Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuin #kutsumua -haasteeseen Facebookissa. Ei kommentteja tai tykkäystä.

Vierailija
31.08.2014 |

Mulla on koulukiusaamishistoria, mistä suurin osa FB-kavereistani tietää. En pyytänyt ihmisiä kutsumaan muuksi kuin iloiseksi. Ei siis itsekehua tai muuta ylilyöntiä.

Mitä tämä kertoo kavereistani? Vai kertooko mitään? Olen oikeasti hämmentynyt ja loukkaantunut. Ovatko kaverini sitä mieltä, että olen juuri ja tasan sellainen, miksi minua on koko ikäni haukuttu enkä ansaitse tulla kutsutuksi (edes) iloiseksi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullutkaan moisesta haasteesta? Kerro toki lisää mikä ihmeen kutsumua?

Vierailija
2/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:37"]Mä en ole kuullutkaan moisesta haasteesta? Kerro toki lisää mikä ihmeen kutsumua?
[/quote]

Kiusaamisen vastainen haaste. Ota itsestäsi kuva lapun kanssa, jossa lukee yliviivattuna haukkumanimi tai nimet, joilla sua on kutsuttu ja niiden alla isoöla nimi, jolla haluaisit itseäsi kutsuttavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun sua itsetunto-ongelmaiseksi.

Vierailija
4/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain nolot teinit osallistuvat joihinkin Facebook haasteisiin. Lol.

Vierailija
5/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri ne pahimmat kiusaajat saavat niitä "vau oot niin rohkee!!!" -viestejä ja miljoona tykkäystä. Tai no, ovat ylipäätään omineet koko haasteen itselleen.

Vierailija
6/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:45"]Kutsun sua itsetunto-ongelmaiseksi.
[/quote]

Oi herranjestas. Meillähän on täällä Sherlock! Enpä olisi uskonut, että joku tajuaisi minulla olevan itsetunto-ongelmia pitkäaikaisen (lue: 9 vuotta) koulukiusaamisen jäljiltä.
Näköjään se on mun kohtalo kärsiä siitä koko loppuelämäni. -ap

Vierailija
7/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ne pahiten kiusatut omivat koko haasteen itselleen ja keräävät sääliä.

Vierailija
8/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen hyväksyntä kiusaamiselle ilmenee myös tuolla tavalla. Kaverit ovat kanssasi eri mieltä, toisinsanoen tukevat kiusaamistasi, joten eivät reagoi kiusaamisen vastaiseen toimintaan. Silmät kiinni, kiusaamista ei tapahdu. Ei ainakaan heidän toimesta - hehän eivät ole tehneet mitään. Kirjaimellisesti.

Vierailija
9/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:00"]Juuri ne pahiten kiusatut omivat koko haasteen itselleen ja keräävät sääliä.
[/quote]

Ja miksi he eivät saisi kampanjaan osallistua? Hehän parhaiten tietävät, miltä kiusaaminen tuntuu.

Vierailija
10/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:00"]Juuri ne pahiten kiusatut omivat koko haasteen itselleen ja keräävät sääliä. [/quote] Ja miksi he eivät saisi kampanjaan osallistua? Hehän parhaiten tietävät, miltä kiusaaminen tuntuu.

[/quote]

Tässä siis on tarkoitus laittaa kiusatut "paremmuus"järjestykseen tyyliin ne keitä on kiusattu 9 vuotta ansaitsevat eniten sääliä. Jos sua on kiusattu vaan vuosi niin yhyy, ei sua kukaan ota vakavasti.

Vierailija
11/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:00"]Juuri ne pahiten kiusatut omivat koko haasteen itselleen ja keräävät sääliä. [/quote] Ja miksi he eivät saisi kampanjaan osallistua? Hehän parhaiten tietävät, miltä kiusaaminen tuntuu.

[/quote]

Tässä siis on tarkoitus laittaa kiusatut "paremmuus"järjestykseen tyyliin ne keitä on kiusattu 9 vuotta ansaitsevat eniten sääliä. Jos sua on kiusattu vaan vuosi niin yhyy, ei sua kukaan ota vakavasti.
[/quote]

Mistä sä ton päätelmän revit? Kampanjassa kirjoitetaan lapuille haukkumasanoja, joilla ihmiset ovat kirjoittajaa kutsuneet ja adjektiiveja, joilla kirjoittaja toivoisi itseään kutsuttavan. Ei kiusaamisvuosia tai mitään kiusaamisen jatkuvuuteen liittyvää.

Vierailija
12/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin tykkäämättä siksi, että minusta aikuisen ihmisen osallistuminen johonkin Facebookin lappuhaasteeseen on noloa. Jos kouluvuosista on jo parikymmentä vuotta, niin pitäisikö siitä kiusaamisesta jo päästä yli ja siirtyä elämässään eteenpäin. Jos se on mahdotonta niin silloin suosittelen keskustelua ammattilaisen kanssa, en mitään kuvia faceen. Luonnollisesti ystäväsi pitävät sinua kivana tyyppinä. Tuskin muuten ystäviäsi olisivat. Huomion kerjääminen facebookissa on vain plääh

Vierailija
13/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:03"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:00"]Juuri ne pahiten kiusatut omivat koko haasteen itselleen ja keräävät sääliä. [/quote] Ja miksi he eivät saisi kampanjaan osallistua? Hehän parhaiten tietävät, miltä kiusaaminen tuntuu. [/quote]   Tässä siis on tarkoitus laittaa kiusatut "paremmuus"järjestykseen tyyliin ne keitä on kiusattu 9 vuotta ansaitsevat eniten sääliä. Jos sua on kiusattu vaan vuosi niin yhyy, ei sua kukaan ota vakavasti. [/quote] Mistä sä ton päätelmän revit? Kampanjassa kirjoitetaan lapuille haukkumasanoja, joilla ihmiset ovat kirjoittajaa kutsuneet ja adjektiiveja, joilla kirjoittaja toivoisi itseään kutsuttavan. Ei kiusaamisvuosia tai mitään kiusaamisen jatkuvuuteen liittyvää.

[/quote]

Ap itsekin tuossa alussa jo mainosti kiusaamisvuosia olevan 9. Oikeasti sitä ei edes tarvitsisi ilmoittaa (ap sen katsoi kuitenkin aiheelliseksi). Tuon haasteen ovat omineet juuri ne joita on "kiusattu rankasti 9 vuotta" eli koko peruskouluajan. Muiden kiusattujen haasteille sitte hymähdellään hiljaa.

Vierailija
14/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä sun kaverit on? Kaikkihan ei ole perillä tuosta haasteesta, ja ovat saattaneet vain ihmetyksissään jättää kommentoimatta ettei tarvisi nolostua (kun ei tiedä mistä kyse).

Joka tapauksessa todella ikävää sinulle. Uskon kuitenkin, että sinulla on ainakin muutama kaveri jotka ajattelevat sinusta positiivisesti, ja syystä tai toisestä heillä on jäänyt tämä homma huomaamatta tai eivät ole tienneet mistä siinä on kyse. Kysy niiltä lähimmiltä kavereilta suoraan, että huomasivatko tämän, ja miksi eivät kommentoineet mitään, kun luulisi että he tietäisivät kuinka aran paikan jaat itsestäsi siinä. Loppujen mielipiteitä sinun ei kannata edes miettiä -mitä väliä heidän tekemisillään/tekemättä jättämisillään on sinulle?

Vierailija
15/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jeesus että mä inhoon tollasia haasteita. Haluan kehua ja olla kiva ihmisille silloin, kun siihen on aihetta enkä silloin, kun sitä oikein lapulla kerjätään. Pakko varmaan pitää facetaukoa taas, ei vaan kestä näitä kehujen kerjääjiä.

Vierailija
16/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mäkin laitoin eikä yhtään  mitään.

Etin sut ap ja tykkään sun kuvasta!

Vierailija
17/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha

Vierailija
18/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki nämä haasteet ovat tosi vaivaannuttavia, siinä ikään kuin painostetaan ihmistä osallistumaan leikkeihin. En välittäisi, vaikka osaan kyllä muuten antaa kavereille hyvää palautetta. Aina pitää pakottaa itsensä kommentoimaan jotain ettei haastajalle tule paha mieli. 

Vierailija
19/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt apta :(

17

Vierailija
20/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään kiusaamishistoriaa väheksymättä mulle tulee mieleen, että onko ihmisillä mennyt todellisuudentaju kun vastaavat tuollaisiin noin intiimeihin haasteisiin? Mun mielestä ei olla ollenkaan turvallisella maaperällä tuollaisten lappujen kanssa fb:ssä Siinähän ottaa tietoisen riskin siitä, ettei kukaan reagoi. Aiheuttaa vaan pahaa mieltä ja vanhojen haavojen aukeamista. Ainakin on liian suuri riski siihen. Pohjimmiltaan hyväksynnän kerjäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi