Ehkäisy ja painonnousu?
Kumman sivuvaikutuksena on useammin painonnousu, Cerazette-pillereiden vai hormonikierukan?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:37"]
mikä ehkäisyssä nostaa painoa? kasvaako ruokahalu, vai kerääkö ne nestettä.
mä en ole koskaan huomannut mitään muutoksia painossa, olen käyttänyt pillereitä, kupari- ja hormonikierukkaa
[/quote]
Painoa nostaa lähinnä se, että osalla ihmisistä kasvaa ruokahalu. Itselleni teki hormoniehkäisyä valtavan makeanhimon, joka oli ennestään minulle ihan tuntematon ilmiö. Lihoinkin aika paljon kun olin aina tottunut siihen että voin syödä miten mieli tekee ja pysyn hoikkana. Sitten vasta kun olin lihonut 15 kg tajusin että hetkinen, olen alkanut syödäkin valtavasti makeaa, josta en ennen edes välittänyt. Himo makeaan loppui kun lopetin pillerit (nykyisin ehkäisynä kuparikierukka).
No mulla on ollut aiemmin käytössä yhdistelmäpillerit ja ehkäisyrengas, niistä ei tullut minkäänlaisia sivuoireita.
Aurallisen migreenin takia en saa enää niitä käyttää, joten vaihtoehtoina ovat kierukka tai cerazette-tai vastaavat pillerit.
Pillerit on ollut kokeilussa nyt kaksi kuukautta, paino noussut sinä aikana jo kaksi kiloa.
Liikkunut olen samaan tapaan kuin ennenkin, herkut jäi pois ja syömistä muutenkin olen vähentänyt jo kesän alussa, tarkoituksena saada muutamia kiloja pois.
Ainut syy painonnousulle voivat olla vaan nuo pillerit.
mikä ehkäisyssä nostaa painoa? kasvaako ruokahalu, vai kerääkö ne nestettä.
mä en ole koskaan huomannut mitään muutoksia painossa, olen käyttänyt pillereitä, kupari- ja hormonikierukkaa