Kuvittelen olevan raskaana - epätodennäköistä
Kuvittelen olevani raskaana. Varsinaisia selkeitä raskausoireita mulla ei ole. Tuli vaan pari viikkoa sitten vahva tunne, että olen raskaana. Silittelen vatsaani, kiinnitän heti huomiota etenkin pieniin lapsiin, mielialat vaihtelee.
Tässä taannoin kävi niin, että kondomi meni rikki ja otin jälkiehkäisyn n. 12 tunnin kuluttua yhdynnästä. Mulle ei tullut pahoinvointia siitä pilleristä ja aattelin jo, että asia oli sillä selvä. Kuitenkin nyt jäänyt vaivaamaan. Olen tässä myös ns. kuvitellut raskausoireita, mutta järki sanoo että johtuu stressistä/jostain muusta. Rinnat tuntuu "täyteläisemmiltä", mutta ei aroilta.
Kaksi raskaustestiä olen tehnyt, mutta ihan liian aikaisessa vaiheessa, ts. siis ennen kuin menkat oli myöhässä. Hätähousu olen siis!
Menkat oli lopulta noin viikon myöhässä kunnes sitten alkoi;
tai siis niin mä ajattelin eiliseen asti kunnes tajusin vuodon kestäneen 3 päivää (mulla normaalisti n.5) ja olleen todella niukkaa.
Järki sanoo, että oli menkat ja niukkuus vaan johtui hormoneista tms. ja että on ihan luonnollista, mutta jotenkin tahtoisin uskoa raskauteen. :(
Mikä neuvoksi?
Miten pääsisin eroon näistä raskaustuntemuksista? Tietenkin järkevintä olisi vielä uusi testi tehdä jossain vaiheessa, mutta jotenkin musta tuntuu että jos siitäkin tulee nega niin selittelen itselleni jotain shyitä miksi se on nega, tai siis etten hyväksy sitä jos en olekaan raskaana. :/
Niin ja ehkäisynä on ollut kondomi, ei hormonaalista ehkäisyä eli voisi kuvitella että toi jälkiehkäisy on senkin vuoksi voinut pistää kropan sekaisin? Harrastin seksiä myös parina edeltävänä päivänä ennen vahinkoa sekä kerran je:n jälkeen, mutta näillä kaikilla kerroilla kyllä varmistimme ettei kondomi pettänyt.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja miten kävi? olitteko raskaana vai ette?
Jos olisin raskaana niin nyt olisi suunnilleen rv 6.
Kommentit (7)
Jälkiehkäisypilleri todellakin tekee tuon, että seuraavat kuukautiset saattavat tulla myöhässä ja ovat niukat. Tee se testi vielä kerran, ja jos sen jälkeenkään et pääse noista "tuntemuksistasi", niin ala itseksesi selvittämään ihan toden teolla, että mitä siellä mielessä liikkuu kun et tahdo uskoa ettet ole raskaana.
Sinullahan saattaa olla (tai todennöäköisesti onkin) esim alitajuisia toiveita tulla raskaaksi jne, mitkä on ihan hyvä selvittää itsellesi. Ja en todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi suinpäin alkaa tekeen lapsia, vaan sitä että ajatustahan voi alkaa kypsytellä rauhassa ja alkaa luoda pohjaa lapselle pikkuhiljaa. Siis jos et ole vielä kouluttautunut niin hankit ammatin, jos parisuhde ei ole vielä kestänyt tarpeeksi kauaa niin keskityt parisuhteesta nauttimiseen ja sen vahvistamiseen, jos säästöjä ei ole niin alat säästää jne. Mun mielestä lapsen teon pitäisi olla aina pitkään -jopa vuosia- harkittu päätös, eikä vauvakuumeissaan säntäilty juttu, sillä siis sanon (mutta mielipiteitähän on monia).
kyllä testin pitäs näyttää jo, jos olet raskaana. jälkiehkäisypilleri todellakin voi saada kropan sekaisin. mutta jos varmuuden haluat niin tee vaikka uus testi viel viikon päästä tai käy verikokeissa.
Joo, ap:n viesti on tuo nro 5. Parisuhteeni on tuore vielä joten siksi käytämme ehkäisyä.
Ja siis ennen ehkäisyn pettämistä en ajatellut raskautta niin paljon haluavani. Toki olen aina ollut todella lapsirakas, mutta en kokenut raskautta millään tavalla ajankohtaiseksi. Kun ehkäisy sitten petti niin sen jälkeen onkin alkanut mietityttää lapsen hankinta.
Edelleen tuntuu näitä "raskausoireita" joten pakko mun on varmaan lähipäivinä testi tehdä niin saan mielenrauhan.
Toivon todellakin raskautta joten sekin edesauttaa näitä em. "oireita".
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:46"]
Toivon todellakin raskautta joten sekin edesauttaa näitä em. "oireita".
[/quote]
Oletko siis ap? Toivot siis raskautta "salaa", vai miksi käytätte ehkäisyä? Eikö se olisi helpompi kumppanin kanssa vain jutella asiat selväksi, että milloin voisi olla aika hankkia lapsi -jos kumppanikin sellaisen joskus tahtoo? Sitten voisi ehkä antaa itselle mielenrauhan joksikin aikaa vauvatoiveilta, elää elämää ja antaa ajan kulua, kunnes lapsi on tervetullut.
Mietin vain, että on varmasti aika rankkaa joka kuukausi salaa haaveilla raskaudesta, niin voisi olla kivempi selvittää kumppanin kanssa milloin voisi olla sopiva aika, niin olisi helpompi olla. Voisi ajatella vain, "noh mekin sitten aletaan yrittään aikanaan",kuin että epätoivoisesti toivoa että ehkäisy pettäisi joskus tms.
Joko Ap teki raskaustestin? :) mikä oli tulos jos teit ja mitkä fiilikset?
Niin kai on tehtävä.