Mitä teen lapsensa "omivan" isän kanssa?
Taustat: olemme seurustelleet jo pitkään, yhdessä emme asu, molemmilla lapsia. Mieheni toivoo että minä ja hänen tyttärensä tekisimme asioita yhdessä ja teemmekin, kun siihen tulee tilaisuus.
No, ongelma onkin nyt se että isä omii tytärtään. Jos olemme kaikki yhdessä jossain, isä puuhailee vain tyttönsä kanssa, ei huomaa meitä muita. Esim eläintarhassa he kulkevat kaulatusten kahdestaan, kylässä tyttö istuu isän sylissä ja isä silittää ja paijaa ja lääppii ihan koko ajan. He nukkuvat yhdessä, he tekevät kaiken yhdessä. Ja sitten mies haluaa että minä tekisin lapsen kanssa jotain. Kysyin että missä välissä? Mä en voi änkeä heidän väliin, mä huolehdin sitten muista lapsista kun mies keskittyy tyttäreensä. Ja kaikki täytyy tehdä miten tytär haluaa, muiden mielipiteillä ei ole väliä. Tyttö pompottaa isää tosi pahasti mutta kun on mun kanssa, on tosi yhteistyökykyinen ja ihana reipas likka.
Mä en tiedä mitä tehdä. Jotenkin kurjaa lähteä mihinkään enää, kun homma menee niin että olemme kaksi eri leiriä, mies ja tyttärensä ja minä ja loput lapset (mihin kuuluu myös miehen poika).