Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoi, imettävät äidit! Kysymys teille!

Vierailija
01.09.2014 |

Luovutatko/oletko luovuttanut äidinmaitoa? Miksi/miksi et?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maitorauhanen tietenkin....

Vierailija
2/16 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee pumppaamisesta minulle tiehyttukoksia joten ei onnistu. Muuten olisin halunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta enkä ole luovuttanut, maito ei riitä siihen hommaan.

Vierailija
4/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni olisi maito riittänyt ja tuota harkitsinkin mutta totesin että menee liian vaikeaksi ja työlääksi jatkuvien tarvikkeiden steriloimisen takia. 

Vierailija
5/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En :( Maidontulo oli itsellänikin tiukassa ja vauva söi tiheästi. Äidinmaidonluovuttajat tekevät arvokasta työtä, toivottavasti joku pystyy/jaksaa. Sairas esikoiseni joutui lastenosastolle, eikä imetys tullut kuuloonkaan, joten hänelle annettiin luovutettua äidinmaitoa. Olen kiitollinen sille, joka maidon oli luovuttanut. Jatkakaa hyvää työtä!

Vierailija
6/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mielenkiintoista :) itse harkitsen äidinmaidon luovuttamista, siksi kysyin. Juteltiinko aiheesta teille neuvolassa?

Ap

Vierailija
7/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovuta, koska lähin piste niin kaukana :(
Jos olisi edelleen samassa kaupungissa niin voisin luovuttaa, koska tätä on kolmesta lapsesta tullut paljon.

Vierailija
8/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:15"]

Hmm, mielenkiintoista :) itse harkitsen äidinmaidon luovuttamista, siksi kysyin. Juteltiinko aiheesta teille neuvolassa? Ap

[/quote]

Ei neuvolassa muistaakseeni koko luovutusesta puhuta, synnärillä tosin siitä on mainoksia käytävillä. Kannattaa guuglettaa, tai ottaa yhteyttä synnärille ja kysyä neuvoja. Synnäriltä kai saa tarvittavat pumput ja kupit hommaan.  Mahtavaa jos luovutat! :)

Vierailija
9/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:15"]

Hmm, mielenkiintoista :) itse harkitsen äidinmaidon luovuttamista, siksi kysyin. Juteltiinko aiheesta teille neuvolassa? Ap

[/quote]

Ei neuvolassa muistaakseeni koko luovutusesta puhuta, synnärillä tosin siitä on mainoksia käytävillä. Kannattaa guuglettaa, tai ottaa yhteyttä synnärille ja kysyä neuvoja. Synnäriltä kai saa tarvittavat pumput ja kupit hommaan.  Mahtavaa jos luovutat! :)
[/quote]

ai synnäriltä saa?? :o lähdin pe kättäriltä eikä sieltä mitään annettu, vaikka puheeksi otin.. Mainos siellä kyllä oli ja siitä inspiksen sainkin :)

Vierailija
10/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin alkaa luovuttamaan. Olin kuitenkin ekan kuukauden synnytyksestä sen verran huonossa kunnossa, että istuminen oli ikävää -> Ei huvittanut alkaa säännöllisesti alkamaan pumppaamaan, kun istuminen oli ikävää. Pari kuukautta synnytyksestä muistin asian uudestaan ja harkitsin luovuttamista. Maidontulo oli kuitenkin tasaantunut aika tarkkaan vauvan tarpeisiin, joten olisi pitänyt ensin säännöllisellä pumppauksella nostaa maidonmäärää, ennen kuin olisi edes nähnyt riittääkö sitä luovutettavaksi. En jaksanut enää alkaa tuota maidon määrää yrittää lisäämään muutaman viikon vuoksi, kun täällä ei saa luovuttaa kuin kolme kuukautta synnytyksestä:( Jos saisi vaikka puoli vuotta, niin olisin hyvin voinut nähdä tuon vaivan.

Vierailija
12/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:15"] Hmm, mielenkiintoista :) itse harkitsen äidinmaidon luovuttamista, siksi kysyin. Juteltiinko aiheesta teille neuvolassa? Ap [/quote]   Ei neuvolassa muistaakseeni koko luovutusesta puhuta, synnärillä tosin siitä on mainoksia käytävillä. Kannattaa guuglettaa, tai ottaa yhteyttä synnärille ja kysyä neuvoja. Synnäriltä kai saa tarvittavat pumput ja kupit hommaan.  Mahtavaa jos luovutat! :) [/quote] ai synnäriltä saa?? :o lähdin pe kättäriltä eikä sieltä mitään annettu, vaikka puheeksi otin.. Mainos siellä kyllä oli ja siitä inspiksen sainkin :)

[/quote]

http://www.hus.fi/hus-tietoa/liikelaitokset-ja-tukipalvelut/ravioli/Sivut/%C3%84idinmaitokeskus.aspx

Eli ilmeisesti olet pk-seudulta. Oik.alakulmassa on lisätietoa luovutuksesta, eli pumpun saat rahaa vastaan, kupit tulevat talon puolesta ja ohjeet.

Äidinmaitokeskus on avoinna arkisin klo 7:30-15:30. Puhelin 09 471 73737

Ei muuta kun soittoa ja tärkeää työtä tekemään :)

Vierailija
13/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys oli helppoa mutta pumppauksesta ei tullut mitään. Ei onnistunut luovutus

Vierailija
14/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:02"]

Luovutatko/oletko luovuttanut äidinmaitoa? Miksi/miksi et?

[/quote] Olen imettänyt kahdeksaa omaa lasta, jonkin aikaa miehen sisaren lasta  sekä puolisen vuotta yhtä lapsenlapsistani. Satunnaisesti myös ystävien ja tuttavien lapsia.

Pääsääntöisesti imetys on kestänyt noin 9 -12 kk - eli siihen asti kunnes lapset ovat itse omaehtoisesti vieroittaneet itse itsensä.  Lyhin aika oli toiseksi vanhimman lapsen kohdalla ( 4 kk)jolloin sain sellaisen usean kuukauden mittaisen lääkekuurin, joka teki maidosta lapselle sopimatonta. Pisin aika oli kuudennen lapsen kanssa. Hän oli valmis luopumaan rinnasta vasta kolmivuotiaana.

Jokaisen lapsen imetysaikana olen myös luovuttanut äidinmaitoa joko sairaalaan tai neuvolan kautta lähialueen tarvitseville (esim. keskosina syntyneille tai pahoin allergisille lapsille, joiden oman äidin maito ei ole syystä tai toisesta riittänyt.)

Nyt olen "vanha akka", mutta juuri tuossa taannoin vietettiin "tyttöjen ilta" lukioaikaisten ystävättärien kanssa ja mieleen jäi yhden kaverin saunassa tokaisema, että "Miten helkutissa sulla voi vieläkin olla rinnat tuossa kuosissa , kun meillä kaikilla muilla jo pahoin riippuu ja roikkuu?"

Imetys ei siis todellakaan  ole se, mikä "pilaa" (mielestäni terve rinta ei ole koskaan oikeasti pilalla) rinnat vaan kyllä se on perimästä ja kudostyypistä kiinni.

Vierailija
15/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin luovuttaa, maitoa riittäisi hyvin ja on tärkeä asia, mutta maitoni ei kelpaa, koska joudun reuman vuoksi syömään säännöllisesti lääkkeitä.

Vierailija
16/16 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni luovuttaa ja hänellä sitä maitoa riittääkin. Maitomies käy kerran viikossa hakemassa maidot ja tuo lisää rasioita ym tarvikkeita. On siinä pumppauksessa oma työnsä, mutta arvokasta työtä se on ja saahan siitä tietysti vähän rahaakin..