Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä ihmisestä joka ei tapaa sukulaisiaan?

Vierailija
31.08.2014 |

Tunnen ihmisen joka ei tapaa sukulaisiaan. Hällä on monta sisarusta ja heillä lapsia.
Keväällä ei lähtenyt edes sisarentyttären yo-juhliin ( piti kai alunperin mennä).
Sisarusten lapsia ei oo nähnyt vuosikausiin.
Äitiään käy joskus katsomassa.
Nyt lomallaan oli kait täysin yksin.
Outoa!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:29"]Ihan normaalia, jos sisaruksilla ikäeroa ja elämän piiri eri. Saattapa ne toiset olla niin täynnä omia lapsia ja harrastuksia, että toinen on päättänyt viettää omaa elämää niin kuin itse parhaaksi haluaa ja paeta.   [/quote] No ei ole niin suurta ikäeroa. On se vaan surkeaa kun lomatkin se on yksin ( jos me ei tavata). Sukuun syntyi just vauva eikä se tietty sitäkään mene katsomaan.

[/quote]

Loma yksin on paljon parempi kuin kurjassa seurassa. Surkea olet sinä, joka tunget nenäsi toisen ihmisen asioihin.

"Ei ole itsekkyyttä elää elämäänsä kuten haluaa, vaan itsekkyyttä on vaatia muita elämään kuten sinä haluat."

Oscar Wilde
[/quote]

Mietinpä vaan kun se oli loman yksin sohvalla lamaantuneena. Onko se tervettä?

Vierailija
22/28 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän yhteyttä vain vanhempiini ja veljeeni. Muita sukulaisia en näe koskaan, kosken ole kiinnostunut sukujuhlista, ja muuta yhteistä ei ole. En jaksa väkisin lämmitellä välejä, kun minulla on jo omat ympyräni.

Vierailija
24/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:33"]

Tuskin pikkulasten tapaaminen voi olla järjettömän ahdistavaa.

[/quote]

Niin, koska kaikki ihmiset ovat suurin piirtein samanlaisia kuin sinäkin.

Vierailija
25/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin kuinka vietti loman lamaantuneena. Kumpi olisi parempi, käydä sisarusten luona vai jäädä totaaliseen yksinäisyyteen?
Niin siinä sitten käy.

Vierailija
26/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tapaile sukulaisiani, minä en kaipaa niitä eikä ne mua.

Vierailija
27/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:23"]

Voi myös olla, että hän kokee sukunsa elämäntavan itselleen vieraaksi, joten sen takia ei tule liiemmin pidettyä yhteyttä. (Esimerkiksi jos suku on uskonnollinen ja henkilö ateisti, tai toisinpäin. Tai jos henkilö ei ole erityisen lapsirakas, mutta suvussa arvostetaan vain lapsiperhe-elämää ja vihjaillaan lapsettomille, että heidän kuuluisi myös hankkia lapsia.)

[/quote]

Niinpä. Mulla toinen suku on elämänarvoiltaan täysin erilainen kuin minä ja toinen suku taas asuu niin kaukana etten voi heitä tavata lähes koskaan. Olenko näiden minusta riippumattomien asioiden takia outo? Jos jonkun mielestä olen, sen jonkun mielipiteet tuskin minua kauheasti kiinnostaisivat muutenkaan.

Vierailija
28/28 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 05:18"]

Kerroin kuinka vietti loman lamaantuneena. Kumpi olisi parempi, käydä sisarusten luona vai jäädä totaaliseen yksinäisyyteen? Niin siinä sitten käy.

[/quote]

Jos välit sisaruksiin on lähes samanlaiset kuin ventovieraisiin ihmisiin, jäisin itse mieluummin yksin. Sulle "totaalinen yksinäisyys" on ehkä kamalin mahdollinen ajatus ja suku todella rakas, mutta esim. mulle ja monelle muulle yksinäisyys on ihanan vapauttavaa ja ajatus tiettyjen ihmisten seurasta ei innosta.

Vaikka olen sun kanssa aivan eri mieltä, ymmärrän silti sun näkökannan. Voisitko itsekin edes yrittää tajuta muitakin mielipiteitä kuin omasi? On aina yhtä naurettavaa lukea jankkausta jostain niin yksinkertaisesta kuin pienestä mielipide-erosta.