Kuivaava pesukone ; hyvä, edullinen? Kokemuksia
Etsinnässä kuivaava pesukone kahden hengen talouteen. Jos normaali syvyyttä pienempi niin plussaa. Suosittele tai kerro mitä konetta et suosittele :) .
Erillinen kuivuri ei mahdu edes tornina.
Kommentit (16)
Meillä joku Samsungin, kohtuuhintainen. Kuivaa todella kauan, ja usein saa laittaa uudestaan ohjelman päälle.
Luulen että se on aika epäkäytännöllinen, kun kuivausrumpuunkin joutuu aina erottelemaan vaatteet pesukoneesta. Osa menee narulle, kun eivät kestä kuivausrumpua. Pitää pestä useampia koneellisia jos sama kone kuivaa.
Tuttavalla on Boschin kuivaava pk ja kuiva sillä ilmeisesti aina. Itsellä Samsung, en käytä kuivaustoimintoa juuri koskaan (yksittäisiä paitoja tms. Olen kuivannut). Omassa koneessa kuivausaika on ihan älytön, ei voi verrata tavalliseen kuivausrumpuun. Koen myös ongelmalliseksi sen, että kuivaus kuumentaa pyykit. Alussa kokeilen laittaa maltillisesti yhdet lakanat pesuun+ kuivaukseen niin aikaa taisi mennä 6 tuntia, pyykit ooi edelleen hieman kosteita ja täysin rhpyssä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että se on aika epäkäytännöllinen, kun kuivausrumpuunkin joutuu aina erottelemaan vaatteet pesukoneesta. Osa menee narulle, kun eivät kestä kuivausrumpua. Pitää pestä useampia koneellisia jos sama kone kuivaa.
Mitkä vaatteet eivät kestä kuivausrumpua? Itse olen kuivannut rummussa kaikki koneessa pestyt vaatteet jo 30 vuoden ajan, eikä yksikään vaate ole mennyt pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vaatteet eivät kestä kuivausrumpua? Itse olen kuivannut rummussa kaikki koneessa pestyt vaatteet jo 30 vuoden ajan, eikä yksikään vaate ole mennyt pilalle.
Villa ja silkki menee kuivausrummussa kyllä huonoksi. Edullisemmat materiaalit (puuvilla, tekokuidut)kestää varmasti sielläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki esimerkiksi missä on elastaania, printtipainatukset, pitsit, farkut… todennäköisesti vaatteesi näyttävät kulahtaneilta mutta et vaan kiinnitä huomiota.
Sekin toki vaikuttaa että minkä aikaa haluaa vaatteen kestävän. Itse inhoan shoppailua, joten huollan vaatteita ohjeiden mukaan ja kestävät yleensä vuosia.
Minulla on LG:n kuivaava pesukone, ei normaalin koneen syvyinen. En käytä sitä kuivausrummun tavoin, koska aikaa menisi älyttömästi. Sillä voi kuitenkin nopeuttaa kuivumista alkuun ihan reilusti käyttämällä lyhyttä, direct wear -ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan goreteksit olen jättänyt kuivaamatta rummussa. Muutenkin "hygieenisempi" kun tahtoo olla vaatteissa kissan ja koiran karvoja.
Olen joskus käyttänyt LG:n kuivaavaa konetta mutta aikaa meni tuntikausia ja silti ei tullut lähellekään kuivaa.
Meillä oli markkinoiden halvin Candy, ja ihan hyvin toimi. Kuivata ei voinut täyttä koneellista vaan tavalliseen tapaan 9 kilon koneellisesta 6 kiloa, siis ohjeen mukaan. Käytin kuivaustoimintoa hyvin harvoin eli käytännössä vain silloin, kun joku vaate piti saada päälle saman tien. Siksi en osaa sanoa, miten olisi toiminut lakanapyykin tai muun sellaisen kanssa.
Varmista, että kuivaustoiminto on lämpöpumppuun perustuva. Muuten on lähes turha laite.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on LG:n kuivaava pesukone, ei normaalin koneen syvyinen. En käytä sitä kuivausrummun tavoin, koska aikaa menisi älyttömästi. Sillä voi kuitenkin nopeuttaa kuivumista alkuun ihan reilusti käyttämällä lyhyttä, direct wear -ohjelmaa.
Minulla varmaan sama, 45cm syvä. Täysi kuivaus rypyttää, laitan usein 30 min. tai silityskuiva -ohjelman, kuivuvat sitten loppuun nopeasti lämpiminä ja lakanat voi vielä vetää suoraksi.
Minulla on ollut halpa Candy käytössä kohta kuusi vuotta ja pienessä asunnossa se on todella kätevä. Kuivaus kestää pisimmillään 2,5 tuntia ja kuivaa tulee, mutta isommat pyykit pesenkin talon perustuvassa. Jos tilaa on, on torni varmasti kätevämpi jos pyykkiä on paljon, mutta minulle ei erillistä kuivaajaa olisi mahtunut. Ainoa huono puoli on että koneeni on aika kovaääninen ja kun joskus joudun ostamaan uuden kiinnitän enemmän huomiota siihen.
Itse en ostaisi kuivaavaa pesukonetta, sillä sen kuivaustekniikka on eri kuin kuivausrummulla: ilmalla kuivaamisen (puhaltamisen) sijasta se käyttää korkeaa lämpötilaa veden poistamiseen (eli ns. "silittää" kuivaksi) , jolloin esim. nukka ja pöly sekä eläinten karvat jäävät pyykkiin. Allergisena tämä ei siis sovellu minulle. Tästä on minulla kokemusta 6 vuotta Samsung-merkkisen kuivaavan pesukoneen kanssa, enkä enää koskaan ostaisi samanlaista, vaan perinteisen pesutornin.
?