Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala työkaveri, pitäisikö antaa periksi ja vaihtaaa työpaikkaa? (Vuodatusta).

Vierailija
01.09.2014 |

Jyrää aina muiden mielipiteet, "neuvoo" muille miten työt kuuluu hänen mielestään tehdä (ihan siis perusjutut, jankaten, KOVAÄÄNISESTI, moneen kertaan), sotkeentuu asioihin jotka eivät hänelle kuulu ja kertoo kovaan ääneen miten hänen mielestään asia tulisi hoitaa (esim. ihan toisen työyksikön juttuja, joista ei tiedä oikein mitään). Erittäin itsepäinen ja tietää omasta mielestään aina kaiken paremmin kuin muut... myös asiakkaat! Saattaa päättää, että asiakas ei oikeasti tarvitse tilausta luvatussa aikataulussa, vaan voi hyvin odottaa viikon tai useamman... eikä ilmoita muutoksesta asiakkaalle tai kerro siitä muillekaan. Vastailee tylysti asiakkaille, mutta on tietenkin omasta mielestään vain suoran asiallinen, ja asiakkaat "yliherkkiä". Todella rasittavaa, koska on saanut aikaan sen, että koko meidän osastollamme on nyt ilkeiden äksyilijöiden maine, vaikka muut panostavat parhaansa mukaan hyvään asiakaspalveluun.

Sekä lähiesimies että astetta korkeampi pomo on puhuttanut häntä käytöksen takia, hän ei näe omassa käytöksessään mitään ongelmaa. Vakuuttaa käyttäytyvänsä, mutta meno jatkuu samanlaisena... vuodesta toiseen. Todella raastavaa, kun ihminen ei ollenkaan kykene näkemään, miten käyttäytyy! Ja kun asiakkaat eivät tee virallista valitusta, äksyilevät vain selän takana, niin asiaa ei saada mihinkään suuntaan liikkumaan... Yksityisellä olisi varmaan saanut kenkää jo vuosia sitten, mutta kunnallisalalla ei ihmisistä oikein pääse eroon, ja tuo on vielä liiton edustaja. 

Meidän alalla on tosi huono työtilanne (niin kai vähän kaikilla), mutta tuon ihmisen takia alkaa stressitasot jo nousta niin, että on pakko harkita uutta työpaikkaa, vaikka muuten nykyisessä viihtyisinkin. Perusmukavaa työtä, ja muut työkaverit aivan upeita tyyppejä! Mutta tuo yksi, voi luoja... Olen jo alkanut epäillä, että onko hänellä jotain alkavaa muistihäiriötä tai ongelmaa, mutta eipä sille työkaveri mitään voi, vaikka olisikin... Vinkkinä vaan: välttäkää kunnallisalaa jos vain voitte, täällä on ihan liikaa hankalia ihmisiä, joista ei pääse eroon millään!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:47"]

Kuulostipa ap tutulta. Mulla on myös kuvailemasi kaltainen kollega. Sellaisenkin kanssa oppii olemaan kun vaan "kouluttaa itsensä" -en tosin sano että niin kannattaa tehdä (?). Itse olen päätynyt odottamaan että joko jostain napsahtaa eteen parempi duuni mulle (nyt on ainakin mun alalla kaikki rekryt jäissä) tai sit vaan olen ja odotteken viitisen vuotta että tyyppi jää eläkkeelle. Mulla on sitten kuitenkin vielä ihan aktiivista työikää jäljellä. Viime talvi oli mulla ihan kauhee mutta se oli kai sitä "sisäänkasvamista" uuteen työpaikkaan, nyt vaan menen töihin ja teen työni enkä juuri välitä yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu, ei oikein tunnu mikään enää missään kun on jo äärilaidat koluttu.

Tsempit sulle ap, et ole yksin. Älä anna työelämän kuluttaa itseäni liikaa, mä olen ainakin huomannut että juuri se työelämä saattaa olla paljon paljon rankempaa kuin itse työ!

[/quote]Kiitos tsempistä! Melkein kuin olisit kollega, niin samalta kuulostaa tilanteesi.

Olen nyt yrittänyt aktiivisesti keksiä keinoja käsitellä tuota hankalaa tyyppiä. Ongelmia aiheuttaa osaltaan se, että meidän on pakko tehdä jonkin verran yhteistyötä, sekä se, että meillä on varsin ahtaat tilat. Eli kailottaminen ja muiden asioihin sekaantuminen kuuluu, vaikka istun eri huoneessa, ja yhteistyötä on pakko tehdä.

Olen kyllä hieman pettynyt pomooni tämän asian suhteen. Olen pyytänyt häntä ottamaan tämän hankalan ihmisen kanssa puheeksi sen, että hän täysin jyrää meidät muut, eikä esim. annan meidän puhua lausetta loppuun, vaan selittää päälle. Pomo lupaa keskustella asiasta, mutta mitään ei tapahdu. Viime viikolla menetin jo hermoni tähän ihmiseen niin pahasti, että ärähdin - olin pomon huoneessa selittämässä erästä tyytymättömään asiakkaaseen liittyvää ongelmaa, kun tämä ihminen paukkaa paikalle ja alkaa kovaan ääneen selittää omaa näkökantaansa asiaan... minut keskeyttäen ja päälle puhuen. Pyysin häntä kolme kertaa olemaan keskeyttämättä ja puhumatta päälle, mutta hän ei edes kuunnellut minua. Pomo ei sanonut asiaan yhtään mitään! Lopulta ärähdin, mutta sillä lopputuloksella, että tämä hankala tyyppi kokee nyt olevansa kaltoin kohdeltu osapuoli. 

Lukolliset työhuoneet olisivat unelma...

Vierailija
2/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa juoda yhdessä humalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 09:52"]

Kokeilkaapa juoda yhdessä humalaan.

[/quote]Tyyppi on jo parin viinilasillisen jälkeen oma ärsyttävä itsensä potenssiin kymmenen. En edes uskalla kuvitella millainen hän olisi kunnon kännissä. Tämä kieltämättä perisuomalainen tapa ratkoa ongelmia ei taida tässä kohdassa olla avuksi, valitettavasti.

-ap

Vierailija
4/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi samanlaisia kollegoja, vieläpä kaksin kappalein. Työ on mukavaa, joo, ja muut kollegat ihan normaaleja, mutta täytyy sanoa, että noiden kahden takia monesti selailen avoimia työpaikkoja.

Pelottaa silti, että uudessä työpaikassa menisi vain ojasta allikkoon. Nämä sentään tuntee jo.

Tukeudu mukaviin, normaaleihin työkavereihin. Itse ainakin tiedän, että noita kahta ei tajua oikein kukaan muukaan. Vaikka ei kannatakaan lähteä mukaan selän takana pahan puhumiseen, voit ainakin ajatella, että muutkin ovat tästä ihmisestä samaa mieltä.

Joskus oikein empaattinenkin ote auttaa. Mieti sitä, kuinka huono elämä tällaisella ihmisellä täytyy olla ja kuinka vähän hän kokee iloa työssään.

Varaa suklaata työpöydän laatikkoon pahimpia hetkiä varten. Huuda autossa ääneen. Älä ainakaan ota itseesi.

Vierailija
5/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:35"]

Oletko AP kenties töissä julkisella puolella? Kysyn tätä, koska yksityisellä puolella esimerkiksi tuosta tilausaikatalulujen muuntelemisesta ilman mitään erityistä tuotannollista syytä ja työnantajan palvelulupauksen vastaisesti  voitaisiin antaa vähintään kirjallinen varoitus. Työkaverisihan ei toimi edustamansa instanssin etujen mukaisesti, se, etteivät esimiehet tähän puutu, semminkin kun ala "ei vedä", kuulostaa aika omituiselta. 

[/quote]

Kyllä täällä yksityiselläkin puolella aina yksi tuollainen kusipää on joka yrityksessä. Tai no ei nyt ihan jokaisessa, mutta useassa.

Vierailija
6/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että tuollaiset tyypit eivät valitettavasti usko mitään kivoja juttelutuokioita. Kun hän puhuu päälle, sano tiukalla, asiallisella äänellä: älä keskeytä! hoe tätä samalla tavalla kuin hän hopöttää päälle. Kun hänellä ääni nousee, pidä sinä oma äänesi normaalipuheäänen tasolla, mutta tiukkana.

Sama juttu kun alkaa tulla tarinaa, miten asiat pitäisi tehdä. Asiallinen, tiukka: en tarvitse neuvoja, kiitos Selän kääntö ja muihin asioihin keskittyminen, tai vaikka sen feikkaaminen, edes.

Ei näitä ihmisiä kohteliaasti voi opastaa....

Vierailija
7/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valituksia vaan ylemmälle johdolle, jospa saisi viimein potkut:/

Vierailija
8/16 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on mennyt jo usko siihen, että näitä hankalia ihmisiä voisi muuttaa. Tuskin edes esimiehen toimin. Täytyy vain opetella pysymään järjissään heidän kolleganaan, niin, että nämä eivät pääse kävelemään yli eivätkä murentamaan toisen työn iloa. Tuo on kyllä hankalaa, että koko työyhteisö kärsii huonosta maineesta heidän takiaan. Meillä on vähän sama tilanne, ja se kyllä harmittaa. Jotkut työt tulevat hoidetuksi huonosti, joitakin "asiakkaita" tai yhteistyökumppaneita kohdellaan väärin. Näissä asioissa ainakin minulla menee useimmiten sukset ristiin hankalien kollegoiden kanssa, vaikka itse olenkin jo oppinut päästämään kritiikin tai pyytämättömät "neuvot" ohi korvien.

se, joka valitti kahdesta hankalasta kollegasta

Vierailija
9/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaile vapaita työpaikkoja, olosi voi parantua hieman jo siitä. :) ja jos löytyy hyvä työpaikkailmoitus niin hae paikkaa.

Vierailija
10/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatiasta :)

Olen selaillut joka päivä jo muutaman viikon. Meidän alalla vaan todella huonosti paikkoja, nytkin vapaana yksi ainoa osa-aikainen :( Pah, jos olisi mahdollista, niin hankkiutuisin raskaaksi ja olisin kotona seuraavat 3 vuotta, mutta sekään ei onnistu. Lasken jo vuosia siihen, että tuo ihminen jäisi eläkkeelle, mutta en taida jaksaa siihen asti.

Vierailija
11/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sympatiasta :)

Olen selaillut joka päivä jo muutaman viikon. Meidän alalla vaan todella huonosti paikkoja, nytkin vapaana yksi ainoa osa-aikainen :( Pah, jos olisi mahdollista, niin hankkiutuisin raskaaksi ja olisin kotona seuraavat 3 vuotta, mutta sekään ei onnistu. Lasken jo vuosia siihen, että tuo ihminen jäisi eläkkeelle, mutta en taida jaksaa siihen asti.

Vierailija
12/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:17"]

Ole onnellinen että sulla on duuni ja lakkaa vinkumasta turhasta. 

"Perusmukavaa työtä, ja muut työkaverit aivan upeita tyyppejä!"

Vitun kermaperse. 

[/quote]Hei, tosi ikävää että sinulla ei ole töitä, mutta jos ahkerasti etsit ja koulutat itseäsi, saata sellaisen löytääkin. Onnea matkaan! :)

- ap

Vierailija
13/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP kenties töissä julkisella puolella? Kysyn tätä, koska yksityisellä puolella esimerkiksi tuosta tilausaikatalulujen muuntelemisesta ilman mitään erityistä tuotannollista syytä ja työnantajan palvelulupauksen vastaisesti  voitaisiin antaa vähintään kirjallinen varoitus. Työkaverisihan ei toimi edustamansa instanssin etujen mukaisesti, se, etteivät esimiehet tähän puutu, semminkin kun ala "ei vedä", kuulostaa aika omituiselta. 

Vierailija
14/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuile takaisi ja laita vittumainen työkaveri ruotuun

Vierailija
15/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:35"]

[/quoteJuu, julkisellahan minä, aivan kuten arvasit. Ei epämieluisasta ihmisestä pääse oikein millään eroon. Esimiehet eivät millään saa tuota tyyppiä kuriin, jyrää heidätkin mennen tullen. 

Vierailija
16/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa ap tutulta. Mulla on myös kuvailemasi kaltainen kollega. Sellaisenkin kanssa oppii olemaan kun vaan "kouluttaa itsensä" -en tosin sano että niin kannattaa tehdä (?). Itse olen päätynyt odottamaan että joko jostain napsahtaa eteen parempi duuni mulle (nyt on ainakin mun alalla kaikki rekryt jäissä) tai sit vaan olen ja odotteken viitisen vuotta että tyyppi jää eläkkeelle. Mulla on sitten kuitenkin vielä ihan aktiivista työikää jäljellä. Viime talvi oli mulla ihan kauhee mutta se oli kai sitä "sisäänkasvamista" uuteen työpaikkaan, nyt vaan menen töihin ja teen työni enkä juuri välitä yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu, ei oikein tunnu mikään enää missään kun on jo äärilaidat koluttu.

Tsempit sulle ap, et ole yksin. Älä anna työelämän kuluttaa itseäni liikaa, mä olen ainakin huomannut että juuri se työelämä saattaa olla paljon paljon rankempaa kuin itse työ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän