Mies lähettää kuvia lapsestaan
Onko normaalia, että mies lähettää naispuoliselle ystävälleen kuvia lapsestaan?
Kyseessä vuosi sitten vaimostaan eronnut kolmekymppinen sinkkumies. Tapasimme työpaikalla ja ystävystyimme. Minä olen naimisissa, mutta suhde huono ja eroa suunnitellaan. Tämä kaverimies tietää tilanteeni. Olemme nähneet vapaalla muutaman kerran, käyneet kahvilla yms, ei ole yrittänyt ehdotella tai vokotella. Viestittelemme muutaman kerran viikossa. Viestit ovat työjuttuja, kuvia lomareissulta yms neutraalia välillä jotain vitsejä. Nyt kuukauden sisään mies on laittanut kuvia lapsestaan (ovat esim puistossa tai Hoplopissa) ja remontoimastaan asunnosta, esim kun on saanut seinän tapetoitua. En ole lasta koskaan tavannut, toki hänestä on puhuttu.
Onko tämä ihan normaalia viestintää, vai voiko mies olla minusta kiinnostunut? Miksi ei sano mitään? Pari kertaa ollaan tapaamisen päätteeksi halattu, ja tuolloin on silitellyt selkääni halaamisen yhteydessä. Ei pusuja tms.
Kommentit (31)
Kyllähän sinä teidät tilanteen. Mies ryhtyisi heti suhteeseen kanssasi, jos sitä hälle ehdottaisit. Ihan selvä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteeseen muuten ottamatta kantaa ajattelisin, että lapset ovat isälleen tärkeitä, tekee niiden kanssa erilaisia asioita. Ja itselle tärkeistä jutuistahan haluaa yleensä kertoa muillekin ja jakaa kuvia. Näin ainakin itse teen. Lapset ovat luultavimmin tärkeä osa hänen elämäänsä ja hyvä niin!
Niin on mullekin, mutta ei tulisi mieleenkään lähetellä lasten kuvia muille kuin lähipiirille. Ukkeli kaipaa äitipuolta lapselle. Lapsen äitiä ottaisi aivoon, jos tietäisi että ukkeli lähettelee lapsen kuvia iskiessään naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin lähetin tinder-tuttavuudelle kuvia lapsen kanssa tekemisestä, milloin olin puistossa, milloin kotona. Näkee millaista elämä voisi olla ja mikä on mun asenne elämään, kasvatukseen jne. Ja on sit kaikki kortit pöydällä. Itseäni nuorempi lapseton mies kyseessä. No. Nyt saadaan pian vauva ja hyvin menee, eli ei se perhe-elämä kaikkia pelästytä, ehkä jopa päin vastoin. Ja kun yli kolmekymppisistä puhutaan.
Ap on naimisissa.
Omasta lapsesta lähetetään kuvia vain niille jotka haluavat kuvia siitä lapsesta, tai jos se lapsi nyt sattuu olemaan jossain siinä kuvassa muuten vain. Mä en edes halua että mun mies lähetteleen lapsistaan kuvia mulle, vaikka tunnen lapset hyvin ja olen mieheni kanssa ollut 6v yhdessä :D Tietysti jos lapsi on vaikka saanut ison kalan, niin siitä voi lähettää kuvan missä lapsi pitää kalaa, jne. mutta pelkkiä kuvia jotka on otettu lapsista, ei kiitos. Omasta lapsestani katselisin kuvia vaikka miten paljon, mutta hän harvoin niitä minulle lähettelee :D
Tirsk! olin eronneena äitinä kuukauden tinderissä ja kaikki eroisät viestittelivät just noin, esittelivät kädentaitojaan kun lapsettomalle viikolla tai peräti lasten kanssa rempattiin asuntoa. Kokkailtiin synttäri- tai nimpparikakkuja tai käytiin tivolissa, laatuaikaa... Selvitettiin käytännönasioita, työtilannetta, välejä eksään... treenaamista tai sitä, että on kavereita tuotiin esille. Oltiin epäuskottavan hipstereitä, jotta tulisi mielikuva romanttisesta ja sivistyneestä kultakimpaleesta. Lipsautettiin "juuri minulle" sitä, että ovat olleet uskollisia ennen kuin vaimo jätti, eivät ole bilettäjiä vaan yhden naisen miehiä... eikä siinä mitään, olisi varmaan löytynyt joku kivakin mies jos olisin ollut valmis suhteeseen, mutta oli muutakin järjestettävää. Kuulostaa vähän, että ap:n kaverilla on haku päällä ja kiirehtimällä erosi saat kyllä kovan luokan paskamyrskyn niskaasi ja pilaamaan lastesi lapsuuden.
Joko eroat ja etsit uuden. Ja jos se on tämä mies, joka on kiinnostunut sinusta niin lapsi kuuluu pakettiin. Eikä vain kuvina vaan livenä.
Ap kiittää kommenteista. Avioliitostani huolestuneille tiedoksi, että sitä on yritetty korjata jo parin vuoden ajan mutta ei onnistu ja eroa suunnitellaan ihan tosissaan tästä kaverimiehestä tai muistakaan ulkopuolisista riippumatta.
Lähinnä nyt siis pohdin sitä voiko tämä kaveri olla kiinnostunut, vai onko tällaisten viestien lähettely työkaverille jonka kanssa on nähty työn ulkopuolella muutaman kerran ihan normaalia, kun itse en ole moiseen aiemmin törmännyt. En ole vaan kehdannut suoraankaan kysyä.
Hohhoijaa, mitä jos eroaisit ensin ja miettisit miehiä vasta sen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ap kiittää kommenteista. Avioliitostani huolestuneille tiedoksi, että sitä on yritetty korjata jo parin vuoden ajan mutta ei onnistu ja eroa suunnitellaan ihan tosissaan tästä kaverimiehestä tai muistakaan ulkopuolisista riippumatta.
Lähinnä nyt siis pohdin sitä voiko tämä kaveri olla kiinnostunut, vai onko tällaisten viestien lähettely työkaverille jonka kanssa on nähty työn ulkopuolella muutaman kerran ihan normaalia, kun itse en ole moiseen aiemmin törmännyt. En ole vaan kehdannut suoraankaan kysyä.
Mikä siinä erossa muka kestää? Avioerohakemuksen voi jättää yksinkin jos puoliso ei halua sitä tehdä. Hoida se ero ensin ja jatka teerenpeliä sen miehen kanssa vasta sitten.
Tilanteeseen muuten ottamatta kantaa ajattelisin, että lapset ovat isälleen tärkeitä, tekee niiden kanssa erilaisia asioita. Ja itselle tärkeistä jutuistahan haluaa yleensä kertoa muillekin ja jakaa kuvia. Näin ainakin itse teen. Lapset ovat luultavimmin tärkeä osa hänen elämäänsä ja hyvä niin!