Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä koulutuksella pääsee TE toimistoon töihin?

Vierailija
13.08.2021 |

Voiko esim tradenomin koulutuksella päästä, vai ovatko enemmän sosionomeja, sosiaalityöntekijöitä tms?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta viimeksi asiakkaana ollessa TE-toimiston lähettämän kirjeen allekirjoituksena oli ”Jukka-Pekka, Asiantuntija”.

Vierailija
22/45 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupallisen koulutuksen omaavana (tradenomi) hakenut töihin Kelaan ihan perustöihin. Hakemuksessa perustelin hakemistani kokemusasiantuntijuudella, siis sillä, että itse työttömänä ja muutenkin huonoa palvelua Kelasta saaneena ja huonon kokemuksen koko putiikista omaavana pystyisin parempaan asiakaspalveluun ja samaistumaan asiakkaiden tilanteeseen nykyisiä työntekijöitä paremmin. En kuitenkaan päässyt edes haastatteluun.

Ymmärräthän, että et voi kirjoittaa hakemukseen noin. Se ei herätä halua ottaa sinua haastatteluun ja töihin. Etkä voi töissäkään käyttäytyä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pääsee pätkätöihin jos tuntee jonkun pomon sieltä. Vakituisen viran saa ainoastaan jos on vielä paremmat suhteet. Mene heti liittymään paikallisen valtapuolueen toimintaan ja ole siellä aktiivinen kaikissa talkoissa ja kokouksissa: siten on varma pääsy valtion vakituiseen virkaan.

Mitään väliä ei ole osaamisella eikä koulutuksella.

Tuntemani työkkärin setä ei osaa käyttää sähköistä kalenteria: kuulemma voi tulla viruksia sitä kautta, ja atk-jamppa ”on sanonut” että pitää olla varovainen. Saa jatkaa ”viranhoitoaan” ihan rauhassa, kukaan ei puutu siihen pohjattomaan osaamattomuuteen.

Vierailija
24/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne tulee nyt 1200 työpaikkaa, vaatimuksena korkeakoulututkinto ja iso osa valittavista on maistereita. Lähtöpalkka 2100 e/kk eikä se nouse kuin korkeintaan 12,5 % tuosta, vaikka olisit työkkärissä töissä vuosia.

Vierailija
25/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne pääsee pätkätöihin jos tuntee jonkun pomon sieltä. Vakituisen viran saa ainoastaan jos on vielä paremmat suhteet. Mene heti liittymään paikallisen valtapuolueen toimintaan ja ole siellä aktiivinen kaikissa talkoissa ja kokouksissa: siten on varma pääsy valtion vakituiseen virkaan.

Tuntemani työkkärin setä ei osaa käyttää sähköistä kalenteria: kuulemma voi tulla viruksia sitä kautta, ja atk-jamppa ”on sanonut” että pitää olla varovainen. Saa jatkaa ”viranhoitoaan” ihan rauhassa, kukaan ei puutu siihen pohjattomaan osaamattomuuteen.

Se työkkärin setä osaa takuuvarmasti käyttää sähköistä kalenteria, se on meillä perustyöväline.

Vierailija
26/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta viimeksi asiakkaana ollessa TE-toimiston lähettämän kirjeen allekirjoituksena oli ”Jukka-Pekka, Asiantuntija”.

Eipä taida onnistua tuo, asiakastietojärjestelmä hakee allekirjoituksen tietystä kohdasta tietokantaa ja siellä on aina sekä etu- että sukunimi.

Vierailija
27/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on on alempi korkeakoulututkinto (yliopisto) ja kokemusta myös itse työttömänä olosta, asiakaspalvelusta, vaikka mistä. En ole edes haastatteluun päässyt.

Nää on muuten parhaita perehdytettäviä, jotka on olleet itse työkkärin asiakkaina. Heille on täydellinen kauhistus, että yllättäen pitää osata satoja erilaisia asioita, hallita kaksi erilaista lakia ja hallintolaki siihen päälle ja kaiken lisäksi pitää ymmärtää, mitä asiakkaan tietoihin sopii kirjata ja mitä ei. Eivät kuulemma työttöminä edes tajunneet, miksi lausunnon saaminen kesti ja sitten itse lausunnonantajina melkein itku kurkussa miettivät, että nyt tämä ei saa rahaa, kun se ei vastaa selvityspyyntöön. Ylläri!

Vierailija
28/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea sinne ensin harjoitteluun, jota kautta voi saada vakitöitä.

Vierailija
29/45 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupallisen koulutuksen omaavana (tradenomi) hakenut töihin Kelaan ihan perustöihin. Hakemuksessa perustelin hakemistani kokemusasiantuntijuudella, siis sillä, että itse työttömänä ja muutenkin huonoa palvelua Kelasta saaneena ja huonon kokemuksen koko putiikista omaavana pystyisin parempaan asiakaspalveluun ja samaistumaan asiakkaiden tilanteeseen nykyisiä työntekijöitä paremmin. En kuitenkaan päässyt edes haastatteluun.

Heh, tuo onkin hyvä metodi päästä työhaastatteluun, haukkua koko pulju pystyyn :'D

Vierailija
30/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se työkkärin setä osaa takuuvarmasti käyttää sähköistä kalenteria, se on meillä perustyöväline.

No kuule kun ei se nyt sitä kalenteria käytä! Eu vaan käytä, piste.

Ei kiinnosta, ei tajua sitä, ei voi vähempää kiinnostaa, eikä alennu keneltäkään mitään kysymäänkään.

Virka saatu suhteilla, toimiston johtajan kaveri.

Vierailija
31/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee kun osaa lukea ja kirjoittaa välttävästi. Ja omaa jonkinlaiset taidot käyttää tietokonetta.

Vierailija
32/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että et voi kirjoittaa hakemukseen noin. Se ei herätä halua ottaa sinua haastatteluun ja töihin. Etkä voi töissäkään käyttäytyä noin.

Miten voi joku ihan tosissaan ottaa hyvän herjan:D

Vierailija
33/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on on alempi korkeakoulututkinto (yliopisto) ja kokemusta myös itse työttömänä olosta, asiakaspalvelusta, vaikka mistä. En ole edes haastatteluun päässyt.

Nää on muuten parhaita perehdytettäviä, jotka on olleet itse työkkärin asiakkaina. Heille on täydellinen kauhistus, että yllättäen pitää osata satoja erilaisia asioita, hallita kaksi erilaista lakia ja hallintolaki siihen päälle ja kaiken lisäksi pitää ymmärtää, mitä asiakkaan tietoihin sopii kirjata ja mitä ei. Eivät kuulemma työttöminä edes tajunneet, miksi lausunnon saaminen kesti ja sitten itse lausunnonantajina melkein itku kurkussa miettivät, että nyt tämä ei saa rahaa, kun se ei vastaa selvityspyyntöön. Ylläri!

Ja epäilemättä tuollaisia palkataan, jotta taas tunnetaan tyytyväisyyttä, etteivät kaikki osaa ja hanskaa. On se niin vaikeaa tulla täysin hallinnonalan ulkopuolelta.

Vierailija
34/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakivirkaa ei talon ulkopuolinen käytännössä saa kun juuri sitä työtä tehneitäkin on paljon. Taloon tullaan sisään määräaikaisten työsuhteiden kautta ja siitä se sitten lähtee. Tämäkin vuosi on koko ajan rekrytty uusia työntekijöitä. Kannattaa laittaa hakuammatikseen myös asiantuntija, TE-palvelut.

Vierailija
35/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pääsi viimeksi sosionomi ja liikunnanohjaaja töihin. Itse tradenomina en päässyt edes haastatteluun, vaikka aikaisempi ammatti sivusi tehtävää. 

Vierailija
36/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pääsi viimeksi sosionomi ja liikunnanohjaaja töihin. Itse tradenomina en päässyt edes haastatteluun, vaikka aikaisempi ammatti sivusi tehtävää. 

No jos et tunne sieltä ketään, joka sua voisi suositella, niin et sinne pääse. Tämä on fakta.

Jos tunnet jonkin avi:sta taikka jopa työministeriöstä niin käytä ne suhteet.

Muuten ei onnaa.

Vierailija
37/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

opisto/amk-tason tutkinto yleensä. korkeammin koulutetut on ylikoulutettuja perus työkkärin tädiksi. työkokemustakaan ei juurikaan tarvita. 

Miksi? Tämä ehkä selittää, miksi opintoasioita neuvova ihminen Kelassa ei ollut ikinä kuullut Otaniemen tein korkeakoulusta (silloin vielä tuolla nimellä), ja saanko sanoa samalla hengenvedolla että työkkärin mainostama yritysneuvonta oli vastaava: hlö halusi kovasti koko ajan palata puhumaan starttirahasta, eikä ymmärtänyt, että kun minulla oli jo toiminimi, en olisi voinut saada semmoista. Neuvontaa…

Vierailija
38/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on työkkärissä töissä yhteiskuntatieteiden maisterin papereilla.

Vierailija
39/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ylempi korkeakoulututkinto ja työkokemusta yli 20 vuotta, samoin kokemusta myös yrittämisestä. En päässyt edes haastatteluun.

Taitaa olla sovittu jo, kuka viran saa. Turhauttavaa tehdä hakemusta monta tuntia ihan turhaan, jos paikka on korvamerkitty.

Minulla tutkinto VTM, erikoistunut mm. julkishallintoon ja henkilöstöjohtamiseen. Valmistuessa oli jo työkokemusta julkiselta sektorilta. Hain työkkäriin, enkä edes päässyt haastatteluun. Päädyin töihin yrityviestintään. Noin 15 työvuoden jälkeen hain julkiselle viestintätehtäviin. En taaskaan päässyt edes haastatteluun. En ilmeisesti kelpaa julkiselle, vaikka tutkintoni sitä tukisi. Olen ”joutunut tyytymään” työskentelyyn pörssiyhtiöissä ja viestintätoimistossa pari tonnia isommalla palkalla.

Miten ihmeessä julkiselle on niin kova tunku? Tuntemani julkisella työskentelevät eivät ole mitään staroja, aika tavallista porukkaa. Miten sinne pääsee töihin?

Vierailija
40/45 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee?!!? Huh huh, oon ollut kerran ja ei, älä mee vaikka mikä olis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä