Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö alushousuja lakanoiden kanssa?

Vierailija
13.08.2021 |

Vai erikseen?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn myös 60 asteisessa suihkussa, muuten ei pöpöt lähde.

Vierailija
42/49 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaiken 250 asteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään yhtä aikaa laita koneeseen lakanoiden kanssa alkkareita.

Vierailija
44/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tämä on? Ihan uusi asia mulle. Pesen kaikki vaatteet samassa koneessa, samaa puuvillaa ne minulla on. Kun pyykkikori tulee täyteen, laitan pyykin mitenkään erottelematta koneeseen ja pesen 60 asteessa. Villapyykki on ainoa jolle matalampi lämpötila ja vastaavasti joskus lakanat ja pyyhkeet 90 astetta.

Vierailija
45/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole niin likainen, että pitäisi vaatteita pestä 60 asteessa.

Ympäristön kannalta on hyvä pestä pyykkiä alhaisissa lämpötiloissa. Esimerkiksi sähkön kulutus puolittuu, jos pesulämpötilan laskee 60:stä 40 asteeseen. Suuri osa pyykistä puhdistuu alhaisemmissa lämpötiloissa, Marttaliiton neuvonnan johtaja Teija Jerkku sanoo.

Vierailija
46/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen lähes kaiken 60 asteessa, joten hyvin menee alusvaatteet ja lakanat samassa.

Vierailija
47/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kanssa alushousut sitten pitäisi pestä? Tulisi aika tyhjä koneellinen jos pesisi pelkkiä alushousuja.

Vierailija
48/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ne pitää pestä lakanoiden kanssa, paitsi ei tietenkään sellaisia alushousuja, jotka eivät kestä 60 asteen pesua.

Vierailija
49/49 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tämä on? Ihan uusi asia mulle. Pesen kaikki vaatteet samassa koneessa, samaa puuvillaa ne minulla on. Kun pyykkikori tulee täyteen, laitan pyykin mitenkään erottelematta koneeseen ja pesen 60 asteessa. Villapyykki on ainoa jolle matalampi lämpötila ja vastaavasti joskus lakanat ja pyyhkeet 90 astetta.

Kaverini pesee kaiken 60 asteessa. Yllättävän monet vaatteet kestävät sen, mutta toisaalta esim. joidenkin paitojen napit sulavat ja muuttuvat kummallisen muotoisiksi.