verottaja käy lompakolla :(
Eka palkkani uudesta duunista oli pettymys. Duunin myötä palkka nousi 900e entisestä ja palkkakuitista näin sen nostaneet konkreettisesti palkkaani vain hiukan yli 400e. Surkeeta asua suomessa kun jokaisesta entisen palkan ylittävästä osuudesta menee iikeasti yli 50% veroa. Tiedän ajattelevani asiaa nyt vain tuon nousun kannalta enkä kokonaissumman mutta asia konkretisoi mielestäni hyvin sen miten paljon joudumme antamaan "omastamme". Veroprossani on 21%
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:23"]
Surkeeta on, joo. Mutta etpä joudu laittamaan palkastasi vähintään samaa summaa vakuutuksiin ja säästöihin pahan päivän varalle.
[/quote] Mites se pizzakeisari Rabben leikkaus meni? Maksoiko itse, vai menikö veronmaksajien piikkiin?
No näinhän se on että jos saa palkkaa 500€ lisää, niin käteen jää noin 250€ enemmän.
Mutta elämä on, pärjään ihan kivasti.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:23"]
Surkeeta on, joo. Mutta etpä joudu laittamaan palkastasi vähintään samaa summaa vakuutuksiin ja säästöihin pahan päivän varalle.
[/quote] Mites se pizzakeisari Rabben leikkaus meni? Maksoiko itse, vai menikö veronmaksajien piikkiin?
[/quote]En ole kuullut tapauksesta, mutta kaikki lääkärioperaatitot menee Suomessa aina aika pitkälti veronmaksajien piikkiin, vaikka kuinka kävisi yksityisellä ja olisi maksavinaan itse.
Tilaa itsellesi uusi verokortti äläkä valita!
Älä kitise. Sulla ON TYÖPAIKKA! Ja saat jopa palkkaakin. Sinuna kuule olisin ihan hiljaa vaan tai sitten annat työpaikkasi jollekin toiselle, jos ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:46"]Tilaa itsellesi uusi verokortti äläkä valita!
[/quote]
No kun just tilasin idiootti. Veroista muuten SAA ja PITÄÄ valittaa, muutenhan ne vain kasvaa koko ajan kun todetaan ettei ihmisillä ole kipukynnystä. Nih!!!
Ap
Et pysty antamaan niin paljoa mitä saat yhteiskunnalta. Pienemmän prosentin annat, mitä joutuisit maksamaan kaiken itse mitä verovarointuetaan. Sinulle ei olisi edes sitä työpaikkaa, aika vähissä on ne yritykset, jotka olisi pystyssä ilman verovaroista maksettavia yritystukia yms..
Grönblom kertoo, että hän sai jälkikäteen normaalin kelakorvauksen, noin 4 000 euroa, kun leikkaus maksoi kaikkinensa 90 000 euroa.
Netin myötä yhä useampi saa selville uusimmat ja kalleimmat hoitomenetelmät, mutta tulevat pettymään KELAn maksuhalukkuuteen tai julkisen sairaalan haluun panostaa uusimpiin hoitomenetelmiin.
Kyllä se on ihan oma moka jos ei tajua uusia verokorttia etukäteen. Turha itkeä omaa saamattomuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:00"]
Grönblom kertoo, että hän sai jälkikäteen normaalin kelakorvauksen, noin 4 000 euroa, kun leikkaus maksoi kaikkinensa 90 000 euroa.
Netin myötä yhä useampi saa selville uusimmat ja kalleimmat hoitomenetelmät, mutta tulevat pettymään KELAn maksuhalukkuuteen tai julkisen sairaalan haluun panostaa uusimpiin hoitomenetelmiin.
[/quote]
Niin, mutta mitkä oli leikkauksen todelliset kustannukset yhteiskunnalle?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:55"]Et pysty antamaan niin paljoa mitä saat yhteiskunnalta. Pienemmän prosentin annat, mitä joutuisit maksamaan kaiken itse mitä verovarointuetaan. Sinulle ei olisi edes sitä työpaikkaa, aika vähissä on ne yritykset, jotka olisi pystyssä ilman verovaroista maksettavia yritystukia yms..
[/quote]
Mä luulen että se on valtio joka jää voiton puolelle jos summia alettas laskemaan elämäni ehtoopuolella. Varsinkin jos nyt rahoittamani eläkejärjestelmä romahtaa ennen eläköitymistäni. Valtio on maksanut koulutukseni, kirjastoja, tk:ta yms. en käytä sillä olen kyllä valmis rahoittamaan yrittäjyyttä ja elinkeinonharjoitusta.
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:01"]Kyllä se on ihan oma moka jos ei tajua uusia verokorttia etukäteen. Turha itkeä omaa saamattomuuttaan.
[/quote]
Ei tästä ollut kyse. Luepa uudestaan ja ymmärrä.
Hauskoja aina nämä puolustuspuheenvuorot, että enhän minä syö kuormasta. Aika suppeaa on tietoisuus siitä mitä kaikkea verovaroinkustannetaan.
No minä en käytä MITÄÄN veroilla kustannettua. Tämä nettiyhteys ei sitä ole. Että ihan turha alkaa sälyttämään jotain omaatuntoa asiasta niskoilleni. Olen aina ollut nettomaksaja aivan suvereenisti.
Toi kertoo vaan siitä, että sulla on väärin laskettu verokortti.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:10"]
No minä en käytä MITÄÄN veroilla kustannettua. Tämä nettiyhteys ei sitä ole. Että ihan turha alkaa sälyttämään jotain omaatuntoa asiasta niskoilleni. Olen aina ollut nettomaksaja aivan suvereenisti.
[/quote]
Mitali tulee postissa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:11"]
Toi kertoo vaan siitä, että sulla on väärin laskettu verokortti.
[/quote]
No ei ole. Verohallinnon laskurilla voit tarkistaa, Vantaalainen, evl-lut ja ei mitään lapsia ja vähennyksiä esimerkki laskurista tässä:
kk palkka 3000 joka yksinkertaistamisen vuoksi kerrottu 12 eli 36000 vuositulot. Veroprosentti 22,5 eli 3000-675= 2325€ kuussa jää käteen.
Palkankorotus 900€, eli vuositulot nousee 46800. Veroprosentti 26,5 eli 3900-1423= 2377€ kuussa käteen.
Kysymys kuuluu kannattiko palkankorotus?