Päivähoitokuvioista tietäviä paikalla?
Jos olisi tarvetta lapsia viedä pph:lle vain muutamana päivänä kuussa, niin miten menee päivähoitomaksut? Opiskelun takia siis olisi tarvetta lähiopetuspäivinä hoidolle.
Kommentit (7)
2, miten se tapahtuu? Ja millaisista palkoista puhutaan?
ap
Tarkoitan, että mistä hoitajaa sitten kysytään, pvhoitotoimistostako vai mistä?
ap
Kunnilta saa yleensä osapäivähoitoja - ja kokopäivähoitoja.
Hinnat menevät tulojen mukaan.
MLL:n kautta hankittu hoitaja ottaa n.8-10e / tunti.
Työkkärin kautta voi myös saada hoitajan. Hoitopalkka on yleensä myös se 8-10e / tunti.
Eli itse siis kysyisin kunnan osapäivähoitoa (esim täällä 3pvä / viikko) on edullisempi kuin ottaa hoitaja vaikka 2 kertaa kuussa (6h/kerta). Ei lasta ole pakko pitää sitä 3 päivää / viikko mutta rahallisesti edullisempaa ja jos tulee esim: yllättävä meno tms on lapsen mahdollisuus päästä hoitoon.
Täällä toki on suotavaa ilmoittaa viikon varoitusajalla mutta on myös sanottu että joustetaan :) ja hyvin toimii!
Yksinkertaisinta palkata hoitaja kotiin.