verottaja käy lompakolla :(
Eka palkkani uudesta duunista oli pettymys. Duunin myötä palkka nousi 900e entisestä ja palkkakuitista näin sen nostaneet konkreettisesti palkkaani vain hiukan yli 400e. Surkeeta asua suomessa kun jokaisesta entisen palkan ylittävästä osuudesta menee iikeasti yli 50% veroa. Tiedän ajattelevani asiaa nyt vain tuon nousun kannalta enkä kokonaissumman mutta asia konkretisoi mielestäni hyvin sen miten paljon joudumme antamaan "omastamme". Veroprossani on 21%
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:10"]
No minä en käytä MITÄÄN veroilla kustannettua. Tämä nettiyhteys ei sitä ole. Että ihan turha alkaa sälyttämään jotain omaatuntoa asiasta niskoilleni. Olen aina ollut nettomaksaja aivan suvereenisti.
[/quote]
Mistä sä sitten sen verokortin hommasit, jos et verotoimistosta, joka on verovaroilla ylläpidetty laitos? Miten sä sinne työpaikallesi kuljet, jos et verovaroilla kustannettuja teitä pitkin?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:53"]
No jos se noin kovasti vituttaa, niin sitten kannata kieltäytyä sitä vitutusta aiheuttavasta korotuksesta. Yhtään ei sitten vituttaisi, eihän?
[/quote]Sehän onkin kansantaloudellisesti kannattavaa, että ihmiset alkavat kieltäytyä lisätyöstä ja -vastuusta. Oikein hyvä neuvo. Samaa luokkaa kuin "no jos noin poliittinen päätös xxx vituttaa, niin senkun muutat maasta niih". Niin sitä yhteiskuntaa muutetaan, että aina vain luovutetaan... Opetat varmaan lapsillekin tuon mahtavan, sivistyneen asenteen, onnittelut.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:53"]
No jos se noin kovasti vituttaa, niin sitten kannata kieltäytyä sitä vitutusta aiheuttavasta korotuksesta. Yhtään ei sitten vituttaisi, eihän?
[/quote]Sehän onkin kansantaloudellisesti kannattavaa, että ihmiset alkavat kieltäytyä lisätyöstä ja -vastuusta. Oikein hyvä neuvo. Samaa luokkaa kuin "no jos noin poliittinen päätös xxx vituttaa, niin senkun muutat maasta niih". Niin sitä yhteiskuntaa muutetaan, että aina vain luovutetaan... Opetat varmaan lapsillekin tuon mahtavan, sivistyneen asenteen, onnittelut.
[/quote]
No hyvää päivää.
Tyyppi saa palkankorotuksen niin osaa vain valittaa kuinka vituttaa kun siitä menee veroja :)
Joillekin ei näköjään mikään riitä...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:00"]
Grönblom kertoo, että hän sai jälkikäteen normaalin kelakorvauksen, noin 4 000 euroa, kun leikkaus maksoi kaikkinensa 90 000 euroa.
Netin myötä yhä useampi saa selville uusimmat ja kalleimmat hoitomenetelmät, mutta tulevat pettymään KELAn maksuhalukkuuteen tai julkisen sairaalan haluun panostaa uusimpiin hoitomenetelmiin.
[/quote]
Niin, mutta mitkä oli leikkauksen todelliset kustannukset yhteiskunnalle?
[/quote]
4000e, kävi leikkauksessa ulkomailla. Joten tulee jopa plussaa yhteiskunnalle kun on taas terveempi.
Mä en oikein ymmärrä, että miten toi pitsakeisari liittyy tähän ketjuun, mutta kommentoinpa kuitenkin. Oletteko te tosiaan sitä mieltä, että valtion pitää kustantaa enemmän veroja maksaville sellaisia palveluita, joita muille ei makseta. Eli kun menet lääkäriin, niin ensin kysytään yhteensä maksettujen verojen määrä ja sitten päätetään, että annetaanko buranaa vai pääsetko leikkaukseen?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 12:18"]
Mä en oikein ymmärrä, että miten toi pitsakeisari liittyy tähän ketjuun, mutta kommentoinpa kuitenkin. Oletteko te tosiaan sitä mieltä, että valtion pitää kustantaa enemmän veroja maksaville sellaisia palveluita, joita muille ei makseta. Eli kun menet lääkäriin, niin ensin kysytään yhteensä maksettujen verojen määrä ja sitten päätetään, että annetaanko buranaa vai pääsetko leikkaukseen?
[/quote] Pointtina oli, että termi hyvinvointiyhteiskunta on vain keppihevonen, jolla perustellaan kohtuuton verotus. Pizzakeisari ei saanut hyvinvointipalveluita, silloin kun hän oikeasti tarvitsi. Olisi reilumpaa, jos olisi vain vakuutus, joka korvaisi erilaisia hoitoja tiettyyn kustannustasoon saakka. Jos Pizzakeisarin tilalla olisi ollut puolue-eliittiin kuuluva, leikkaus olisi suoritettu Suomessa veronmaksajien piikkiin. Asioista perillä olevat ymmärtävät, miten toimii korruptoitunut yhteiskunta
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:10"]
No minä en käytä MITÄÄN veroilla kustannettua. Tämä nettiyhteys ei sitä ole. Että ihan turha alkaa sälyttämään jotain omaatuntoa asiasta niskoilleni. Olen aina ollut nettomaksaja aivan suvereenisti.
[/quote]
En määkään!! En edes kävele tiellä koska verorahoilla maksettu sen rakentaminen. Sama juttu ojan suhteen. Kaupungin kaivinkoneella kaivettu on mun rahoilla maksettu... Ei mitään veroa kelpaa mulle.