
Nordea, 1,9% ilman muita kuluja, ei muuta lainaa...
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:16"]Paljonko kilometrejä vuositasolla. Kilometrejä pitäisi tulla keskinmääriin siinä 25000km vuodessa, että auton vaihdosta olisi hyötyä.
[/quote]Luulen, että noin 30000 tulisi vuodessa. Työmatka yhteen suuntaan 130 km. Auts. Me emme ole kyllä yhtään innostuneita lainan ottamisesta. Säästämällä ollaan aiemmat aina ostettu, mutta nyt tosiaan tämä tilanne. Ja tässä nykyisessä autossa tuppaa olemaan sähkövikoja, joten ei ole oikein luotettava. Kiitos kaikille vastauksista :)
Onko autoliikkeen lainan koroista kellään tietoa?
Alapeukuttaja-matami iski ketjuun, kääk :D
Autoliikkeistä saa joskus hyviä korkotarjouksia, tosin niiden takana myös rahoitusyhtiöt. Pankkilainan etuna rahoitusyhtiöön nähden se, että auto on heti ostohetkestä alkaen sinun, jos ostat rahoituksella, olet auton haltija, rahoitusyhtiö omistaa auton kunnes se on kokonaan maksettu. Jos sillä siis on sinulle väliä...
Oletteko ihan uutta ostamassa? Mikäli käytettyä, niin ei ole mitään takeita, etteikö siinäkin voisi olla ties mitä ongelmia. Nykyaikaiset dieselit on kovin herkkiä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:42"]
Autoliikkeistä saa joskus hyviä korkotarjouksia, tosin niiden takana myös rahoitusyhtiöt. Pankkilainan etuna rahoitusyhtiöön nähden se, että auto on heti ostohetkestä alkaen sinun, jos ostat rahoituksella, olet auton haltija, rahoitusyhtiö omistaa auton kunnes se on kokonaan maksettu. Jos sillä siis on sinulle väliä...
[/quote]
Rahoitysyhtiö vaatii kaskon ja lisäksi on rahoitusvakuus.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:43"]Oletteko ihan uutta ostamassa? Mikäli käytettyä, niin ei ole mitään takeita, etteikö siinäkin voisi olla ties mitä ongelmia. Nykyaikaiset dieselit on kovin herkkiä.
[/quote]Pari vuotta vanhaa ollaan katseltu. Ja olet oikeassa, kyllä siinä uudemmassakin voi olla vaikka mitä vikoja.
Parin vuotta vanha muutaman tonnin auto?! Määrittele muutama tonni nyt aluksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:54"]Parin vuotta vanha muutaman tonnin auto?! Määrittele muutama tonni nyt aluksi.
[/quote]Sanoinko, että ostaisimme auton KOKONAAN lainarahalla? Muutama tonni 5-8 siis puuttuu kokonaissummasta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:54"]Parin vuotta vanha muutaman tonnin auto?! Määrittele muutama tonni nyt aluksi. [/quote]Sanoinko, että ostaisimme auton KOKONAAN lainarahalla? Muutama tonni 5-8 siis puuttuu kokonaissummasta.
[/quote]
No, ET. Mutta et myöskään sanonut, että rahaa puutuu kokonaisummasta! Idiootti.
Mitä, jos ihan lähtisitte kiertelemään liikkeitä ja pyytämään tarjouksia sekä liikkeeltä, että pankilta. Ja sitten vertailisitte ihan itse. Nämä asiat, kun eivät ole niin mustavalkoisia.
Ensin vaihtuu työpaikka yllättäin ja sitten loppuukin koko työ... Matalat korot eivät ole ikuisiksi ansaittuja, joten laskekaan sen mukaan, että korot nousee ja tulot väheneen ja teette päätöksen vasta sitten tai ostatte sellaisen auton mihin teillä on varaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 12:54"]Parin vuotta vanha muutaman tonnin auto?! Määrittele muutama tonni nyt aluksi. [/quote]Sanoinko, että ostaisimme auton KOKONAAN lainarahalla? Muutama tonni 5-8 siis puuttuu kokonaissummasta.
[/quote]
No, ET. Mutta et myöskään sanonut, että rahaa puutuu kokonaisummasta! Idiootti.
[/quote]Mitä väliä sillä on tarvitsemmeko lainaa 7000 euroa eli osan auton hinnasta vai 17000 eli kokonaan. Kun koroista puhutaan ja ihmisten saaduista tarjouksista. Hassu täti :)
Itse olen ottamassa lainaa Nordeasta. Lainan korko kaikkineen n. 1,5%.
Ei paha!