Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvisin nenä jatkuvasti tukossa, mistä johtuu?

Vierailija
31.08.2014 |

Aina syksyisin kelien viiletessä alkaa tämä sama rumba :|| Nenä on siis jatkuvasti tukossa, varsinkin öisin ja kun ei liiku. Jännästi sitten heti vähänkin liikkuessa nenä avautuu taas hetkesi. Todella ärsyttävää, kun puolet vuodesta nenä on ihan muurautunut umpeen, kun eihän noita sumutteitakaan saisi käyttää kuin pari viikkoa kerrallaan.

Mikä voisi olla syynä? Kuivuus? Tässä asiaa tutkaillessa huomasin, että apteekeista on saatavila jotain nenää kosteuttavia suihkeita, onkohan kenelläkään teistä auttanut? :) Vai voisiko syynä olla kuiva huoneilma? Kertokaa omia kokemuksianne ja mikä on teille auttanut :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin voi auttaa, jos ei muuta keinoa ole niin märkä pyyhe patterille ( ei sähkö-). Myös se, että sängyn pääpuoli on korkeammalla, tai korkea tyyny jos muuten niska ja pää sen kestää.

Syynä voi olla joku rakenteellinen vika tai vain limakalvojen herkkyys. Minä olen kärsinyt tuosta jo vuosikymmeniä.

Vierailija
2/3 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sisäilma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Huoneilma on niin kuivaa talvella.

Olen käyttänyt kostutusliuosta (auttaa jonkun verran) ja seesamiöljyä. (Nozoil, löytyy myös hieman halvempi versio muistaakseni ratiopharmilta.) Tuo öljy vaan on aika kallista.