Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vikaa Kristillisdemokraateissa ?

Vierailija
01.09.2014 |

Suomen kansasta suuri osa - liki 80% - kuuluu kristillisiin kirkkoihin ja on ainakin jossain määrin vakaumukseltaan kristittyjä. Kristillisiä arvoja edustavan (?) Kristillisdemokraattisen puolueen kannatus on kuitenkin vain mitättömät 3,4 % YLE:n tuoreen gallupin mukaan.

Kun ero on näinkin valtava niin kummalla on päässyt aito kristillisyys pahasti hakoteille - suomalaisilla peruskristityillä vai KD:n väellä ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on uskontoa, politiikka politiikkaa. Yleensä ei hyvää seuraa, jos ne sotkeutuvat liikaa toisiinsa. KD edustaa puolueena tiukkaa arvokonservatiivisuutta, minkä lisäksi sen piirissä häärää monenlaisten herätysliikkeiden yms. edustajia, joihin luterilaiset suhtautuvat vähintäänkin varauksella.

Vierailija
2/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuulun vielä kirkkoon, vaikka olen tätä nykyä uskosta osaton. En millään voisi äänestää kristillisdemokraatteja esimerkiksi ihan jo pelkästään sen yksinkertaisen syyn takia, että kuulun sateenkaari-ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen, mutta minusta KD:n linja on monissa asioissa liian konservatiivinen. Lisäksi haluan äänestää sellaista puoluetta, jolla on realistiset mahdollisuudet päästä oikeasti vaikuttamaan asioihin. Myös monessa muussa puolueessa on aidosti kristittyjä ehdokkaita.

Vierailija
4/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittisena puolueena kristillisdemokraatit ovat jotakuinkin kahden asian puolue:

Kristinuskon säilyttäminen kouluissa

Homojen oikeuksien polkeminen (hallitusneuvotteluissa aikoinaan kd oli asemassa, jossa pystyi kiristämään mitä tahansa. Halutessaan olisivat voineet pakottaa hallitusta parantamaan vanhusten oloja tai pienentämään suuriksi kasvaneita luokkakokoja, mutta ei, kun homojen avioliitto piti torpata)

Muuten puolue nuolee minkä vaan hallituksen pyllyä.

Ja oli noista kahdesta mainitusta mitä mieltä tahansa, vaikkapa samaa mieltä, monelle ne eivät kuitenkaan ole niitä kynnyskysymyksiä, joiden perusteella puolue valitaan. Itse olen homoseksuaali, samaa sukupuolta olevien avioliiton ja adoption kannattaja ja montaa muuta liberaalia piiperystä puoltava, mutta en koskaan äänestäisi vihreää (en edes Pekka Haavistoa pressan vaaleissa), jos koen, että eivät ole muuten päteviä.

Vierailija
5/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheenjohtaja

Vierailija
6/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä niiden poliittinen linja on????   mitä asioita ne ajavat????    

Vierailija
7/7 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suurin osa kirkkoon kuuluvista ihmisistä ymmärtää, että heidän uskontonsa ei pitäisi kuulua niille ihmisille, jotka uskovat eri uskontoon tai ei mihinkään uskontoon.